Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test Peugeot 208: francouzský švihák

27. 3. 2020

Druhá inkarnace nejmenšího modelu se lvem ve znaku a označením 208 se mimořádně povedla. Design odkazující na legendární model 205 nebo současný 508, moderní výbava a technické libůstky dělají z malého hatchbacku ve verzi GT Line téměř prémiový model. Nového Peugeotu 208 si zkrátka nelze nevšimnout. Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi s nejsilnějším benzinovým motorem, osmistupňovým automatem a kokpitem s 3D zobrazením.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Peugeot 208 jako první využívá novou koncernovou platformu, která vozu přinesla výhody v podobě lehčí konstrukce nebo kultivovanějšího jízdního projevu. Oproti minulé generaci pozorujeme nárůst rozměrů, zejména do délky (+82 mm) a šířky (+30 mm).

První pohledy naznačují, že nová 208 se může pyšnit sebevědomými proporcemi. Nejmenší model si bere inspiraci z vlajkové lodi 508. To platí především pro nádherné přední LED světlomety ve tvaru lvích tesáků a zadní 3D svítilny, které jsou spojeny černou a leskle lakovanou lištou. Odkaz na model 205 má pro změnu evokovat C-sloupek.

Foto: Sabina Kvášová

Nová 208 vypadá úchvatně, především v edici GT Line. Ve výbavě má zmíněná LEDková světla, černě lakovanou lesklou přední masku, lemy blatníků, zpětná zrcátka, zvětšený střešní spoiler, vložku zadního nárazníku, zatmavená zadní okna, stylová 17palcová kola nebo chromovou dvojitou koncovku výfuku. Černé prvky v kontrastu se stříbrnou metalízou vypadají opravdu luxusně. Kompakt zkrátka okamžitě zaujme svým neotřelým designem s pořádnou dávkou pověstného francouzského šmrncu. Celek vypadá k světu, je jednoduše chic a rozhodně se nejedná o tuctové malé auto.

Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér nového Peugeotu 208 láká především na zcela nový a futuristicky vyhlížející 3D i-Cockpit druhé generace, tedy novou soustavu displejů a ovládacích funkcí. Jedná se o 10,25″palcový displej složený z projekční plochy. Jízdní informace se zobrazují „plasticky“ ve dvou úrovních. Zjednodušeně to lze přirovnat k mixu head-up displeje a virtuálního kokpitu. Zobrazení vypadá impozantně, lze volit z několika režimů a tematických barev. Jen co do rychlosti přepínání režimů bychom si přáli svižnější odezvu.

Digitalizace interiéru 208 pokračuje 10″palcovým hlavním displejem multimediálního systému s pěknou grafikou a adekvátní odezvou. Infotainment integruje také ovládání klimatizace. Vypadá to pěkně, ale raději bychom viděli klasická ovládací tlačítka. Pod displejem se nachází také řada analogových tlačítek, které sdružují ovládání funkcí vozu. Na orientaci v jednotlivých funkcích tlačítek to chce trochu počátečního cviku.

Další novou vychytávkou je výklopný držák na smartphone s indukční nabíječkou. Konektivita s telefonem podporuje oba nejnovější protokoly pro Android i Apple.

Kabina nové 208 si výrazně polepšila co do zpracování a kvality materiálů. Verze GT Line navíc přidává „karbonový“ dekor, kožený sportovní volant s plaketou GT Line, hliníkové pedály nebo skvělá sportovní sedadla. Palubní deska je celá vyhotovena z měkkých plastů, tvrdé lze najít jen na dveřích. Zelená nit prošívání vypadala vesele a svěže. Spolu se zeleným ambientním osvětlením a motivem displejů ve stejné barvě nás tenhle interiér opravdu bavil.

Najdou se i méně pozitivní detaily. Výhled není zcela ideální. Ukrajují z něj robustní přední sloupky. Vysoká středová konzole navíc ubírá místo na pravé koleno řidiče a loketní opěrka se dá nastavit pouze podélně. Interiér neoplývá velkorysým místem na zadních sedadlech. Nejde však o zásadní výtku. Zájemci o větší prostor mohou sáhnout po crossoveru 2008. .-) Zavazadlový prostor se svými 309 litry patří ve třídě k horšímu průměru, nám to však nevadilo.

Jedeme

Pod kapotou nové 208 můžete mít dobře známé motorizace. Benzinové motory 1.2 PureTech jsou ve výkonnostních verzích 55, 75 a 96 kW. Dieselový motor reprezentuje jednotka 1.5 BlueHDI s výkonem 75 kW a čistě elektrická verze e-208 nabídne 100 kW elektromotor a dojezd kolem 300 km na jedno nabití.

Testovaná verze GT Line měla pod kapotou nejvýkonnější benzinovou variantu. Zatím jsme neřídili e-verzi, ale výkonný benzin se k malému hatchbacku skvěle hodí. Spolupráce motoru a osmistupňového automatu je příkladná, řadí jistě a příliš neváhá. Motor se dá ochotně vytáčet, má příjemný projev a s malým autem nemá příliš práce. Stovku zvládá za 8,7 s, maximální rychlost se zastaví na 208 km/h.  Motor potěší také svými provozními náklady. Při klidné jízdě se dá jezdit kolem 6 litrů benzinu, sportovnější povahy musí čekat litrů osm.

Foto: Sabina Kvášová

Řízení nové 208 je hodně přeposilované, což je pro nás ženy příznivé. Výhodu to má především ve městě, kde můžete kličkovat úzkými uličkami s lehkostí sobě vlastní. Mimo město to už tak žádoucí není. Řízení postrádá větší komunikativnost, pokud budete chtít sekat klikaté okresky. Verze GT Line se po stránce řízení a podvozku neliší od nižších výbav. Čekejte proto univerzální odpružení i civilní chování. To však nic nemění na tom, že podvozek je vyspělý a velmi dobře vybalancovaný. Také účinek brzd mile překvapil. Pořádně ostrého lvíčete bychom se měli dočkat až v podobě Peugeotu 208 GTi.

IMG_20200105_121952
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Peugeot připravil opravdovou stylovku. Jak je vidět, design je u něj na prvním místě. Francouzi v tohle ohledu odvedli skvělou práci. Nová 208 ale není jenom o slušivém kabátku.

Futuristický interiér, byť nemusí sednout každému, přináší moderní prvky a zajímavou výbavu jako je 3D kokpit. Moje kolegyně v redakci z něj byly nadšené, i když je občas upřednostněn design před ergonomií.

Výrobce také do nejmenšího modelu napěchoval moderní techniku, osvědčený motor a na poměry třídy nevídaný osmistupňový automat. Svoji roli také sehrálo to, že testované auto bylo ve vrcholné konfiguraci. Ořezanější verze možná takové charisma mít nebudou.

Cenovka testovaného modelu startuje na částce 525 000 Kč. Na příplatcích se dá lehce utratit dalších 50 tisíc Kč. A to už je pořádný balík. Za své peníze však dostane jedno z nejlepší malých aut dneška.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018