Test Land Rover Defender

22. 1. 2021

Žena v autě.cz exkluzivně otestovala terénní ikonu. Obránce. Jinak se Land Rover Defender ani nazvat nedá. Obrovské, robustní SUV navazuje na svou tradici drsného off-roadu do nepohody a přidává množství chytré techniky a luxusních prvků. Dva a půl tuny uvádí do pohybu stádo bleskurychlých 400 koní.

IMG_5638

Díváme se

Znovuzrození legendy. Druhá generace Land Roveru Defender navazuje na vzhled svého předchůdce. Do jisté míry ho ale překonává. Pět metrů dlouhý Defender stojí na kompletně nové platformě s mnohem vyšší torzní tuhostí s nezávislým zavěšením všech kol a možností vzduchového odpružení ideálního do terénu.

Offroadový esprit Defenderu ve stříbrné příplatkové barvě Indus (+28 079 Kč) doplňují černé prvky v podobě černé mřížky chladiče, nášlapů na kapotě (+13 237 Kč), kontrastní střechy (+27 277 Kč) a také rezervní kolo na kufru, který se otevírá ze strany jako dveře skříně. Na příplatkových, velkých 20″ kolech s 6 paprsky Gloss Black (+35 299 Kč) vypadá Defender jako neskutečný krasavec.

IMG_5651

Působivým gestem 1,96 metru vysokého Defendru je, že se umí před cestujícími „sklonit“ – lépe řečeno snížit, a to díky ufouknutí svých tlumičů. Světlá výška vozu tak osciluje mezi 22,6 cm a 29,1 cm.

Defender je dělaný do nepřístupné divočiny. Vsadila bych se, že mnoho z budoucích majitelek „defíka“ jeho kvality nikdy pořádně nepozná. To je obrovská škoda. Budou s ním „brázdit“ silnice velkoměsta. Takové auto je přece symbolem statusu. Parkování s 5 metrovým „obrem“ díky chyrým kamerám a parkovacímu asistentovi jistě zvládnou. Nevýhodou však je, že ani s nejnižší úrovní podvozku nejde vjet do většiny podzemních garáží obchodních center. .-(

IMG_5654

Nasedáme

Jaký je první dojem z interiéru? Pravdou je, že i přes snížení podvozku je nutné do Defendra tak trošku „naskočit“. Hned po usazení za volant však Defender promluví svým svébytným stylem a detaily: ambientní osvětlení, luxusní sedadla nastavitelná ve 14 směrech (+10 365 Kč), minimalistická palubka (odkazující na legendární model), výplně dveří s přiznanými šrouby a parádní výhled z vozu! 

IMG_5655

Holistické palubní desce vévodí velký dotykový displej palubního systému Pivi Pro s 12,3″ úhlopříčkou a audiosystémem Meridian™. Ovládání obrazovky je jednoduché a hlavně intuitivní. Systém pracuje plynule a pokud je online, aktualizuje automaticky informace z dopravy do navigace.

Pod velkým diplejem jsou umístěny dva velké kruhové ovladače k navolení optimální teploty příplatkové třízónové klimatizace (+31 914 Kč) nebo vyhřívání či chlazení sedadel.

Palubní deska kombinuje měkčené ale i tvrdé plasty, které v případě Defendera působí naprosto stylově. Prolisované logo Defenderu na palubce před spolujedzcem (s úložným prostorem) má šmrnc a k tomuto autu se jednoznačně hodí.

Kabina je efektně prosvětlena příplatkovým panoramatickým oknem (+53 981 Kč), které se dá i otevřít. Land Rover jde kupředu také v oblasti kvality vzduchu v kabině, proto je zde senzor monitorující kvalitu vzduchu a také ionizátor pro čistý vzduch v interiér.

IMG_5643

Prémiový Defender neztratil nic ze svého kouzla být praktickým autem. Pro všechny členy posádky nabízí spoustu prostoru. Uprostřed středové konzole je i chlazená schránka, a ve dveřích a na palubce spousta úložných míst. Nechybí bezdrátová nabíjecí plocha pro mobilní telefony.

Dobře přístupný kufr, v němž se ukrývají ještě 2 sklopná sedadla (+35 460 Kč), nabízí objem 786 litrů, po sklopení druhé řady sedadel až 1 875 litrů.

IMG_5639

Jedeme

Land Rover Defender k nám do redakce přifrčel ve své nejsilnější variantě. Třílitrový benzinový šestiválec s označením P400 nabízí výkon 400 koní. Více než dva a půl tuny těžký Defender se dá do pohybu velmi ladně. Řídit ho je skutečně velký zážitek.

Řízení je neuvěřitelně snadné. Automatická převodovka ZF má hladký chod. Šestiválec nabízí příkladnou agilitu. Na dálnici dokáže být Defender králem. Jízda s adaptivním tempomatem je naprosto plynulá a komfortní.

IMG_4312

Defender je historicky offroadovou ikonou a ani u druhé generace tomu není jinak. Technologicky vyplešený Defender je za příplatek vybaven paketem do terénu (+60 145 Kč).

Díky terénímu automatu All Terrain Progress Control udržující rychlost při zdolávání kopců oběma směry a režimu různých povchů Terrain Response je možné vybírat z 6 možností projetí náročnějším terénem.

IMG_4315

V palubním počítači je možno sledovat náklon vozu, výšku brodění (maximim 90 cm) nebo záběr kol. Pro extrémní jízdu terénem je tu příplatkový elektronický aktivní diferenciál zadní nápravy (+32 732 Kč).

 

Opravdu nikoliv nadarmo je jméno tohoto vozu Defender. Obránce. K naprostému pocitu bezpečí a pohodové jízdy přispívá nejen perfektní výhled z vozu ale také široká paleta bezpečnostních asistentů.

IMG_5661

V rámci paketu DRIVER ASSIST PACK Kč (+37 096 Kč) disponuje Defender asistentem sledování slepého úhlu s asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu a detekcí blížících se vozidel, výstražným systémem sledování slepého úhlu při otevírání dveří, systémem detekce blížících se vozidel a varováním před kolizí při couvání a systémem sledování provozu za vozem.

K dobrému pocitu z parkování s tímto obrovským SUV pomáhají kamery s perfektním rozlišením z okolí vozu. Žádné škrábance od obrubníků tedy v tomto autě nehrozí, nebo se nám to alespoň během týdenního testování nepodařilo. 😊

Výkonný, benzinový motor je poměrně úsporný. Během týdenního testování se průměrná spotřeba pohybovala okolo 9 litrů na 100 km. Nádrž má velkou 90 litrů.

IMG_5635

Hodnotíme

Druhá generace Land Roveru Defender jednoznačně prohlubuje své kvality. Nepřístupný, silácký vzhled budí velký respekt. Stejně jako jeho jízdní dovednosti. Sedmimístný Defender je nesmrtelný offroad v sexy hávu. Komu říká Defender „paní“, ta se v něm bude cítit jako v bavlnce. Špičkový design a nápadité detaily vytváří z Defendera unikátní kus. Úroveň vyspělých technologií si získá svou sofistikovaností a zároveň jednoduchostí ovládání už po pár chvílích každou řidičku. Honem s ním do přírody. Tam je jeho působiště. Tedy když nemáte hluboko do kapsy… 🙂

Land Rover Defender startuje na ceně 1 479 104 Kč. Cena testovaného vozu ve výbavě 110 SE P400 je 2 057 605 Kč, se všemi luxusními příplatky se vyšplhala až na 2 508 657 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Land Rover

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018