Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Test Renault Arkana: dokonalý eyecatcher

12. 7. 2021

„To je ta nová Arkana! Jak to prosím jezdí a co to stojí?“ „S manželem jsem se na ní musela jít podívat blíž. Ohromně se mi totiž líbí.“ Naše redakce Žena v autě.cz čelila během týdenního testování modelu Renaultu Arkana zvýšenému zájmu o toto SUV-kupé. Jaká nová Arkana je, na to odpovíme v tomto testu!

IMG_6368
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Marně si vzpomínám, kdy naposledy mě tolik lidí oslovilo a pochválilo vzhled auta. A to převažovaly překvapivě ženy, které zpravidla nebývají tak impulsivní, co se týče aut. 🙂

IMG_6370
Foto: Sabina Kvášová

Téměř 4,6 metru dlouhá Arkana budí doslova pozdvižení. Přitažlivé linie karoserie populárního segmentu SUV v zádi přecházejí do svažujícího se kupé. Vzhled přídě zvýrazňují full LED světlomety. Zejména z boku a zezadu je styl Arkany velmi působivý. Světelný podpis vzadu se spolu s lištou táhne se v celé šířce dveří zavazadlového prostoru.

Stejně jako jsou sexy boty na vysokém podpatku, tak je Arkana na 18″ kolech velmi atraktivní. Světlá výška (20 cm) a ochrana blatníků kolem kol navozují dojem robustnosti. Arkana se svými vysoko posazenými boky karoserie je dokonalý eyechatcher.

Arkana je velká „parádnice“ s francouzským šarmem. Oranžová barva karoserie v testované verzi R.S. (nazvaná Valencia) vypadá v kombinaci s černou střechou úžasně a na ulici nejde přehlédnout. Ovšem zvýšený zájem Arkana vzbudila také u mužů. Ti ji zpravidla poměřovali s prémiovým modelem BMW X6. Trvalo to totiž více než dekádu a tato působivá karoserie SUV – kupé je nyní i v nabídce dostupnějšího mainstreamu.

IMG_6387
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Není žádným tajemstvím, proč je segment SUV vozů tolik oblíbený u žen. Snad jen z dodávky máte ještě lepší přehled o tom, co se děje na silnici. Do esúvéček se také elegantněji nastupuje. Vyšší posez ve většině žen vzbuzuje pocit bezpečí. Proto SUV-kupé Arkana je velmi příjemným autem, se kterým se navíc budete komfortně pohybovat i městských uličkách.

IMG_6392
Foto: Sabina Kvášová

Vedle pohodlného interiéru zaujme Arkana velkým 9,3“ palcovým displejem na palubní desce. Přitom ovládání klimatizace a nejdůležitějších funkcí zůstalo pro uživatele samostatně na svém místě. Také přehledný 7“ palcový přístrojový štít umožňuje velmi intuitivní individualizaci řízení. O příjemný poslech hudby se stará audiosystém Bose s 9 reproduktory. Ve středové konzoli se nachází velký úložný prostor s indukčním nabíjením smartphonů a bočními úložnými prostory včetně síťky na straně spolujezdce.

Ohledně prostornosti mám pro případné zájemkyně o novou Arkanu 2 zprávy. Jednu dobrou a jednu špatnou. Tak nejdřív tu dobrou… 🙂 V Arkaně je překvapivě mnoho místa pro celou posádku – vepředu i vzadu. Klesající střecha kupodivu příliš neomezuje prostor pro hlavu. Zavazadlový prostor je poměrně veliký, má 513 litrů objemu a je dost hluboký. A teď ta špatná zpráva. Jako auto pro aktivní páry a rodiny, které jsou zvyklé uvnitř převážet například kolo, Arkana není. Malé minust dáváme Arkaně také za to, že nemá automatické otevírání kufru.

IMG_6375
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testované Arkany se ukrývala mild-hybridní třináctistovka TCe 140 EDC s výkonem 103 kW, odpovídající síle 140 koní a točivým momentem 260 N.m. Zajímavostí nové Arkany je, že v nabídce je pouze s automatickou převodovkou. To máme my ženy rády. Specifikem Arkany také je, že se jedná o dvoukolku a pohon všech kol v nabídce vůbec není dostupný.

IMG_6390
Foto: Sabina Kvášová

Silnou stránkou nové Arkany je snadné řízení. Na to, jak mužně toto SUV-kupé vypadá, se velmi příjemně řídí. Arkana stojí na stejném základu jako Renault Clio nebo Captur. Testovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka pracuje hladce. V městských uličkách nebo v běžném provozu, kdy v Česku není o výmoly nouze, Arkana dobře kryje nerovnosti.

V běžném režimu není benzinový motor vůbec slyšet. V případě ostřejší akcelerace je motor a převodovka hlučnější. Většina řidiček s ní bude spokojena. Z 0 na 100 Arkana dosáhne za 9,8 vteřin. Kombinované spotřeba se během týdenního testování ustálila 7 litrů/100 kilometrů.

Díky režimu různých jízdních režimů My Sense můžete volit i mezi ekonomickým a sportovním režimem. Ostatně v rámci verze R.S. je zde sportovně naladěný podvozek, který se kladně projevuje na dynamice vozu.

IMG_6389
Foto: Sabina Kvášová

Velmi příjemně v Arkaně pracují bezpečnostní asistenti. Nejvíce mě oslovilo řešení propojující adaptivní tempomat (s funkcí Stop & Go) a asistent jízdy uprostřed jízdního pruhu. Tempomat reguluje rychlost vozu od 0 do 170 km/hod a udržuje bezpečné vzdálenosti od vozidel jedoucích vpředu a zároveň udržuje auto v pruhu. Zejména v hustém provozu je velmi praktické barevné odlišení bezpečné vzdálenosti od vozidla. Zelená barva značí bezpečný odstup. Pokud vzdálenost od auta před Arkanou už hrozí srážkou, displej zrudne.

Nechybí aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců. Hrozí-li nebezpečí srážky, Arkana sama spustí brzdění. Asistent hlídající mrtvý úhel detekuje auta mimo zorné pole řidiče. Varování před opuštěním jízdního pruhu a asistent držení jízdního pruhu koriguje dráhu v případě, že se Arkana chystá přejet značení jízdního pruhu bez předchozího zapnutí blinkrů. Nechybí zde ani Easy Park Assist (Asistent parkování kolmo, šikmo nebo podélně s vozovkou) usnadňuje manévrování, parkování i vyjíždění z parkovacího místa. Takový asistent je pro řadu z nás pomoc k nezaplacení!

IMG_6379
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Je známým pořekadlem, že za krásu se musí platit. Nejvíce většinou trpím, když si pořídím nádherné boty, které mi jsou ale o číslo menší. V případě Arkany se toto pořekadlo nevztahuje k horšímu komfortu, uživatelské přátelskosti nebo prostornosti. V těchto ohledech si totiž Arkana zaslouží velkou pochvalu. A to i přesto, že není v nabídce jako čtyřkolka anebo se v interiéru nedá převážet kolo. Jen je třeba mít v kapse o kapku víc než půl milion korun.

Renault Arkana je povedené auto, které málokoho neupoutá svým výrazným designem. V redakci jsme zvědavé, kolik řidiček v Česku se Arkanu nechá zlákat a nakonec usedne za volant. U dealera na Zličíně prý už mají poslední kus skladem. 🙂 Renault Arkana startuje na ceně 620 000 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018