Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Test Opelu Corsa očima Báry Vaculíkové

12. 6. 2020

Kdo by to byl řekl, Opel Corsa je zralá „sedmatřicítka“.  V životě ženy to bývají ta nejlepší léta. Platí to i pro Corsu? Populární hatchback se nyní nově prodává už ve své 6. generaci. Definuje ho nový look a nové technologie. Corsa zkrátka jede s dobou. Exkluzivně ho otestovala „žena v autě“, automatka a zpěvačka Bára Vaculíková.

IMG_20200529_203635298_HDR~2-01
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Třináct let Corsa čekala na svou kosmetickou operaci. Výsledkem je elegantnější vzhled jeho 6. generace. Povedená je sportovní edice GS line, ve které jsme Corsu měli na týden k testování. Díky ní má Corsa sportovní nárazníky, koncovku výfuku a také ráfky.

Příd zaujme úzkou maskou chladiče a full LED světlomety (ve vrcholné výbavě s Matrix funkcí). Ovšem z boku se nám nová Corsa snad líbí ještě víc. Díky kombinaci bílé karoserie s černou střechou vyniká její třetí sloupek a tento detail je na Corse obzvlášť sexy.

A co na Opel Corsa říká Bára?

„Můj první dojem byl, že Opel Corsa je výsostně ženské auto. Praktické, jednoduché, s elegantním vzhledem a sportovním interiérem. Prostorově jsem v něm viděla ženu, která je neustále v pohybu. Tmavé látkové potahy mi rovnou padly do oka, že se budou celkem snadno čistit, což je syndrom každé mámy – řidičky.“

IMG_0982
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Skalní příznivci značky musí „vydýchat“, že Opel náleží od loňska do koncernu PSA. DNA aut značky Opel je tím významně ovlivněno. Design klíčků nebo obrazovka jako od Peugeotu je toho jasným důkazem. Nedá se ale nic dělat, spojování automobilek je trend, který bude sílit. Díky tomu je druhou největší automobilkou v Evropě.

IMG_20200601_100716381-01-01
Foto: Sabina Kvášová

Do redakce se k nám konkrétně dostala Corsa ve výbavě GS line. Tmavému sportovnímu interiéru dominují červené linie včetně červeného prošití sportovních sedadel a dotyková obrazovka se 7″palcovou úhlopříčkou.

V rámci testované výbavy GS line nechybí ani LED ambientní osvětlení interiéru, integrace smartphonu Apple CarPlay a Android Auto nebo ISOFIX na sedadle spolujezdce.

Bára o interiéru říká:

„Volant moderní, příjemně se drží. Na můj vkus trochu vysoko položené ovladače blinkrů a ostřikovačů. Ale pocit z řízení: přehled a bezpečnost. Osobně se s dotykovými displeji v autech teprve sžívám. Tady to ale byla samozřejmost. Vnímám ho jako sympaticky zabudovaný tablet, žádný komplikovaný strašák. Dcera se s ním hned spřátelila, propojila ho snadno s mobilem a na rozjezd pustila audio pohádku.“

Trochu komplikovanější bylo dostat celou výbavu Bářiny tříčlenné rodiny na víkend do menšího kufru. Zavazadlový prostor v nové Corse totiž nabízí 309 litrů objemu.

IMG_0966
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Opel Corsa se k nám do redakce dostal s benzinovým motorem o obsahu 1.2 s turbem o výkonu 100 koní a s manuální 6stupňovou převodovkou. Kvality Corsy jsme vyzkoušeli hned ve městě. Obratnost a agilita patří bezesporu k přednostem. Také Bářin muž si řízení okamžitě osvojil a po městě otestoval jeho operativnost v hustém provozu.

IMG_20200529_194618129-COLLAGE-01
Foto: Sabina Kvášová

Corsa je živé autíčko, které nabízí i sportovní režim. Ten jsme otestovali hlavně na prázdných okreskách. V zatáčkách krásně sedí, motor je vcelku tichý a řízení intuitivní.

Na dálnici s Bára Corsu překvapivě užívala: „V první chvíli nás trochu překvapila přednastavená funkce, která auto udržuje v jízdních pruzích. Bez zaváhání jsme ale zjistili, kde ji vypnout a v plynulejších úsecích cesty jsme ji naopak rádi využívali včetně tempomatu.“

Že dokáže být jízda s Corsou pohodová dodává Bára následujícím postřehem ze svých cest:

„Čekala jsem, že si muž možná postěžuje, že Corsa je evidentně auto pro ženy a ocenil by na delší trasu automat. Opak byl pravdou. Jednoduchost, už zmíněná živost motoru a manuální řazení si pochvaloval. Několikrát jsme se prostřídali. V závěru cesty jsme ocenili v úzkých uličkách Mikulova parkovacího asistenta.“

Po týdenním testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6.5 literu a to jsme Corsu opravdu nešetřili.

IMG_0989
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Jaký je tedy náš finální verdikt o nové Corse? Bára jedním dechem dodává:

Corsu může muž s klidným svědomím koupit své ženě a ještě si ji milerád od ní bude půjčovat. S její živostí a sportovním režimem rád převezme zodpovědnost za přesun celého rodinného cirkusu a trochu si v bezpečných úsecích cest zazávodí.“

Opel Corsa je proto za nás ideální auto do města, ale i auto na trochu delší trasy. Čert vem to, že klíčky nebo obrazovka infotainmentu vypadají jako od Peugeotu. Opel Corsa 1.2 (55kW/75k) startuje na zajímavé ceně 299 990 Kč. Cena modelu v testované výbavě GS line s motorem 1.2 TURBO (74kW/100k) stojí 389 990 Kč. Přejeme Corse, jejíž předchozí generace brázdí Evropu už 37 let, další šťastné kilometry. Šestá generace se rozhodně nemá čím hanbit. Naopak.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018