Test: mildhybridní Mercedes-Benz C200 kombi

5. 8. 2019

I přes nástup populárních esúvéček, hraje třída C (coby vůbec nejprodávanější kategorie automobilů značky Mercedes-Benz) prim. Po aktuálním faceliftu může zvenku působit konzervativně, uvnitř ale hraje hudbu budoucnosti. Žena v autě.cz otestovala rodinný, všestranný kombík Mercedes-Benz C200 s mild hybridním pohonem ve verzi 4×4.

IMG_7212

Díváme se

Přestože je Mercedes-Benz C200 kombi po faceliftu, jeho omlazený vzhled mě na první pohled závratně nezasáhl. Zkrášlením prošly jen nepatrně nárazníky a diodové světlomety LED High Performance.

Z náhlého vzplanutí sympatií vznikají trvalé vztahy jen málokdy. Na účet konzervativního vzhledu testovaného modelu Mercedes-Benz C200 kombi si však přesto troufám tvrdit, že se bude majitelům líbit. Ruku na srdce, strohý a jednoduchý design totiž nemá oproti expresivním liniím tendenci rychle stárnout a model se neokouká. To platí v módě i u aut.

IMG_2252

Nasedáme

To kabina v modernizovaném „céčku“ je opravdu sexy. Čisté linie, kvalitní materiály a špičkové dílenské zpracování.

Příznivou změnou, známou z vyšších tříd, je multifunkční volant doplněný o ovládání prostřednictvím dvou dotykových ploch. Veškeré funkce se díky tomu ovládají prstem, jak jsme zvyklí u chytrých telefonů. Poprvé jsem si tuto funkci vyzkoušela při testování třídy S. Upřímně, neznám intuitivnější, chytřejší, a hlavně bezpečnější ovládání auta než přes toto moderní řešení na volantu. Levou dotykovou plochou na volantu se mění údaje digitálního počítače, a pravou ovládání infotainmentu.

Uprostřed palubní desky je velký multimediální displej s ovládáním rádia, nastavení auta a navigací s moderní grafikou. Infotainment jde ovládat také touchpadem na středovém tunelu s haptickou zpětnou vazbou.

Kombík je maximálně prostorný a zavazadlový prostor s praktickými úchyty a příznivou nakládací hranou nabízí 490 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1 510 litrů objemu.

IMG_2248

Jedeme

Mild-…? Mild-hybrid…? Co to je? Pokud chcete zazářit, měla byste vědět, že tradiční benzinový motor je v případě mild hybridu spojen s 48V mild hybridní sestavou vybavenou elektrickým generátorem o výkonu 10 kW, který dokáže použít energii získanou při brzdění k dalšímu pohonu vozidla. Po sešlápnutí plynu se zrychlí odezva motoru, projev motoru je živější a spotřeba a emise nižší. Mild hybridy jsou s velkou pravděpodobností motory budoucnosti. A tak se vyplatí alespoň toto minimum o mild-hybridech vědět. .-)

Pod kapotou testovaného kombíku Mercedes-Benz C 200 se konkrétně ukrýval benzinový; 1,5litrový motor o výkonu 135 kW, odpovídající síle 184 koní. Tento mild hybridní model nabízí slušný výkon a příznivou akceleraci pro běžné ježdění. Ač se jedná o velké rodinné auto, nabízí v zatáčkách příjemnou stabilitu a při jízdě komfort, na který si řidička snadno zvykne. Práce automatické 9stupňové převodovky 9G-TRONIC je příkladná. Tato čtyřkolka vážící téměř 2 tuny má průměrnou spotřebu, během týdenního testování se hodnota ustálila na 7,6 litrů/100 km.

IMG_7219

Hodnotíme

Testovaný kombík Mercedes-Benz C 200 je rodinným autem na pohodu. Jízdně dokáže ukonejšit svým pohodlím (a to jsem netestovala verzi s příplatkovými adaptivními tlumiči). Mild hybridní pohon pracuje tak dobře, že by člověk ani nepoznal, že je pod kapotou benzinový motor s obsahem 1.5 litru. V interiéru nabízí kvalitní materiály a špičkové zpracování, jak se na značku Mercedes-Benz patří. Prostornost pro celou rodinu včetně zavazadlového prostoru je přesně taková, jak se na kombík sluší. Přitom z venku nedává sám sebe na odiv, a to je sympatické. Kombík Mercedes-Benz třídy C startuje pod hranicí milionu korun, C 160 kombi stojí 912 340 Kč. Cena testovaného modelu (C 200 4MATIC kombi) je bez příplatků 1 118 040 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018