Test plug-in hybridní Kia Niro PHEV

14. 2. 2020

Pokud u Kia pokukujete po eco-friendly modelech, máte (kromě pořízení čistě elektrického modelu e-Soulú v zásadě tři možnosti. První je pořízení modelu Niro, který je už v základu klasickým hybridem se spalovacím motorem a elektromotorem. Dále čistě elektrickou variantu e-Niro. Naše redakce otestovala třetí variantu PHEV, tedy hybrid s možností nabíjení baterie ze zásuvky a dojezdem kolem 60 kilometrů čistě na elektřinu.

IMG_20191117_103218

Kia Niro PHEV

Díváme se

Model Niro se pohybuje na silnicích už nějaký ten pátek. Proto se ho výrobce rozhodl v loňském roce omladit. Základní rysy karoserie zůstaly téměř nezměněny. Novinkou jsou přední LED světlomety s ostře řezanými linkami diod pro denní svícení ve tvaru šípu a zadní svítilny s pozměněnou grafikou. Výrobce také přepracoval oba nárazníky, z toho přední osadil novou mřížkou chladiče. Kia Niro nikterak výrazněji nevyčnívá a na první pohled bychom si ani netroufli tvrdit, že má baterie ukryté v podvozku. Koncepčně zůstává někde mezi kategorií crossoverů a MPV. Design „na půl cesty“ ale nemusí být na škodu. Pro konzervativnější zájemce, které cílí na úsporné a rodinné plug-in hybridní auto bez módních výstřelků, to může být nakonec výhodou.

IMG_20191117_103259

Kia Niro PHEV

Nasedáme

V interiéru je hlavní novinkou (oproti dříve vyráběné verzi modelu Niro) přepracovaný design palubní desky. Té nově dominuje schopnější a modernější 10,25palcový infotainment s dotykovým displejem. Systém nově podporuje například zrcadlení obrazu chytrého telefonu, streamování hudby, rozpoznávání hlasu nebo rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Další technickou novinkou je pro modernizované Niro asistent pro jízdu v pruhu a adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go. Jinak v nabídce zůstává třeba systém automatického nouzového brzdění, hlídání slepého úhlu, adaptivní dálková světla nebo funkce čtení dopravních značek.

Další displej se nachází v kapličce přístrojového štítu. Tento je rozdělený na tři části a hezky přehledně informuje o hybridním systému, stavu nabití baterie nebo nastavení rekuperace. Střední část je vyhrazena palubnímu počítači, pravá část pak zobrazuje aktuální rychlost nebo stav paliva.

Po stránce ergonomie a ovládání je to stará známá písnička. Tedy konzervativní, bez experimentů a s velkým počtem hardwarových tlačítek, které zpříjemňují a usnadňují ovládání klimatizace nebo infotainmentu za jízdy. Palubní desce dominují z velké části měkké plasty, po stránce dílenského zpracování a slícování je vše bez chyby.

Velkou předností modernizovaného Nira je dostatek prostoru a vzdušnost celého interiéru. Ocenili jsme také jeho bezchybnou funkčnost a výhled z vozu, který se bude hodit při plnění každodenních úkolů – především po městě. Z vyšší stavby karoserie pak profituje rovněž posádka v druhé řadě sedadel. Místa je opravdu dostatek i pro vyšší osoby ve všech směrech. Kufr nabídne v základu 324 litrů (baterie sebere 103 litrů), po sklopení sedadel se dá získat téměř 1400 litrů. Což není vůbec špatné číslo.

IMG_20191117_103601

Kia Niro PHEV

Jedeme

Pod kapotou Kia Niro PHEV se nachází hybridní soustava, jejíž základem je benzínový motor 1,6 GDI ve spojení s dvouspojkovou automatickou šestistupňovou převodovkou DCT. Hybridní jednotka disponuje celkovým výkonem 104 kW, z toho na benzínový motor připadá 77 kW. O zbytek výkonu (44 kW) se stará elektromotor. Oproti klasické hybridní variantě zde najdeme ještě baterii o kapacitě 8,9 kWh. Ta zaručuje dojezd čistě na elektřinu nějakých 60 kilometrů a nabije se (pouze pomalým kabelem Mennekes) zhruba za 2 hodiny. Pokud byste nabíjeli Niro doma a dojížděli např. do práce, jedná se o ideální hodnoty. Natavení podvozku a řízení ignoruje jakékoliv sportovní ambice. Tohle je auto pro klidné, rozumné a ekonomicky smýšlející řidičky.

IMG_20191117_103501

Kia Niro PHEV

Hodnotíme

Kia Niro PHEV je ideálním společníkem nejen na městské popojíždění, ale i pro ty, kteří dojíždí do města do zaměstnání, přičemž může lehce plnit funkci rodinného vozu. Nabízí nenucené ovládání, příjemný a vzdušný interiér. Je dobře vybavený a při počítání provozních nákladů příjemně překvapí.

Otázkou pak je, zda se nevyplatí pořídit levnější základní hybrid nebo naopak ještě více vybavenější čistě elektrickou variantu. Základní hybridní verze Kia Niro startuje na částce 694 980 Kč. Testovaný plug-in hybrid je téměř o 300 tisíc dražší. Platí ale, že za své peníze dostanete výborně vybavený vůz, který nepostrádá téměř nic ze současných moderních systémů včetně zeleného a ekonomického pohonu.

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018