TEST Opel Corsa GS Line: malý elegán

30. 8. 2020

Přinášíme vám další letní test, tentokrát nového modelu Opel Corsa v provedení GS Line. Malý městský hatchback se představuje již ve své 6. generaci a přináší radikální proměnu oproti svým předchůdcům. V současném provedení dozrál do téměř ideální podoby z pohledu techniky i designu a představuje výrazný krok vpřed ve své čtyřicetileté historii.

20200813_180923

Díváme se

Malý Opel Corsa už dávno není malý. Patří sice stále do segmentu B, tj. malých vozů, ale už od pohledu zaujme výraznou linií karoserie a širokým rozkročením. Testovaný model dorazil v krásné oranžové metalíze a vnější doplňky spojené s verzí GS mu dodávají patřičně reprezentativní a dynamický vzhled. Optickou dynamiku vozu podtrhuje černá střecha a elegantní kola.

Již z čelního pohledu nás zaujaly úzké světlomety s adaptivní LED technologií, které hladce přecházejí ke středové lince s logem. Lehce zamračený vzhled kopíruje aktuální designovou linii Opelu a najdete ho i na dalších modelech této značky. Nová Corsa neupře německý původ a celá karoserie již při pohledu z venku vyzařuje preciznost a spolehlivost.

Boční silueta vozu dává tušit, že na předních ani zadních sedadlech nebudou cestující trpět nedostatkem místa. Především na výšku. Přední dveře jsou dostatečně rozměrné, zadní již o něco méně, ale v této kategorii se nejedná o nic neobvyklého. Na půdorysu společné platformy CMP, kterou sdílí s například se svým sourozencem Peugeot 208, dokázal Opel vykouzlit elegantní vůz, za kterým se na silnicích spousta lidí ohlédne.

20200813_180811

Nasedáme

Usedáme na místo řidiče a je tu první překvapení. Verze GS Line má perfektní sedadla. Nikam se nepropadnete, boční vedení sedaček vás příjemně vede a zažíváte pocit skoro jako v křesle v obýváku.

Před námi se rozprostírá jednoduchá přístrojová deska, která má veškeré prvky přesně na místech, kde je hledáte. Na středovém panelu se nachází centrum celého vozu – digitální infotainment. Naštěstí i u modelu Corsa nepřistoupil Opel na úplnou digitalizaci celého ovládání, K dispozici jsou i tradiční tlačítka, díky kterým snadno a rychle zvládneme nastavení všech důležitých systémů.

Chopíme se volantu a hned zjišťujeme, že ani zde se nekonají žádné módní výstřelky, Corsa si zachovává klasický kulatý tvar volantu s mírně sploštělou spodní částí s multifunkčním ovládáním některých prvků jako je tempomat a rádio. Trochu nás zarazilo ovládání palubního počítače na ovladači směrových světel. Toto řešení trochu odvádí pozornost od řízení – nutí vás sundat jednu ruku z volantu.

Použité materiály v kabině působí již na pohled příjemně. Kombinace měkčích a tvrdších plastů je zvolena vhodně. Perfektní jsou pak potahy sedadel, které kombinují látku s kůží.

20200813_180952

Jedeme

A je čas vyrazit. Trochu netradičně startujeme běžným klíčkem a jedeme. Testovaná verze GS Line dorazila v provedení 1.2 Turbo, a hned od začátku je jasné, že tady se technikům Opelu vydařil zajímavý výsledek. Maximální hodnota výkonu atakuje 130 koní (96 kW) a tomuto malému a relativně lehkému vozu uděluje perfektní dynamiku. Na stovce jsme totiž už za 7,8 vteřiny a maximální rychlost přesahuje 200 km/h.

Ale vraťme se ještě trochu zpět. Při rozjezdu zůstává v kabině až neuvěřitelné ticho a Corsa nás hýčká okamžitou reakcí na přidání plynu. Když si vyzkoušíme trochu vyjít z běžných komfortních otáček a blížíme se k omezovači, odmění se malý Opel líbivým sportovním zvukem.

Vrcholný motor, který testujeme je spojený s osmistupňovou automatickou převodovku. U té oceňujeme plynulost přeřazování, dobrou logiku, která zbytečně nepodtáčí motor a nulové zmatkování při specifických situacích jako jsou prudší zrychlení nebo naopak popojíždění v kolonách.

20200813_175933

Celá škála bezpečnostních a komfortních asistentů umí zařídit bezpečnou a pohodlnou jízdu, byť samozřejmě řidiče nenahradí. V dnešních přetechnizovaných vozech je skoro zázrak, že se Opel vydal cestou, kdy některé systémy prostě vypneme, druhý den chceme jet a systémy jsou stále vypnuté. Na příkladu asistenta pro udržování jízdních pruhů jsme si otestovali, že pokud asistenční systém nechcete používat, prostě ho vypnete a vůz vám automaticky systém opětovně nezapíná.

Aktuální test se nám trefil do tropických srpnových dní, oceňujeme rychlý náběh klimatizace, která dokázala bez problémů udržovat v autě snesitelnou atmosféru.

Na nové Corse je zajímavé, jak se automobilce podařilo odladit podvozek. Opel vsadil na měkčí naladění v kombinaci s relativně tvrdými tlumiči, přesto se nemusíme bát, že by nás vůz nechal v krizových situacích na holičkách. Dá si líbit i tvrdší zacházení, které překvapivě kompenzuje jistým projevem.

20200813_180915

Hodnotíme

Nový Opel Corsa je vydařený kousek. Hodnotíme ho jako všestranné a vyvážené auto pro městský i mimoměstský provoz. Silný motor ve spojení s dobře naladěným podvozkem se hodí pro všechny typy řidiček a nestane se vám, že budete brzdou provozu.

Oceňujeme velké množství odkládacích prostor a kufr se solidní velikostí 309 litrů. Tradiční a přitom moderní pojetí interiéru pasuje k dynamickému střihu auta a příkladná ergonomie dělá z Corsy ideální vůz pro každodenní ježdění. Nesmíme zapomenout na spotřebu. Celý test jsme dokončili s kombinovanou spotřebou 5,7 litrů, což je na daný motor velmi dobrá hodnota.

Opel Corsa 1.2 (55kW/75k) startuje na zajímavé ceně 299 990 Kč. Cena modelu v testované výbavě GS line s motorem 1.2 TURBO (96kW/130k) stojí 459 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018