Test: Mazda CX-5

23. 8. 2012

Vyrábí se od roku 2011, na náš trh přišla letos na jaře a v prostředí, zabydleném konkurencí převážně ze stejného světadílu (Honda CR-V, Subaru Forester, Nissan Quasquai, Toyota RAV 4) se začala chovat jako pověstná štika v rybníku. Nová Mazda CX-5. V provedení s výbavou Revolution NAVI, vznětovým motorem o obsahu 2,2 l, 175 k/ 4500 ot.min. jsme v ní během několika dnů ujely 826 km. Prázdniny nám opět přihrály auto, které patří k tomu nejlepšímu, v čem jsme letos v redakci jezdily.

Díváme se

mazda cx-5Japonci kromě technických vloh disponují také básnickou duší. Při popisu tohoto středně velkého SUV (délka 4,5m, rozvor 2,7m) nešetří výrazy z oblasti poezie, ale nemáme jim to za zlé, i když v přední masce neuvidíme geparda, je rozhodně povedená, stejně jako dynamický a současně bezpečným dojmem působící pohled z boku. Na záď jako by se básnických obratů už nějak nedostalo, ale nevadí.Tato část Mazdy CX-5 má jiné praktické přednosti, o kterých ještě bude řeč. Vnější výraz a působivost doplňují 19palcová hliníková kola a LED diodové denní svícení. Fajnšmekři ocení zajisté podsvícené prahy CX-5.

Nasedáme

mazda cx-5Když jsem řekla středně velké SUV, musím nyní dodat slova uznání týkajícího se vnitřního prostoru. Posádka si v nejmenším nebude stěžovat, její hlava, nohy a všechny ostatní části těla najdou prostorný a komfortní interiér, který se může honosit výborným zpracováním i tím, že je v duchu japonských tradic a střízlivě a elegantně minimalistický. Ani já nemám ráda na palubě vozu „vychytávky“, které v praxi ukážou, že nejsou k ničemu.

Co dalšího jsem ocenila? Pohodlí kožených sedaček, bezklíčové zamykání, perfektně fungující duální klimatizaci, perfektní a jednoduchá sklápění zadních sedadel a výklopný kryt úctyhodného zavazadlového prostoru s objemem 503 l. To nejdůležitější – zážitky hz jízdy, měly ale teprve přijít.

Jedeme

Podle výrobce Mazdy CX-5 stojí za úspěšným celkovým řešením toho nejpodstatnějšího na každém autě dokonale vyvážený vztah mezi motorem, převodovkou, podvozkem a karosérií. Říkají mu KODO a mám dojem, že dobře funguje.

Pod kapotou zákazník najde některý z motorů řady Skyactive. Dvoulitrový benzín o výkonu 121 kW ve verzi s pohonem pouze předních kol, čtyřkolku s výkonem 118 kW. Diesely zastupuje čtyřválec 2,2 litru ve dvou verzích. Slabší má 110 kW a točivý moment 380 Nm, silnější pak 129 kW. V tom jsem jezdila já. Byla jsem spokojena s výkonem, spolehlivou automatickou převodovkou i dalšími vymoženostmi, které zpříjemní jízdu jako je třeba funkce automatického přepínání potkávacích a dálkových světel. Řidička ocení i asistent rozjezdu do kopce a přední a zadní parkovací asistent s kamerkou. Startovací tlačítko je spíš vychytávka, která potěší stejně jako bezklíčkové zamykání. Na to zvyknout si na multifunkční volant s tempomatem je pár dnů docela krátká doba, na dálnici jsem tempomat ale s radostí vyzkoušela. Průměrná spotřeba se točila kolem 7,5 l. Tedy celkem spokojenost.

Závěrem

Mazda CX-5 přichází trochu se zpožděním, ale přesto je jejím cílem zvítězit. Má pro to všech pověstných 5 P. Dobře vypadá, je pohodlná a komfortní, pojme hodně zavazadel, motoricky i výbavou uspokojí snad každou řidičku. Disponuje nejmodernějšími bezpečnostními prvky. Její základní cena, kde ovšem nenajdete zdaleka vše, s čím jsem se mohla seznámit já, začíná na 499 900 Kč. Cena modelu, v němž jsem jezdila v naší redakci, je 831 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mazda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018