Test hybridní crossover Lexus UX

31. 10. 2019

Nový crossover Lexus UX je zosobněním elegance uvnitř i navenek. Není náhodou, že za tímto modelem stojí žena. Hlavní inženýrka Chika Kako navrhla crossover UX v progresivním designu. Chtěla prolomit konvence této třídy aut a vytvořit dynamický vůz. Hybridní crossover Lexus UX je podle našeho soudu výjimečné auto.

Lexus_2

Díváme se

Mnoho žen má auto jako doplněk a neříkejme, že to tak není. Když na parkovišti zaparkujete zrovna Lexus, neočekáváte, že o tři místa dál bude stát stejný model. Model Lexus UX je výrazný městský crossover.

Lexus UX zaujme hned na první pohled několika výraznými a propracovanými detaily. Pro Lexus je typická velmi výrazná až masivní maska chladiče a také zpracování zadních světel. Ty jsou na dveřích kufru spojeny svítící vodorovnou lištou. To je velmi působivé.

Lexus UX

Nasedáme

Když otevřete dveře Lexusu, ihned ucítíte nádhernou vůni nového vozu a kůže, ze které byl celý interiér. Ten zdobí krásně zpracované detaily, včetně prošití. Obrovskou poklonu skládám sedačkám. Nejen že jsou na první pohled hezké, ale především jsou neuvěřitelně pohodlné. Užijete si v nich jak krátké cesty, ale hlavně ty dlouhé i několikahodinové. Při své výšce 160 cm jsem měla pocit, že jsou dělané přesně pro mě. Sedačky jsou samozřejmě elektronicky ovládané, potažené kůží a odvětrávané.

Interiér zdobí kůže a jiné kvalitní materiály, spolu s japonskou výšivkovou technikou Sashiko, která se používá například na oděvech pro bojová umění tak, aby byly maximálně pohodlné.

Ovládání audiosystému je na volantu, ale také můžete použít ovládání na středovém panelu u odkládací schránky. Pravděpodobně chvíli potrvá, než pochopíte všechny ovládací prvky na palubní desce, ale to bývá problém u všech vozů s luxusní výbavou. Potom začne být vše velmi jednoduché, intuitivní a po ruce. Auto má spoustu hezkých vychytávek, jako je otevírání schránky na středovém panelu z obou stran, anebo pojízdný budík uprostřed přístrojové desky, který se při nastartovaní posune na stranu. Na holičkách vás nenechá ani parkovací kamera. A během samotné jízdy vás už skoro nic nezaskočí. Systém sám rozpoznává dopravní značení, vybočení z jízdního pruhu, automatické svícení, dálková světla a mnoho a mnoho dalšího.

Zavazadlový prostor pojme všechno potřebné na prodloužený víkend ve dvou  – na cestování na dovolenou s rodinou to však rozhodně není. Lexus UX nabízí 470 litrů objemu.

Lexus_5

Jedeme

Testovanému crossoveru Lexus UX 250h s elektrickým pohonem všech kol „E-FOUR svědčí výlety do přírody ale zároveň také lesk velkoměsta. Díky pohonu všech kol 4×4 E-FOUR se LEXUS UX umí vydat do terénu v přírodě. V malých městských uličkách se krásně řídí a pohodlně se s ním parkuje. Jedná se o hybrid, takže jej není nutné připojovat k zásuvce a nabíjet, protože auto se dobíjí za jízdy samo. Samonabíjecí hybridní pohon navíc přispívá k tomu, že nemusíte mít špatné svědomí kvůli emisím. V městském provozu se totiž auto pohybuje většinu času na elektřinu. Motor je naprosto tichoučký.

Lexus také velmi dobře vyřešil aerodynamiku, proto průměrná spotřeba dosahovala zhruba 6,5 litru. Wow, peněženka mě má hned radši.

Lexus UX je vybaven nejnovější verzí bezpečnostního paketu Lexus Safety System+. Díky tomu patří k vůbec nejbezpečnějším vozům ve své kategorii co do ochrany řidiče a posádky, ale také ochrany chodců a cyklistů díky systému automatického nouzového brzdění.

Lexus_2

Hodnotíme

Testovaný Lexus UX 250 je krásný, luxusní crossover do města s hybridním motorem. Během jízdy dokáže řidičku zhýčkat svým tichým chodem, kvalitními materiály a snadným řízením. Je to ideální auto pro singles, které chtějí maximálně reprezentativní a neokoukané auto s nízkými emisemi a tichým chodem. Lexus UX (200 BUSINESS EDITION) nyní startuje na akční ceně 799 000 Kč. Cena testovaného modelu LEXUS UX 250h se vyšplhala s verzí 4×4 E-FOUR 9 na akční cenu 999 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Lexus

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018