Test rozpustilého Subaru BRZ Spec. S

20. 6. 2019

Jedno z nejoblíbenějších sportovních aut posledních let přijíždí letošní rok v provedení limitované edice Spec. S, která je poprvé dostupná také u nás v ČR. Milovnice hravých sporťáků jistě potěší, že všechno to, co je na dvoumístném kupé skvělé, bylo zachováno, a navíc vylepšeno! Limitka sice nenabízí výkon navíc – ten ostatně není ani potřeba. Subaru BRZ Spec. S disponuje nově upraveným podvozkem se sportovními tlumiči, stylovými koly nebo speciálním lakem karoserie.

oznor

Subaru BRZ Spec. S

Díváme se

Začnu trochu netradičně, a to pohledem do ceníku. BRZ Spec. S je oproti standardnímu provedení dražší o 60 tisíc korun. S čím tedy můžete počítat navíc? Nejviditelnějším poznávacím znakem nového provedení je speciální barva karoserie Cool Gray Khaki. Ta rozhodně vypadá stylově. Nový je rovněž design kol v legendárním Speedline provedení. Ten najdeme třeba u vozů Porsche. Na Subaru se sice 17palcová kola zdají být opticky trochu menší, než hodnota udává, ale v kontrastu s šedým lakem vypadají opravdu sexy.

cof

Subaru BRZ Spec. S

Samotný designu sporťáčku se kromě těchto dvou prvků zvenku nezměnil. Před nástupem nové generace, která by se měla na trhu objevit za dva roky, doslouží ta stávající s tři roky starým faceliftem. Subaru BRZ si lze na silnici snad jen splést se sesterskou Toyotou GT68. Stále je to originální kupé se specifickými tvary.

rhdr

Subaru BRZ Spec. S

Nasedáme

Interiér limitované edice dostal dvoubarevné provedení – kombinaci béžové kůže a alcantary. Tu doplňuje béžové obšití volantu a řadící páky. Vše ostatní zůstává při „starém“. Multimédia má na starosti 6,2palcová dotyková obrazovka. Z pohledu zapálené řidičky je však zajímavější menší 4,2palcový panel v přístrojovém štítu. Ten zobrazuje nejen informace s jízdními daty, ale také teploty oleje, brzdové kapaliny nebo gravitační zrychlení.

rhdr

Subaru BRZ Spec. S

Interiér BRZ-tka se může zdát poněkud spartánský, ale za to je maximálně řidičsky orientovaný. Posed v tužších sedačkách s výrazným bočním vedením je skvělý (vyjma dlouhých cest) a pocit splynutí s vozem je v nich téměř dokonalý. Všechno ostatní potřebné je také hezky po ruce. Perfektně padnoucí volant, krátká řadící páka s přesnými a krátkými dráhami, nebo jízdní ukazatele.

BZR nabízí konfiguraci sedadel 2+2, tedy dvě sedadla také vzadu. Počítejte s nimi spíše jako nouzovým řešením nebo na zavazadla. Pohodlí a místo pro nohy na nich nenajdou ani menší postavy. Kufr má objem 243 litrů, takže příruční zavazadla na delší výlet pojedou s vámi.

rhdr

Subaru BRZ Spec. S

Jedeme

Alfou a omegou Subaru BRZ jsou jízdní vlastnosti. Sladění plochého benzínového atmosférického motoru boxer s objemem 2,0litru (200 koní), řízením, řazením a podvozkem je jedním slovem fenomenální. Z klidu na stovku japonský sporťák akceleruje 7,6 sekundy a může se rozpohybovat na maximální rychlost až 226 km/h. To sice nejsou žádná oslnivá čísla, která by vehnala adrenalin do žil, ale o tom BRZ nikdy nebylo. Na charakter motoru je si zprvu trochu zvyknout. V nižších otáčkách je vlažnější, ožívá a graduje na opačném konci spektra.

rhdr

Subaru BRZ Spec. S

Na klikaté a hladké okresce je Subaru BRZ jako polité živou vodou. Pohon zadních kol, sportovní tlumiče a chirurgicky přesné řízení a řazení je kombinace, která zaručuje spoustu zábavy. Průjezdy zatáčkami jsou čirou radostí. Vše funguje na výbornou. Jenom se vyhnout rozbité silnici. Tam se radost rychle změní v horor. Spotřebou paliva Subaru BRZ příjemně překvapí. Klidná jízda zajistí spotřebu kolem 7 litrů benzinu na 100 kilometrů, při sportovnějším řádění počítejte s 10 litry benzinu.

rhdr

Subaru BRZ Spec. S

Hodnotíme

Subaru BRZ není auto na každodenní dojíždění do zaměstnání nebo dopravování dětí do školy. Je to čistokrevný sporťák. Pokud na to přistoupíte, zjistíte, že svoji úlohu zvládá skvěle. K tomu nepotřebuje další stovky koní, hromadu jízdních asistentů nebo vysokooktanový benzín. Jako celek je skvěle vyladěn a funguje na jedničku. Co by sportovní náčiní dokáže pobavit a nabídnout nefalšovaný zážitek z jízdy už při legálních rychlostech.

Cena speciální edice Subaru BRZ Spec. S činí 860 000 Kč, z toho 60 000 kč tvoří příplatek za sportovní tlumiče, speciální lak karoserie, nový design kol a dvoubarevný interiér.

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018