Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test Peugeot 208: hodnotí vítězka Jana

8. 8. 2016

Na nový Peugeot 208 jsem se velice těšila. I když nebydlím ve velkém městě, tak malý kompaktní hatchback řídím nejraději. Jsou to pro mě obratná malá auta, ale působí na mě zároveň dospělým dojmem – naložím do něj pohodlně celou rodinu, několik zavazadel i větší nákup. Přesně to jsem očekávala i od nové 208 a nezklamala mne.

20160724_151458
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Díváme se
Červená barva 208 nadmíru sluší. V kombinaci s chromovými lištami, které jsou v přední masce i velkoryse kolem oken, vytváří pro oko líbivý celek. K tomu přispívají povedená kola. Díky výraznému a dravějšímu designu 208 jde jen těžko přehlédnout. Ať jsem projížděla přírodou nebo městem, byla jsem snadno rozpoznatelná.

20160724_152717
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Nasedáme
Interiér a palubní deska jsou příjemně přehledné. Všechna potřebná tlačítka naleznete intuitivně, jsou přesně tam, kde je čekáte. Provedení plastů je příjemné na pohled i dotek. Snad bych jen ubrala leštěných plastů, které sice vypadají efektně, ale rychle se ohmatají a zůstanou na nich viditelné otisky. Chvíli jsem si musela zvykat na netradiční posed za volantem. Sedačky nenabízí tolik možností nastavení a budíky jsou trochu netradičně umístěny nad volantem, nikoliv za ním. Display infotainmentu se pohodlně ovládal i čitelnost na slunci byla výborná. Jen proklikání se k pokročilejším funkcím vozu zabralo to o pár vteřin navíc. Prostor pro mé dospělé spolucestující na zadních sedadlech byl dostatečný. Kufr nabídl 311 litrů zavazadlového prostoru.

20160724_152817
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Jedeme
Samotná jízda s 208 pro mě byla radostí. Ač se to na první pohled nezdálo, malý lvíček dokázal být velice svižný. Už od prvního sešlápnutí plynu od nízkých otáček měl dostatek energie na hbitý start. Jeho síla nepolevovala ani u hranice povolené dálniční rychlosti a chtěl dále přidávat. O pohon se staral benzínový tříválec s turbem o objemu 1,2 litru s výkonu 110 koní. Automatická 6 stupňová převodovka řadila přesně a hladce. Kombinovaná spotřeba kolem 6,5 litru benzínu byla adekvátní mému stylu jízdy. Myslím, že se při lehčí noze na plynu dá jezdit i pod 6 litrů. Peugeot 208 krásně držel jistou stopu v zatáčkách a neodskakoval. Z výbavy přišla vhod parkovací kamerka i automatické stěrače. Přední kolizní brzdu jsem naštěstí neměla šanci vyzkoušet 😉

20160724_152959
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Hodnotíme
Peugeot 208 je povedený malý hatchback, který se neztratí mezi ostatními konkurenty. Za to vděčí především svému designu a jízdním kvalitám. Velkou zásluhu na tom má jisté řízení i povedený motor, který byl pro mě největším příjemným překvapením. Na drobné přehmaty v ergonomii interiéru, zejm. posed za volantem jsem rychle zapomněla. Peugeot u mě vykouzlil úsměv na tváři. Jen nerada jsem se s ním loučila.

Mohlo by Vás zajímat:

Výsledky červnové soutěže s Peugeot
Startujeme testování Peugeot 208

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018