Test plug-in hybridu BMW 330e

1. 2. 2021

Hybridy plní v současnosti roli nástroje k dosažení nižších emisí. Tento evropský boj za lepší životní prostředí u mnohých vyvolává pochyby o tom, zda takové auto umí nabídnout dostatečný jízdní požitek. Žena v autě.cz otestovala BMW 330e, které „kompromisem“ rozhodně není. Dokáže totiž svým charakterem a výkonem 292 koní okouzlit. Přitom se skutečně jedná o ryzí hybrid s hodnotou emisí CO2 42 g/km.

IMG_5667

Díváme se

miss diorKdyby trojkové BMW byla vůně, byl by to parfém Miss Dior. Na první pohled totiž uklidní svou elegancí a navazuje na několik desítek let své existence. Testovaný, hybridní sedan BMW 330e je díky své evoluci zosobněním svěžího designu, špičkových technologií a nového pojetí pohonu.

Že se jedná o hybridní variantu je poznat jen díky EL espézetkám, víčku dobíjení u levého předního kola a označení 330e. Jinak vypadá na chlup stejně jako klasická verze. Chromová maska s ledvinkami a široká laserová světla s dosvitem až 600 metrů dodávají trojkovému BMW na charakteru. Výjimečný lak karoserie Oxide Silver (+52 832 Kč) s podmanivými odlesky vypadá na světle prémiově. Perfektní obutí zajišťují velká 19palcová kola (+59 072 Kč).

IMG_5674

Nasedáme

Také uvnitř je testovaný model BMW 330e povedeným designérským „dílem“. Prémiová výbava Luxury Line (+132 600 Kč) udělá dojem na první pohled i první dotek. Interiéru dominují kvalitní materiály, příplatkové kožené sedačky a do ruky padnoucí kožený volant. Ambientní osvětlení se šesti různými světelnými designy osvětluje interiér a navozuje příjemnou atmosféru na palubě.

BMW 330e je technologicky na špici. Je také autem, které se dá nastartovat, i když máte klíč kilometry daleko! Stačí si jen před tím nainstalovat chytrou aplikaci do mobilu, auto se napříště bude otevírat a startovat jen při přiblížení chytrého telefonu.

IMG_5675

Interiéru dominuje plně digitální přístrojový displej řidiče a velká obrazovka a výdechy klimatizace. Infotaiment se přehledně ovládá přímo na obrazovce nebo pomocí otočného ovladače na středové konzoli.

Nechybí bezdrátové nabíjení mobilu nebo propojení přes Apple CarPlay, kdy telefon může zůstat v klidu v kabelce. I přesto dojde k propojení oblíbené hudby apod. O dokonalý zvukový zážitek se stará audiosoustava Harman Kardon s 16 reproduktory a výkonem zesilovače 464 Wattů.

IMG_5672

Prostoru je po členy posádky tak akorát. Do druhé řady sedadel se pohodlně mohou usadit 2 dospělí pasažéři do vyhřívaných sedadel. S ohledem na menší kufr je testované, hybridní BMW 3 spíše autem pro singles.

Kufr je zmenšen s ohledem na baterie vespod a také mezipodlahu, kde jsou kabely pro dobíjení. Celkově proto nabízí 375 litrů objemu, tedy méně prostoru než klasická „trojka“. Příjemnou vychytávkou je bezdotykové otevírání víka kufru pomocí pohybu nohy pod zavazadelníkem.

IMG_5686

Jedeme

Pod kapotou se ukrývá povedená plug-in hybridní kombinace benzinového dvoulitru Twin Power Turbo a elektromotoru, který je integrován do 8stupňové převodovky Steptronic, se společným výkonem 292 koní s maximálním točivým momentem 420 Nm. Testované BMW 330e se krásně řídí a v městských uličkách se s ním snadno manévruje. Po dálnici umí krásně a komfortně plout a dojet se s ním dá díky pohonu všech kol xDrive v pohodě i do zasněžených hor.

Pokud bych měla vypíchnout jednu věc, kterou si mě BMW 330e během jízdy získalo, pak je to zvuk. Lépe řečeno jeho absense při startování a plynulý přechod mezi jízdou na elekřinu a zapojením benzinového motoru. Velkou pochvalu se zaslouží také dokonalé odhlučnění.

IMG_5678

Přitom všem má testované BMW 330e dostatek výkonu. Specialitkou a tajemstvím tohoto auta je zázračné tlačítko Xtraboost, které dokáže na 10 vteřin vytvořit úžas a nadšení ve tváři, neboť rázem se vezete se stádem 292 koní. Dochází tak ve sportovním režimu při razantním sešlápnutí plynového pedálu, kdy 330e přidá „šťávu“ v podobě doplněného výkonu 30 kW. Zrychlit z 0 na100 km/h umí BMW 330e za 5,9 vteřin.

Když je BMW 330e tak ekologické a nízkoemisní, kolik na elektřinu vlastně dojede? Výrobce udává 66 kilometrů. Já říkám reálně 40 kilometrů. Při dobíjení elektrického dojezdu je třeba počítat s 3 a půl hodinami do 100% dobití baterie. Z domácího wallboxu (3,7 kW) se akumulátor dobije na 80 % za 2 a půl hodiny, do 100% nabité baterie to trvá ještě dalších 60 minut.

Pokud se pravidelně BMW 330e dobíjí, dosahuje hodnota spotřeby benzinu kolem 1,9 litru paliva na 100 kilometrů. Spotřeba benzinového motoru jinak je do 7 litrů.

IMG_5662

Hodnotíme

Ticho, kvalita a špičkové technologie v „eko“ balení v podobě BMW 330e je odpovědí všem reptalům, že jsou plug-in hybridy jen módní záležitostí. BMW 330e dává rozhodně smysl. Pokud se pravidelně pohybujete ve městě a máte kde nabíjet (ať už doma nebo v práci), pak budete jezdit úsporně a bezemisně.

Odměnou nebude však jen to, že šetříte planetu a parkujete ve městě zdarma. BMW 330e si dokáže svým designem i sportovními jízdními vlastnostmi podmanit smysly. Čím déle jsem se na něj koukala a čím déle jsem ho řídila, tím se mi víc líbil. Silné BMW 330e s výkonem 292 koní je stejně ohromující jako ten nejikoničtější parfém a jde maximálně s dobou a trendy. A to i přesto, že je jeho look spíše konzervativní. Umí vzbudit vášeň!

Cena BMW 3. řady (318i/115 kW) startuje na 881 400 Kč. Plug in hybridní BMW 330e/215 kW začíná na 1 272 700 Kč, se všemi příplatky se cena vyšplhala na závratných 1 754 510 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018