Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Test mistrovského Audi Q3 Sportback

20. 4. 2020

Palec nahoru! Audi Q3 Sportback je natolik sexy, že ostatní řidiči vzrušeně gestikulují, aby dali najevo, že tohle auto je vážně dobrá volba. To se opravdu nestává na českých silnicích často. Seznamte se s Audi Q3 Sportback. Prémiovým SUV, které jsme v redakci otestovali, jak jinak než z ženského úhlu pohledu.

IMG_3586
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Designérům Audi se povedl „majstrštyk“. Q3 v provedení Sportback znamená velké odlišení i v rámci automobilky Audi samotné. Troufám si říci, že Q3 Sportback ve výbavě S Line a v příplatkové stříbrné barvě Tau (+ 23 600 Kč) je extra přitažlivým SUV. A neříkám to jen proto, že ho tolik kolegyň, kamarádek ale i kolemjedoucích mužů chválilo.

Konzervativní elegance je přece jen nuda. Tady se hrou linií karoserie SUV a kupé, vyšší světlou výškou, výraznými podběhy, lakovanými lemy blatníků a lesklými detaily podařil unikátní design, který vzbuzuje emoce.

Příď s příplatkovými LED světlomety s dynamickými světly a futuristickým designem voštinové mřížky je dominantním prvkem karoserie. Efektní jsou LED směrová světla vpředu i vzadu. Vzhled zádě s difuzorem a otvory pro proudící vzduch Q3 Sportback sluší. Na příplatkových, lesklých 19″ kolech v antracitově černé barvě vypadá Q3 Sportback působivě.

IMG_3596
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

U prémiového SUV čekáte kvalitní materiály, dokonalé slícování a špičkové technologie v interiéru. Přesně tak to uvnitř Q3 Sportback vypadá a vlastně i zní. O zvukový zážitek jako v koncertní síni (na předních sedadlech) se stará Bang & Olufsen Premium Sound System s 3D ozvučením, 15 reproduktory a zesilovačem o výkonu 680W (+22 200 Kč).

Sportovní, kožená sedadla výbavy S line z Alcantary jsou velmi pohodlná (+ 11 300 Kč) a materiály na palubní desce rovněž z Alcantary v kontrastu s chladnými ocelovými dekory (+11 000 Kč) jsou inovativní, krásně hebké a příjemné na dotyk. Pohodový pocit na palubě dotváří ambientní osvětlení interiéru s 30 barevnými odstíny, přičemž sportovní výbava S line s pedály a opěrkou nohy z nerezové oceli nebo ochranou nákladové hrany z nerezové oceli posouvají zpracování ještě o úroveň výš.

IMG_3599
Foto: Sabina Kvášová

Interiéru dominuje velká obrazovka infotainmentu s navigačním systémem s 10,1″ barevným displejem včetně MMI touch, který jde ovládat i hlasem. Nechybí možnost propojení mobilního telefonu s podporou Bluetooth a bezdrátový Audi phone box s rozhraním Bluetooth pro připojení na anténu vozidla pomocí zabudované spojovací antény v odkládací přihrádce (+11 300 Kč).

Jedna z věcí, která mě v testovaném Q3 Sportback vyhovovala, byl široký displej Audi virtual cockpit plus s těmi nejdůležitějšími údaji. Velký 12,3″ plně digitální displej pro monitoring rychlosti, počtu otáček, ovládání hudby, asistentů, connect služeb, ale hlavně s možností 3D zobrazení map (+6 700 Kč) je velice praktický a přehledný.

Design často bývá na úkor praktičnosti, v případě Q3 Sportback jsem během týdenní zápůjčky neobjevila ani jednu věc, která by nebyla logická a intuitivní. S autem se každý velmi rychle sžije. Vyšší posez za multifunkčním koženým volantem s pádly pro řízení, který mimochodem krásně padne do ruky, přispívá k bezpečnému výhledu z vozu do všech stran.

