Test luxusního elektroauta Jaguar I-PACE

23. 10. 2019

Elektrický Jaguar I-PACE vyniká dokonalým zrychlením, tichým chodem a pohodlím prostorného interiéru. Právě proto je snadné se do tohoto auta (s výkonem 400 koní, s pohonem všech čtyř kol, s nulovými emisemi a jedním z nejdelších dojezdů na jedno nabití) zamilovat. V našem testu odpovíme i na to, proč si tento model s jistou nadsázkou oblíbí celá rodina.

test Jaguar I-PACE

Díváme se

Čím déle jsem model Jaguar I-PACE testovala, tím více se mi silueta jeho karoserie líbila. Model Jaguar I-PACE stojí na zcela jiné platformě, která byla od počátku navrhována pro elektromobil. Po celé ploše jsou lithium-iontové baterie. Díky tomu má model unikátní proporce a působí futuristickým dojmem.

Obzvlášť atraktivní je příď s charakteristickým výdechem s aktivními lamelami na kapotě. Dynamickou siluetu dotváří specifický – hranatý design široké zádě připomínajícího kupé.

test Jaguar I-PACE

Nasedáme

Po usednutí si mě interiér nového modelu I-PACE získal svou prostorností, kvalitními materiály a jednoduchým ovládáním. I-PACE je prvním Jaguarem vybaveným multimediálním systémem Touch Pro Duo. Ten využívá inovativní kombinaci dvou dotykových obrazovek. Vše je na palubní desce logicky rozmístěno a ovladače se jednoduše ovládají.

Velké překvapení jsem zažila nejen při pohledu do luxusního a velmi prostorného interiéru ale také při pohledu do kufru. Zavazadlový prostor nabízí objem 656 litrů a se sklopenými sedadly dokonce 1453 litrů,

test Jaguar I-PACE

Jedeme

Elektromobil Jaguar I-PACE, jak jsem dříve zmínila, stojí na zcela nové platformě se dvěma elektromotory a 90kWh lithium-iontovými bateriemi, uloženými po celé ploše podvozku.

Výsledkem je vysoký výkon a trakce pohonu všech kol na každém povrchu. Jaguar I-PACE má díky tomu sportovního ducha, z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 4,8 sekundy. Model Jaguar I-PACE si mě proto získal svým snadným řízením, jízdním komfortem, stabilitou v zatáčkách a tichoučkým chodem.

Ten tichý chod je opravdu parádní. Pokud by existovala soutěž nejlepší auto v kategorii ZEN auto pro meditaci – byl by to Jaguar I-PACE. Taková pohoda a klid je skutečně okouzlující. V tomto ohledu sbírá I-PACE body na celé čáře .-)

nabijeni

Navíc, životní prostředí a rodina vás bude s tímto modelem milovat. Jaguar I-PACE s výkonem 400 koní neškodí díky nulovým emisím ovzduší. Proč vás ale kvůli takovému autu bude milovat rodina?

Upřímně, nabíjení není tak časově nenáročné, jako když zajedete k pumpě pro benzín a za minutu po zaplacení z ní odjedete… Elektroauta znamenají kvůli nutnosti dobíjení jiný způsob uvažování o mobilitě. Optimální řešením, jak strávit čas při nabíjení, je proto například telefonování babičce nebo ostatním členům rodiny. .-) Myslím, že takový způsob, jak naložit s časem během nabíjení, je fajn.

Z obyčejné zástrčky se I-PACE nabije (AC 7 kW) za 10 hodin, z rychlonabíječky (DC 100 kW) se nabije 20% nabité baterie na 80% za hodinu. Zbývajících 20 % pak může trvat klidně ještě hodinu. Pobavil mě doprovodný komentář na displeji při nabíjení. Provozovatel nabíječek ČEZ přirovnává nabíjení k zaplňování sedadel v divadle. První místa se zaplní rychle a ke konci pak diváci hledají volná místa velmi pomalu. Přesně tak to je při nabíjení auta. Dobít baterie na 100% trvá téměř stejně dlouho jako nabíjet do 80 %.

nabijecka

Výrobce slibuje v dokonalých podmínkách dojezd 470 kilometrů na jedno nabití. Moje zkušenost je taková, že když palubní počítač hlásil 100% nabitou baterii, byl dojezd cca 350 kilometrů. Dojezd kolem 350 kilometrů na jedno nabití už je komfortní a akceptovatelný. Je ale nutné si nabíjení naplánovat… Během mého testování se spotřeba pohybovala přibližně 25 kWh/100 km.

nabijeni

Hodnotíme

Jaguar I-PACE myslí na budoucnost, aniž by to bylo na úkor jízdního komfortu, prostornosti či požadavků na reálný a běžný dojezd. Výkon 400 koní je u bezemisního modelu Jaguar I-PACE naprosto bezprecedentní. Progresivní design jde ruku v ruce s futuristickým espritem tohoto vozu. Jaguar I-PACE dokáže právě touto kombinací okouzlit.

Pravda, omezený počet dobíjecích stanic v ČR znamená ve svém důsledku snížený komfort. Cestu je třeba si plánovat. Vidina čisté mobility je ale i přes to velmi lákavá. Troufám si říci, že to za ten tichoučký chod a dokonalou akceleraci během řízení v případě testovaného modelu Jaguar I-PACE stojí. Cena Jaguar I-PACE s výkonem 400 koní je 2 113 870 Kč. V ceně je osmiletá záruka na baterii a servis po 34 000 km nebo dvou letech užívání vozu.

 

Sdílet článek:

Více na webu Jaguar

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018