Test mini SUV: Suzuki Ignis Hybrid

7. 12. 2020

Auto do ruchu velkoměsta i nelítostných hor. Ideální auto do malé garáže. To je nové Suzuki Ignis Hybrid. Opravdu malé SUV, se kterým směle projedete průjezdem domu, všude zaparkujete a v zimě na horách zajedete do strmého kopce až k chalupě. Tak sympatické auto, které si na nic nehraje, už jsme v redakci dlouho neměli.

20201108_134212

Díváme se

Roztomilá krabička. To je ten správný výraz, když se podíváme na nový Ignis z profilu. Krátká karoserie tohoto auta je ideální pro pohodlný městský provoz a bezproblémové parkování. Délka 3,7 metru, rozvor náprav 2,4 metru a šířka 1,69 metru. To jsou základní parametry našeho auta. Vysoce vykrojené blatníky, rozměrná čelní světla a maska budí dojem o kategorii vyššího vozu.

Suzuki Ignis je tak trochu auto dvou tváří. Čelní pohled je lehce zamračen díky LED dennímu svícení ve tvaru U a plnohodnotným LED světlům. Zadní strana je spíš taková „autíčková“, jemná a milá s kufrem o základním objemu 267 litrů.

Celkově nám Ignis trošku připomíná většího bratříčka kategorie „kei car“, která je oblíbená zejména v Japonsku. Silnici rozzáří zlato-žlutá metalíza, kterou jen tak na jiných vozech neuvidíte. Respekt budí, s ohledem na charakter vozu, také rozměrná kola s lakovanými černými ráfky.

20201108_130411

Nasedáme

Tak už na nic nečekejme a pojďme dovnitř… První kladné body pro Ignis. Dveře jsou rozměrné, umožňují snadné nastupování a zvýšený posaz. Do Ignisu za volant snadno vklouznou všechny typy postav i věku. Za volantem nemusíme složitě hledat vhodnou pozici.

Trošku se porozhlédneme po interiéru. A tady je z našeho pohledu druhý pozitivní bod pro Ignis. Většina automobilek se předhání, aby interiérové plasty byly co nejměkčí, obšité kůží a příjemné na dotyk. Ale dejme si ruku na srdce, kdo si v autě stále osahává palubní desku?

Ignis na to jde jinak: „jsem malé SUV, takže se budu drsně tvářit a i můj interiér bude pěkně praktický bez zbytečných okras“. A tak to také je.

Všude vládnout tvrdé černé plasty, které mají ale jednu nespornou výhodu, a tou je údržba. Vše snadno vyluxujete, vyčistíte a nikde nezůstávají otisky prstů na zrcadlových a piánových doplňcích. Vše je prosté, účelné. Přístrojová deska je snadno čitelná, klasicky analogová.

Jediným „módním výstřelkem“ je moderní panel infotainmentu na středovém panelu s navigací včetně možnosti propojení aplikací s chytrým telefonem. Byť je Suzuki Ignis malý vůz, má překvapivě uvnitř místa víc než dost. Pro cestující je snadné se uvnitř uvelebit, a to včetně zadních sedadel.

20201108_130537

Jedeme

Teď to nejdůležitější. Jak vlastně Ignis jezdí? Náš test absolvoval model Ignis Hybrid All Grip ve výbavě Premium. To znamená atmosférický benzinový motor o objemu 1,2 litru o výkonu 61 kW/107 nM, podporovaný malým elektromotorem (mild-hybrid) s pohonem všech čtyř kol a manuální pětistupňovou převodovkou.

Jak se vlastně uvedená konfigurace chová? Ke klasickému benzinovému tříválci je připojen startér-generátor ISG o výkonu 2,3 kW a 50 nM, který pomáhá, když je potřeba. A to například při prudší akceleraci nebo při dojíždění ke křižovatce, kdy vypíná motor. V ten okamžik dochází k odstavení motoru, úspoře paliva a snížení emisí.

Startuje se jako před lety – klasickým klíčem. Žádný button k nastartování v Ignisu není. Interiér je velmi dobře odhlučněn a nepronikají do něj žádné rázy a chvění. Hybridní Ignis je snadno ovladatelný díky dobře naladěné spojce, která si poradí s každou ženskou nožkou. Řazení je přesné a hladké a vůz si nechá líbit i jízdu v nízkých otáčkách. Akceptovat musíme fakt, že testované provedení nebude patřit mezi „trhače asfaltu“, na druhou stranu se vám odmění nízkou spotřebou.

20201108_131531

Oproti většině dnešní konkurence si také Ignis zamilujete pro jeho jednoduchost a přímočarost. Na silnici vás zbytečně neobtěžuje různými hlášeními, pípáním a tak nějak celkově vám do řízení vlastně vůbec nemluví.

Za volantem je pánem řidička a Ignis spolehlivě poslouchá její pokyny a také pomáhá. Díky funkci HSC umí v kopci na chvilku přidržet brzdu, abyste se mohli snadno rozjet. V Suzuki jsme si projeli všechny možné typy komunikací, od města přes dálnici až po polní cesty.

Podvozek žehlí menší nerovnosti, u větších již lehce bouchne díky tužšímu podvozku, ale chtěli jsme SUV a ne dálniční limuzínu, že? Nespornou výhodou jsou malé náklony v zatáčkách i přes vyšší profil karoserie a pohon všech čtyř kol je užitečným pomocníkem nejen ve sněhu, ale i v lehkém terénu nebo na mokré silnici.

20201108_131517

Hodnotíme

Suzuki Ignis je na trhu tak trochu jako z jiného světa. Na platformě malého vozu dostáváte maximum vnitřního prostoru, jízdní vlastnosti vhodné do města, na polní cesty i na dálnici.

Interiér je jednoduchý, přehledný a netrpí přílišnou a všudypřítomnou digitalizací. Především pro ženy se jedná o zajímavý model, který splní všechny potřeby – nákup, odvoz dětí, cestu do práce i víkendové výlety. Nesmíme zapomínat ani na příznivou spotřebu, která se pohybovala v průběhu testu průměrně kolem 4,6 l / 100 km

Suzuki Ignis (1.2 DualJet Hybrid) startuje na ceně 298 900 Kč. Cena testovaného modelu 1.2 DualJet Hybrid PREMIUM 4×4 AllGrip je 377 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Suzuki

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018