Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Test legendárního SUV Toyota RAV4

15. 7. 2019

Krásná pětadvacítka! Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Toyota RAV4 se už vyrábí čtvrt století. Zmapovala jsem příčiny oblíbenosti RAVky u českých řidiček a otestovala 5. generaci tohoto SUV s benzinovým motorem a pohonem 4×4, a to v nejvyšší výbavě Executive. Co vše Toyota RAV4 za milion korun nabízí řidičkám, se dozvíte právě v tomto testu.

IMG_7259
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Během týdenního testování jsem se na novou Toyotu RAV4 ptala mnoha žen. K nejvzrušenější debatě docházelo zejména při řeči o jejím novém vzhledu.

„Takhle dobře RAVka ještě nevypadala,“ znělo z úst hned několika zkušených řidiček. Moderní look a expresivní linie nové Toyoty RAV4 vytvářejí skutečně sexy dojem.

I když pravda, tvary nejvíce vynikají ve světlých odstínech karoserie v kombinaci s kontrastní střechou. Přiznám se, že jednobarevná, tmavá varianta testovaného modelu na mě působila trochu usedle.

Já bych rozhodně šla do black and white verze! Právě takovou RAVku řídí Eva Samková.

Nová Toyota RAV4 rozhodně umí zaujmout mohutnou přídí s Bi‑LED světlomety s funkcí automatického spínání dálkových světel, ostrými liniemi a velkými 18“ koly (standard nejvyšší výbavy). RAV4 nabízí také mnohem více prostoru a řekla bych, že praktičnost z nové Toyoty Rav4 kouká na první pohled. Vždyť za 25 let své existence značně vyrostla, 5. generace RAV4 aktuálně měří na délku 4,6 metru a na šířku 1,85 metru.

IMG_7281
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Ne každé auto se může pochlubit tak skvělým výhledem z vozu, které přispívá k bezpečnosti, jako Toyota RAV4. Pátá generace modelu Toyota RAV4 se může pochlubit chytrými technologiemi, aby byla jízda opravdu bezpečná.

Nejvyšší výbava Executive totiž nabízí extra naditou nabídku bezpečnostních „vychytávek“ v podobě vnitřního zpětného zrcátka Smart View, monitorování okolí vozu, systému monitorování slepého úhlu nebo například systému upozornění na dopravu za vozem. Standardem u Toyota RAV4 je také 7 airbagů již od základu!

Pátá generace Toyoty RAV4 nabízí v interiéru mnohem pohlednější design, než tomu bylo v předchozí generaci. Palubní desce dominuje 8“ dotykový displej s multimediálním systémem Toyota Touch® 2 s šikovnou zadní parkovací kamerou. Použité materiály působí kvalitně a jsou příjemné na dotyk. Interiér v rámci nejvyšší výbavy je doplněn koženým čalouněním sedadel, která jsou velmi pohodlná pro všechny členy posádky.

Díky bezklíčovému nastupování a startování tlačítkem Smart Entry & Start mohou klíče od auta zůstat v kabelce. Dalším detailem, který se počítá, je také možnost bezdrátového nabíjení mobilního telefonu nebo praktické otevírání zavazadelníku nohou. To když potřebujete otevřít kufr a máte ruce plné nákupu.

K silným stránkám testovaného esúvéčka tedy rozhodně patří již zmíněná prostornost a veliký zavazadlový prostor o objemu 580 litrů.

IMG_7279
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Konkrétně jsem otestovala model RAV4 s benzinovou verzí motoru 2.0 Valvematic s výkonem 173 koní a pohonem všech čtyř kol.

Řízení RAV4 snad muselo být navrhováno přednostně pro ženy řidičky, toto SUV se snadno řídí a volant je příjemně přeposilovaný. Mimochodem, nová Toyota RAV4 je postavená na stejné platformě jako nové rodinné Camry.

Volba automatické převodovky Multidrive S je, jak do města na při cestách na delší trasy, naprosto ideální. Toyota RAV4 je jako dělaná pro pohodovou jízdu – ať už ve dvou nebo s celou rodinou. Žádné sportovní vlastnosti od ní nečekejte. Zrychlení 0-100 km dosahuje až za 11 vteřin. Toyota RAV4 je zkrátka na pohodu.

A jak testovaná Toyota RAV4 jezdí v terénu a na různých površích? S RAVkou se směle můžete vydat do lehčího terénu. Integrovaný systém jízdní dynamiky s různými jízdními režimy zlepšuje jízdní schopnosti a přispívá k co nejlepšímu záběru všech kol. Toyota Rav4 tak pomocí senzorů aktivně monitoruje stav vozovky a adekvátně tomu dávkuje záběr všech 4 kol, díky čemuž je jízda stabilní a komfortní na různých površích. Kombinovaná spotřeba testované čtyřkolky patří k průměru. Po týdenním testování se ustálila na hodnotě 7,6 litrů (výrobce udává hodnotu 5,9 litrů).

IMG_7277
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Toyota RAV4 je duší žena. Na nic si nehraje, přitom má půvab a dokáže se postarat o celou rodinu – komfortně ji doveze tam, kam je třeba a uveze k tomu mnoho nákupů.

Na testované verzi modelu RAV4 (2.0 Valvematic 173 k, aut. převodovka Multidrive S) v nejvyšší výbavě Executive se mi líbí také to, že už není třeba žádných příplatků. Za cenu 1 049 900 Kč dostanete maximálně bezpečnostně a multimédii vybavené auto. Jízda s RAVkou je na pohodu a kvalita zpracování, použitých materiálů příkladná. Toyota RAV4 zvládne s přehledem požadavky náročnější rodiny. Jen ve vysokých rychlostech je hlučnější a řekne si o více benzinu… Toyota svou nabídku zkrášluje sadou zimních pneumatik zdarma ke každému vozu nebo například garancí 3leté záruky. Toyota RAV4 (s pohonem 4×2, 2.0 Valvematic 173 k 6st. man) startuje na ceně 719 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018