Zdroj: archiv webu

Test Peugeot Rifter: rodinný superman

17. 5. 2019

Vozy MPV jsou na ústupu před vlnou SUV a crossoverů různých velikostí, které variability a prostoru často nenabízejí tolik, kolik by si rodina zasloužila. Naštěstí je tu Rifter! Nástupce oblíbeného rodinného vozu Peugeot Partner Tepee se chce zbavit nálepky dodávky s pěti sedadly a chce být především plnohodnotným rodinným dobrodruhem. Peugeot Rifter ve výbavě GT Line, naftovým motorem 1,5 BlueHDI a šestistupňovým manuálem nám v redakci dělá na půl roku parťáka. Jaké jsou naše dojmy?

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Exteriér nového Peugeotu Rifter na nás v redakci působí stabilním a mohutným a vyváženým dojmem. Ve vrcholné výbavě GT Line zásluhou doplňků karoserie podbízí k lehké přitažlivosti. Peugeot vtiskl současný design svých nových modelů také jemu. Kolmá přední maska nenásilně doplňuje hranatou karoserii, přední světla dostala výraznou diodovou linku. Bohaté oplastování na blatnících a spodní části dveří nebo mohutné ližiny pak evokují populární SUV. Tyto prvky však vozu jen přidávají na praktičnosti. Také zadní svítilny nyní září ve tvaru třech „lvích drápů“. Námi testovaná verze GT Line navíc disponuje například příplatkovou víceúčelovou střechou Zénith s panoramatickým střešním oknem, clonou a průhledným středovým panelem.

Foto: Sabina Kvášová

Při pohledu na Rifter nás vedle jeho očividné rodinné praktičnosti napadá plán strávit den nebo víkend mimo město, mimo klasické cesty – v přírodě. Sbalit si batoh, vyrazit na túru nebo stanovat v horách. Jooo, tam všude bych si dokázala Rifter představit. Jeho vábení na dobrodružnou notu je silné. .-)

Nasedáme

Uvnitř čeká řidičky známý, pro potřeby Rifteru uzpůsobený, i-Cockpit z jiných modelů značky. Ten, kdo si zvykl na malý, shora i zdola seříznutý volant, rozložení přístrojů a centrální dotykové obrazovky posazené na vrchu palubní desky, bude jistě spokojen. U Rifteru mi i-Cockpit vyhovuje více než u některých menších modelů značky. Sedí se poměrně vysoko, výhledu na přístroje nic nebrání. Naproti tomu masivní středová konzole může zbytečně ukrajovat z celkového pocitu vzdušnosti interiéru.

Foto: Sabina Kvášová

Středobodem ovládání je zmíněný 8“ displej se zapuštěnými tlačítky a USB vstupem. Přehlednému menu a rychlé odezvě kontrastuje zastaralá grafika navigace nebo nízké rozlišení zadní kamery. Líbí se mi ale zachování otočného ovladače hlasitosti a panelu ventilace níže s hardwarovými tlačítky a vlastním displejem. Odkládacích prostor je tu nepočítaně: ve dveřích, ve středové konzoli (zde se ukrývá 12 V zásuvka), při sdružených přístrojích nebo za dotykovým displejem. Spolujezdec má před sebou dvojici schránek. Horní klimatizovaná ukrývá USB a AUX vstup, spodní je menší. Testovaná verze Riftera disponuje dvěma řadami sedadel, vzadu je tak plnohodnotný kufr o kapacitě 775 litrů. Velmi šikovné řešení u nakládání menších věcí nabízí Rifter pomocí výklopného okna kufru. Druhá řada sedaček jde samozřejmě sklopit, čímž vznikne téměř rovná plocha a kapacita kufru se zvedne až na 3500 litrů.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Srdcem testovaného Riftera je naftový motor 1.5 BlueHDi s výkonem 96 kW (130 koní) a 300 Nm. Myslím, že tato vrcholná motorizace bude nejčastější volbou budoucích majitelek. Po nastartování se motor projeví typicky „naftově“, čili hlučněji, po krátké chvíli se však utiší. Motor plynule táhne už od nízkých otáček a vždy poskytne dostatek výkonu i pro předjíždění ve vyšších rychlostech. Jízda s Peugeotem Rifter není nepodobná klasickému vozu. V prázdném voze je přeci jen cítit tvrdší nastavení tlumičů, které jsou připraveny na plnohodnotnou (rodinnou) zátěž. Stabilita vozu je však při běžných rychlostech a ve všech jízdních situacích velmi dobrá a jízda komfortní. Zásluhu na klidné jízdě má rovněž dobré odhlučnění kabiny.

Foto: Sabina Kvášová

Řazení je na francouzské auto přesné s příjemným odporem. Kombinovaná spotřeba se prozatím pohybuje mezi 6,5 – 7 litry na 100 kilometrů v závislosti na podílu městských kilometrů. Po stránce jízdních asistentů nabízí Rifter již v základu  systém automatického nouzové brzdění a systému varování pro srážkou. Po dvou hodinách nepřetržité jízdy vás upozorní na možnou únavu a doporučí pauzu. Díky upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu umí řídit poměrně dlouhou sám (na to ale nespoléhejte).

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Nový Peugeot Rifter je pro nás příjemným překvapením. Jde o sympatického univerzála – rodinného supermana, do kterého naložíte celou rodinu i všechna potřebná zavazadla. Aktuálně třeba na dovolenou. Peugeot si dal záležet, a tak se vám nestane, že byste se cítili jako v dodávce. S motorem 1,5 BlueHDI se navíc nestanete brzdou provozu. Rifter je velice dobře nakombinovaným mixem jízdních vlastností a užitné hodnoty. Je dobře, že Peugeot neproměnil model Partner v SUV.

Za cenu 540 000 Kč v testované verzi GT Line jde o velmi dobře vybavený a díky početným jízdním asistentům bezpečný vůz.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018