Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Test rozpustilého Subaru BRZ Spec. S

20. 6. 2019

Jedno z nejoblíbenějších sportovních aut posledních let přijíždí letošní rok v provedení limitované edice Spec. S, která je poprvé dostupná také u nás v ČR. Milovnice hravých sporťáků jistě potěší, že všechno to, co je na dvoumístném kupé skvělé, bylo zachováno, a navíc vylepšeno! Limitka sice nenabízí výkon navíc – ten ostatně není ani potřeba. Subaru BRZ Spec. S disponuje nově upraveným podvozkem se sportovními tlumiči, stylovými koly nebo speciálním lakem karoserie.

oznor
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Začnu trochu netradičně, a to pohledem do ceníku. BRZ Spec. S je oproti standardnímu provedení dražší o 60 tisíc korun. S čím tedy můžete počítat navíc? Nejviditelnějším poznávacím znakem nového provedení je speciální barva karoserie Cool Gray Khaki. Ta rozhodně vypadá stylově. Nový je rovněž design kol v legendárním Speedline provedení. Ten najdeme třeba u vozů Porsche. Na Subaru se sice 17palcová kola zdají být opticky trochu menší, než hodnota udává, ale v kontrastu s šedým lakem vypadají opravdu sexy.

cof
Foto: Sabina Kvášová

Samotný designu sporťáčku se kromě těchto dvou prvků zvenku nezměnil. Před nástupem nové generace, která by se měla na trhu objevit za dva roky, doslouží ta stávající s tři roky starým faceliftem. Subaru BRZ si lze na silnici snad jen splést se sesterskou Toyotou GT68. Stále je to originální kupé se specifickými tvary.

rhdr
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér limitované edice dostal dvoubarevné provedení – kombinaci béžové kůže a alcantary. Tu doplňuje béžové obšití volantu a řadící páky. Vše ostatní zůstává při „starém“. Multimédia má na starosti 6,2palcová dotyková obrazovka. Z pohledu zapálené řidičky je však zajímavější menší 4,2palcový panel v přístrojovém štítu. Ten zobrazuje nejen informace s jízdními daty, ale také teploty oleje, brzdové kapaliny nebo gravitační zrychlení.

rhdr
Foto: Sabina Kvášová

Interiér BRZ-tka se může zdát poněkud spartánský, ale za to je maximálně řidičsky orientovaný. Posed v tužších sedačkách s výrazným bočním vedením je skvělý (vyjma dlouhých cest) a pocit splynutí s vozem je v nich téměř dokonalý. Všechno ostatní potřebné je také hezky po ruce. Perfektně padnoucí volant, krátká řadící páka s přesnými a krátkými dráhami, nebo jízdní ukazatele.

BZR nabízí konfiguraci sedadel 2+2, tedy dvě sedadla také vzadu. Počítejte s nimi spíše jako nouzovým řešením nebo na zavazadla. Pohodlí a místo pro nohy na nich nenajdou ani menší postavy. Kufr má objem 243 litrů, takže příruční zavazadla na delší výlet pojedou s vámi.

rhdr
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Alfou a omegou Subaru BRZ jsou jízdní vlastnosti. Sladění plochého benzínového atmosférického motoru boxer s objemem 2,0litru (200 koní), řízením, řazením a podvozkem je jedním slovem fenomenální. Z klidu na stovku japonský sporťák akceleruje 7,6 sekundy a může se rozpohybovat na maximální rychlost až 226 km/h. To sice nejsou žádná oslnivá čísla, která by vehnala adrenalin do žil, ale o tom BRZ nikdy nebylo. Na charakter motoru je si zprvu trochu zvyknout. V nižších otáčkách je vlažnější, ožívá a graduje na opačném konci spektra.

rhdr
Foto: Sabina Kvášová

Na klikaté a hladké okresce je Subaru BRZ jako polité živou vodou. Pohon zadních kol, sportovní tlumiče a chirurgicky přesné řízení a řazení je kombinace, která zaručuje spoustu zábavy. Průjezdy zatáčkami jsou čirou radostí. Vše funguje na výbornou. Jenom se vyhnout rozbité silnici. Tam se radost rychle změní v horor. Spotřebou paliva Subaru BRZ příjemně překvapí. Klidná jízda zajistí spotřebu kolem 7 litrů benzinu na 100 kilometrů, při sportovnějším řádění počítejte s 10 litry benzinu.

rhdr
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Subaru BRZ není auto na každodenní dojíždění do zaměstnání nebo dopravování dětí do školy. Je to čistokrevný sporťák. Pokud na to přistoupíte, zjistíte, že svoji úlohu zvládá skvěle. K tomu nepotřebuje další stovky koní, hromadu jízdních asistentů nebo vysokooktanový benzín. Jako celek je skvěle vyladěn a funguje na jedničku. Co by sportovní náčiní dokáže pobavit a nabídnout nefalšovaný zážitek z jízdy už při legálních rychlostech.

Cena speciální edice Subaru BRZ Spec. S činí 860 000 Kč, z toho 60 000 kč tvoří příplatek za sportovní tlumiče, speciální lak karoserie, nový design kol a dvoubarevný interiér.

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018