Test prémiového sedanu Volvo S60 Polestar

4. 5. 2020

Jak jezdí plug-in hybridní sedan Volvo S60, jehož emise jsou tak nízké, že můžete zapomenout na placení parkování ve městě a poplatky na dálnici? Fajnšmekři a znalkyně už jistě vědí. Reprezentativní sedan jsem otestovala ve vrcholové verzi Polestar Engineered.

test Volvo S60 Polestar

Díváme se

Volvo S60 je pro mě tak trochu ZENové auto. Zahleděné do sebe, soustředěné a zaměřené na výkon. Tak jako vrcholový sportovec, který nekouká po konkurenci, protože chce být sám prostě nejlepší.

Volvo S60 při letmém pohledu v šedivé barvě Osmium Grey Metallic vás na ulici v řadě dalších nablýskaných velkých SUV možná na první pohled netrkne do očí. Ti, kteří ale mají k Volvu blízko, zbystří. Opravdu, nepřeháním. Během víkendového testování mě oslovily tři manželské páry s dotazem, zda se mohou na auto podívat a s dovětkem, že mají taky Volvo.

Skandinávský holistický design karoserie s mohutnou přídí a výraznými LED světlomety v provedení Thorova kladiva, odznáčky a nárazníky vrcholné edice Polestar Engineered, sportovním profilem a 19“palcovými, odlehčenými koly Polestar Engineered (vepředu se 6pístkovými třmeny BREMBO a odvětrávanými kotoučovými brzdami vzadu) má skutečně svůj šarm.

Sportovní sedan Volvo S60 si na nic nehraje, není agresivní a nehuláká do světa, i když má čím se pochlubit. To je přece jen sympatická vlastnost. Jako kdyby se Steve Jobs reinkarnoval a v dalším životě se zjevil v podobě auta. .-)

IMG_3541

Nasedáme

Ach ten design a kvalitní materiály! Skandinávie dala světu řadu význačných progresivních designérů a architektů a je dobře, že i značka Volvo jde tímto směrem.

Použité dekory hliníku a multifukční volant s dokonalým řemeslným zpracováním dokáží zaujmout na první pohled a je lákavé se jich dotýkat. S tmavým, sportovním interiérem kontrastují žloutkové, heboučké bezpečnostní pásy. Sedadla Contour v jemné kůži Nappa Agnes jsou maximálně pohodlná a navozují dojem, jako by člověk seděl v luxusní kožené sedačce v obýváku designové vily.

IMG_3542

Interiéru dominuje velký 12,3“palcový palubní displej s možností hlasového ovládání infotainmentu. O dokonalý hudební zážitek z poslechu hudba v autě se stará prémiový audiosystém Harman/Kardon. Příjemný pocit na palubě vytvořený také dobrým výhledem z vozu a panoramatickou střechou, umocňuje systém zkvalitňování vzduchu v interiéru díky filtrační technologii CleanZone pro čistý čerstvý vzduch.

Manažerský vůz nešetří místem pro cestující ani jejich zavazadla. Ačkoliv se jedná o sedan a tedy auto, kde je výška kufru do značné místy limitována, umožňuje výklopná záď přístup k 442 litrům objemu hlubokého kufru.

IMG_3538

Jedeme

V testovaném dynamickém plug-in hybridním sedanu s motorem T8 Polestar Engineered, přeplňovaným kompresorem a turbodmychadlem, spolupracují elektromotor a benzinový motor v jedné harmonii, aby společně nabídli výkon 318+87 koní (!), a to při emisích CO2 48 g/km.

Inženýři Polestar jako oficiální sportovní úpravci vozů Volvo se na modelu S60 náležitě vyřádili. Copak by nestačil elektrifikovaný agregát T8 Twin Engine? Jistě stačil. Doplnit ale plug-in hybridní pohonné ústrojí tak, že auto bude ještě víc výkonné, a zároveň bude mít špičkové brzdy Brembo a preciznější odpružení, díky čemuž podvozek reaguje na aktuální nerovnosti, a má rychlejší reakce, tomu říkám majstrštyk!

Elektromotor funguje jako startér i generátor elektřiny. V kombinaci s dalším elektromotorem vzadu zajišťuje pohon všech kol a právě v tom tkví tajemství vynikající akcelerace.

Například, když jedete rychle v kopci a během chvíle potřebujete rychle předjet tirák. S T8 Polestar Engineered, vám síly rozhodně stačí! Volvo S60 jede na dálnici jako drak, u kterého i při zdánlivém maximu můžete ještě přidat plyn. Skvěle se řídí, osmistupňová automatická převodovka hladce řadí a S60 se příjemně ovládá.

Volvo S60 nabízí hned několik jízdních režimů, prostřednictvím nichž si můžete upravit jízdní vlastnosti podle aktuálních potřeb a požadované jízdní dynamiky. Výběrem režimu Dynamic, Comfort nebo Eco můžete měnit citlivost reakcí motoru, automatické převodovky, řízení, brzd a systému elektronického řízení stability.

Když přijde na řadu řeč na téma bezpečnosti, patří značka Volvo u žen bezesporu k „top of mind“. Volvo bylo v tomto ohledu pionýrem, a proto se není čemu divit. Ostatně také porotkyně nejlepšího auta roku v anketě AUTO MÉHO SRDCE nominovaly Volvo S60 do výběru pětice nejlepších.

Ve Volvu S60 proto nechybí následující bezpečnostní asistenti: hlídání mrtvého úhlu, detekce vozidel, cyklistů, chodců a velké zvěře, zmírnění čelní srážky s podporou automatického brzdění, odvrácení srážky před přejetím do protisměru, udržení v jízdním pruhu anebo systém ochrany proti hyperflexi krční páteře na předních sedadlech.

IMG_3529

Hodnotíme

Testovaný model Volvo S60 T8 Polestar Engineered je sebevědomým, soustředěným reprezentantem segmentu manažerských sedanů o maximálním výkonu. Přesvědčivé zrychlení, příkladné chování v zatáčkách, bezpečnostní prvky, pohodlné sedačky jsou jen několika detaily, které skládají mozaiku tak zajímavého modelu jako je Volvo S60.

Zatímco model Volvo S60 začíná na ceně 1 032 900 Kč, verze z rukou inženýrů Polestar stojí od 1 732 900 Kč, a je proto bezesporu modelem pro vyvolené.

Sdílet článek:

Více na webu Volvo

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018