Kladné body Q3 Sportback dávám také za variabilitu interiéru, odkládacích prostor je v autě mnoho. Zadní sedadla jsou limitována svažující se linií karoserie kupé, přesto ale není prostor cestujících kolem kolen vůbec špatný. Standardně je v Q3 Sportbacku uchycení dětské sedačky ISOFIX na sedadle spolujezdce a na krajních sedadlech vzadu.

Zavazadlový prostor nebývá u kupéček příliš velkorysý. Praktické rozvržení automaticky otevíratelného kufru u Q3 Sportback však nabízí 530 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1400 litrů.

IMG_3579
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Okouzlena designem se sluší také zmínit, jak Audi Q3 Sportback vlastně jezdí… Řečeno lakonicky: jezdí tiše a má parádní zrychlení. Aby také ne, konkrétně jsem otestovala nejsilnější benzinovou variantu 45 TFSI quattro ve verzi S line s dvoulitrovým motorem s výkonem 169 kW, odpovídající síle 230 koní. Parádně vyladěný podvozek s adaptivními tlumiči (+27 500 Kč) krásně drží v zatáčkách i při ostřejší jízdě. Ve městě se s ním krásně manévruje.

IMG_3598
Foto: Sabina Kvášová

Na výběr je z 6 jízdních režimů Audi drive select, které kombinují různě stupně nastavení řízení, tlumičů a odezev motoru. Naladění odpružení je tužší, přesto mě během jízdy dokázal Q3 Sportback získat svým komfortem. Automatická dvouspojková převodovka S tronic hladce řadí a poskytuje adekvátní zrychlení pokaždé, když je třeba. Z 0–100 km/h to Q3 Sportback umí za 6,5 vteřiny. Nejen ve městě nebo na dálnici to Q3 Sportback sluší. Testovaný Q3 Sportback s pohonem všech kol quattro je také parťákem do terénu. Vyjet s ním zasněžený kopec k horské chatě zvládne tento městský švihák jakbysmet.

Q3 Sportback je v zatáčkách velmi stabilní, a to dodává na bezpečném pocitu během jízdy. Ostatně bezpečnost je rozhodně jedna ze základních vlastností tohoto SUV. V rámci paketu asistenčních systémů (+36 500 Kč) je součástí asistent adaptivní jízdy a adaptivní tempomat, nouzový asistent, asistent změny jízdního pruhu ( funkční od rychlosti 60 do 250 km/h), asistent dálkových světel, které se v kombinaci s chytrými světlomety Matrix LED svetloměty dokáží automaticky ztmavovat.

Audi Parking system s parkovacím asistentem pomáhá při příčném vyjíždění. Systém vizuálně varuje řidiče o přiblížejícím se vozidle na displeji a varuje před vozidly v mrtvém úhlu.

Audi pre sense front umožňuje nepřetržitou kontrolu provozu před vozidlem v případě hrozícího střetu s vpředu jedoucím vozidlem. Je aktivní přibližně od 5 km/h, chodce dokáže systém rozeznat do cca 85 km/h a auta do cca 250 km/h. Při zjištění hrozícího střetu je řidič varován vizuálně, akusticky a hapticky, v další fázi následuje automatické varovné přibrzdění a posléze plné brždění.

IMG_3582
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Má Audi Q3 Sportback nějakou vadu na kráse? Audi se s tímto modelem podařilo posunout pomyslnou laťku v segmentu líbivých SUV/kupé o výš. Design dokáže nadchnout nejen svého majitele. Technologie jsou intuitivní a jdou na ruku bezpečnému pocitu z jízdy. Q3 Sportback mistrně spojuje pohodlné nastavení a zároveň sportovnější vlastnosti vozu. Pro nás je tohle auto jednička!

Jediné minus je, že tohle prémiové SUV prostě není pro každého. Audi Q3 startuje na ceně 923 900 Kč (35 TFSI), Cena testovaného modelu je 1 221 900 Kč, se všemi příplatky se vyšplhala až na 1 809 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018