Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test BMW X1: nejslabší, přesto učaruje

29. 10. 2018

Esúvéčka se nám ženám díky své robustnosti, dobrému výhledu a pocitu bezpečí jednoznačně zalíbila. SUV jsou IN! Testovaný model BMW X1 ukrýval pod kapotou sice nejslabší naftový motor a pohon xDrive, který u tohoto modelu de facto není klasickou čtyřkolkou, přesto mě „iksjednička“ víc než okouzlila…

test BMW X1
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Pohled na aktuální modely automobilky BMW budí zájem a X1 není výjimkou. Robustní a přesto nepředimenzovaná „iksjednička“ působí velmi sympaticky a zároveň reprezentativně. Linie vozu jsou dynamické, s dlouhým rozvorem a s krátkými převisy. Zvenku je BMW X1 díky aktuálně nabízenému a zvýhodněnému paketu xLine doplněn zajímavými ochrannými díly a hliníkovými prvky. Přiznám se, že jsem se na příď s charakteristickou maskou a šesti LED světlomety v příplatkové hnědé metalické barvě Sparkling Storm nemohla vynadívat. Na příplatkových 19“palcových kolech působí BMW X1 přímo kouzelně. Tento model se prostě povedl.

test BMW X1
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Ihned po nasednutí si dokáže X1 svým stylem získat srdce nejedné řidičky. Pohodlné, sportovní příplatkové sedačky s koženým čalouněním Dakota, příjemné ambientní osvětlení, vyšší posez,… V tomto autě rozhodně není planou frází, že se řidička s autem sžije ještě předtím, než vůbec nastartuje. Z auta je příkladný výhled vpřed i vzad, což napomáhá pohodě na palubě za jízdy, ale také při parkování.

Na testované X1 mi uživatelsky velmi vyhovovalo jednoduché, avšak sofistikované ovládání. Přístrojová deska vychází řidičce maximálně vstříc. Palubní deska s hliníkovým obložením a lištou Pearl Chrome je střídmě, avšak naprosto ergonomicky navržena. Příplatková navigace, která dokáže vyhodnocovat aktuální dopravní situaci, se ovládá prostřednictvím joysticku ve středovém tunelu pomocí dotykového ovladače iDrive Touch.

Zmínit musím také překvapivě hodně místa pro posádku sedící v druhé řadě sedadel. Konkrétně X1 nabízí 56 centimetrů v podélném směru pro kolena. Ne, tohle auto není jen pro převážení dětiček, ale je auto pro celou rodinu. Zároveň mě bavilo praktické variabilní uspořádání sedadel a úložného prostoru v interiéru, ale i prostornost automaticky otvíratelného kufru (505 litrů objemu) včetně šikovné nakládací hrany z nerezové oceli.

test BMW X1
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Kouzlo BMW X1 xDrive 18d je dokonáno, když vyrazíte s autem na první vyjížďku. Sportovní kožený volant padne do ruky jako ulitý! BMW X1 stojí na stejném, tvrdším podvozku jako nedávno testované rodinné BMW 2 Active Tourer. Pravda, nejslabší naftový motor 18d se 150 koňmi pod kapotou (točivý moment 330 Nm) očekávání řidiček (milujících ostřejší jízdu) nenaplní. Čert to ale vem, když chcete bezpečné, reprezentativní auto pro potřeby běžné rodiny!

Jízdní komfort, patřičnou akceleraci, klid na palubě i plynulost řazení díky osmistupňové automatické převodovce nabízí „iksjednička“ příkladně. Ve městě se s tímto modelem krásně vejdete. Pokud máte o parkování pochyby, je tu příplatkový parkovací asistent pro samočinné parkování! Paletu šikovných asistentů, které jsem při jízdě ocenila, doplňuje mimo jiné hlídač mrtvého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích nebo systém pro automatické udržování rychlosti s brzdnou funkcí.

Označení xDrive je u X1 trošku jiné než u ostatních modelů BMW s tímto označením. Nejedná se totiž o 100% čtyřkolku. Je ale na běžnou jízdu třeba? U modelu BMW X1 jde konkrétně o systém s mezinápravovou spojkou, kdy se jen polovina pohonu posílá na zadní kola. Při jízdě do horského střediska nebo po nezpevněné cestě na chalupu to však bohatě postačí. I díky tomu není spotřeba tohoto SUV nijak vysoká. S BMW X1 jde jezdit kolem 6-7 litrů na 100 kilometrů.

test BMW X1
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Lásce na první pohled se dá těžko poroučet. Model BMW X1 si mě získal svým vzhledem a charakterem zároveň. Není to žádný sporťák, to ne. Klidu na palubě, designu, praktičnosti a pocitu bezpečí jsem během týdenního testování ale propadla. Jde o kouzelné auto, ideální pro řidičku na běžné celoroční ježdění i s rodinou.

Ačkoliv by se však mohlo zdát, že tento model bude od BMW „lidovější“, je cena testovaného modelu vysoká. Model BMW X1 startuje (18d) pod hranicí milionu korun, konkrétně na ceně 932 100 Kč. Cena testovaného modelu (X1 18d) se servisem 5 let zdarma (nebo nájezdem 100 000 km) se se všemi příplatky vyšplhala na hodnotu 1 350 284 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018