Test nízkoemisního auta: Mercedes-Benz A250e

24. 5. 2021

Crossovery a SUV čím dál více dominují trhu s automobily. Skoro by se zdálo, že menším autům odzvonilo. Není to ale pravda. Například takový hatchback třídy A od Mercedes-Benz rozhodně neřekl poslední slovo. Pod ruku Ženy v autě.cz se dostala plug-in hybridní verze A 250e s dojezdem 50 kilometrů na elektřinu. Jede ladně!

IMG_6244

Díváme se

Kompaktní karoserie dává tušit, že je toto auto jako dělané do města. Dynamické křivky 4,4 metru dlouhého modelu Mercedes-Benz A 250e propůjčují tomuto hatchbacku nebývalou smyslnost a půvab.

Čtvrtá generace mezi ženami velmi oblíbeného „Áčka“ působí jako designérská kabelka, a to pro univerzální použití.

Široká maska chladiče s velkým logem je velmi výrazná, přitom je „Áčko“ na šířku poměrně subtilní (šířka 1,79 metru).

IMG_6251

Nasedáme

Interiér doslova „mluví“ svým pohodlím a použitými, kvalitními materiály. Z auta je překvapivě dobře vidět a to i při pohledu vzad. Palubní desce dominuje obří displej složený ze dvou velkých 10“ palcových obrazovek. Nejdostupnější model z rodiny Mercedes-Benz ohromí chytrostí moderních technologií a rozmanitostí přítomných bezpečnostních asistentů, o nichž bude řeč ještě dále.

IMG_6254

Přiznám se, že v současných mercedesech doslova zbožňuji paletu ambientního osvětleníhlasové ovládání. Stačí zavolat „Ahoj, Mercedesi“ a vyslovit své přání: otevřít okna, zahřát sedadlo nebo například navigovat do stanoveného cíle. Mercedes to bez komplikací v komunikaci splní. Zadávat své povely jde samozřejmě i prostřednictvím touchpadu na středové tunelu.

A když vám zrovna není do řeči (a přitom dbáte na maximální soustředění se na jízdu), můžete obě obrazovky krásně ovládat přímo na multifunkčním, sportovním volantu. Vše je logicky uspořádané.

IMG_6249

Cestující jednoucí vepředu mají kolem sebe mnoho místa, u cestujících vzadu záleží, jak velcí jsou pasažéři vepředu. 🙂 Sluší se podotknout, že zadní dveře jsou krásně doširoka otevřít a tak je například manipulace a upevnění dětské sedačky v 2. řadě sedadel snadné.

Kufr testovaného hatchbacku má nízkou nakládací hranu a je jednoduše řešen. Objem zavazadlového prostoru je u plug-in hybridní verze menší, a to 310 litrů.

IMG_6247

Jedeme

Stačí nastartovat a testovaný model A 250e se tiše a komfortně rozjede. Testovaný model A 250e je nízkoemisní vůz. Do atmosféry konkrétně vypouští emise 36 gramů CO2 na kilometr. V modrých zónách tak můžete parkovat zdarma a na dálnici neplatíte žádné poplatky.

Pod kapotou testovaného „Áčka“ se ukrýval už zmíněný plug-in hybridní motor: čtyřválcová třináctistovka doplněná o elektromotor s celkovým výkonem 160 kW, odpovídající síle 218 koní a maximálním točivým momentem 450 Nm.

IMG_6252

Svým charakterem je testovaný model A 250e jako dělaný pro nás ženy. Jede krásně jemně a svižně, snadno se řídí a osmistupňová automatická převodovka hladce řadí. Zrychlení z nuly na 100 km/h: dosáhne 6.6 vteřiny. V zatáčkách je testované „Áčko“ jisté a stabilní.

Dalších 50 kilometrů elektřiny jde dobít u rychlonabíječky cca za půl hodiny. Z domácí zástrčky to pak trvá dvě hodiny. V kombinovaném režimu, kdy už nejedete na elektřinu, ale na benzín, dosahuje hodnota spotřeby do 6 litrů. Čistě na elektřinu jezdí auto za 16 kWh.

Vedle plug-in hybridního motoru a nízkých emisí je velkou devízou vyspělost bezpečnostních asistentů. Asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtného úhlu, aktivní brzdový asistent nebo skvěle fungující adaptivní tempomat jsou funkce k nezaplacení. Výsledkem toho je bezpečná a sebevědomá jízda pod naprostou kontrolou.

IMG_6246

Hodnotíme

Na dálnici je agilní a hospodárný zároveň. Ve městě obratný, a přitom ekologický, a to do té míry, že s ním všude zaparkujete. Mercedes-Benz A 250e si umí získat sympatie atraktivním designem a kvalitními materiály, charakteristickými pro tuto prémiovou značku. Z pohledu řízení nabízí slušnou dávku agility, přesnosti a hladké zpřevodování. Za nás „Áčko“ umí okouzlit svým jízdním projevem, hospodárností a pocitem bezpečí. Fakt, že je nízkoemisní a jde s ním v pohodě zajet do centra města zdarma, je vítaná třešnička na dortu.

Nejdostupnější Mercedes-Benz třídy A (A 180 d) startuje na 742 940 Kč. Cena testovaného modelu (A 250 e) s plug-in hybridním motorem je vyšší, a to 995 830 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018