PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Test podmanivé Hondy CR-V

7. 5. 2019

Když jsem dříve slyšela HONDA, automaticky jsem si ji spojila se Civic. Ovšem až do testování CR-V. Více než 20 let dlouhá tradice esúvéček u značky Honda řadí model CR-V právem mezi oblíbená auta.

Zkratka CR-V rozhodně dostává svému významu: Compact Recreational Vehicle nebo Comfortable Runabout Vehicle – auto je totiž vhodné i pro větší rodinu na výlet i do hůře sjízdného terénu.

test honda CR-v

Díváme se

Elegantní a svěží design v kombinaci s vyváženou robustností vozidla působí moderně a přitažlivě. Ihned zaujme výrazně vystupující záď tvořená světly propojenými lesklou lištou se znakem automobilky. Vysokou přední masku tvoří třídílná mřížka chladiče s třemi páry předních světel. Vyšší lemy blatníků, stříbrná lišta lemující spodek auta a dva výfuky zasazené do matné konzole dodávají autu sportovní nádech.

Honda CR-V test

Nasedáme

Od momentu, kdy díky zvednutému podvozku a nízkým prahům snadno nastoupíte a dosednete do velmi pohodlné sedačky, se v autě cítíte opravdu jako doma. Vše je intuitivní, přirozené, snadné a komfortní. Dekor dřeva překvapivě nepůsobí lacině. Naopak v kombinaci s černou podtrhuje elegantnost palubní desky, dveří i prostoru mezi řidičem a spolujezdcem. Přehledná sedmipalcová dotyková obrazovka na středové konzole je vybavena klasickým otáčecím mechanickým ovladačem pro nastavení hlasitosti. Palubní desku trochu ruší dlouhý kolíček, kterým se nastavuje intenzita podsvícení a nulování počítadla. Trochu jako ve škodovce za starých časů…

Kratší a nečekaně výše umístěná řadicí páka přispívá k velmi příjemnému řazení. Pod loketní opěrkou se skrývá velký a praktický odkládací prostor s držáky na nápoje a posuvným krytem, který může též sloužit jako odkládací plocha. Řidička uvítá zvýšený výhled, velká zrcátka rozšířená o přídavná zrcátka pro mrtvý bod a výklopný držák na brýle, který slouží i jako zrcátko pro kontrolu dětí na zadních sedadlech. Prostor v první i druhé řadě sedadel je doslova štědrý, a to se dá říct i o zavazadlovém prostoru s objemem 561 litrů, který je dostatečně velký i na rodinnou dovolenou.

Honda CR-V

Jedeme

Překvapením je chybějící bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, na které jsme u moderních aut již zvyklí. To je však kompenzováno top výbavou, jakou je např. adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích a čtečka dopravních značek. Auto díky těmto funkcím řídí v podstatě samo, zejména na dálnici, protože po nastavení maximální požadované rychlosti samo zrychluje, brzdí a udržuje auto ve zvoleném pruhu. Nesmíte však na delší dobu spustit ruce z volantu, jinak se nastavený systém deaktivuje.

Přestože se jedná o benzínový turbo čtyřválec, je trochu hlučný. Tato dvojkolka si poradí jen s lehčím terénem. V prudším stoupání na lesní cestě auto dost poskakovalo, jak prokluzovala přední kola a být stoupání ještě o trošku prudší, už by jej, na rozdíl od čtyřkolky, nevyjelo. Kromě pohonu všech kol by Hondě místo šestistupňového manuálu ještě rozhodně slušel automat.

Honda CR-V

Hodnotíme

Honda CR-V je prostorné, pohodlné, intuitivní a elegantní SUV s nejmodernější výbavou napomáhající bezpečné jízdě a snadnému řízení. Při aktivovaném adaptivním tempomatu a udržování v jízdních pruzích můžete nechat auto na chvíli řídit za vás, a vy se tak můžete otočit dozadu a zkontrolovat děti.

Jeho 173 koní vypije kombinovaně okolo 8,2 litrů, což je ucházející. Japonský elegán si tak říká o dlouhé výlety s rodinou a nebojí se ani lehčího terénu. Svým výrazným designem však bude zdobit řidičky i ve městě, na cestě do školy nebo do práce.

Ve výbavě Elegance stojí 749 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018