Test: Saab 9-3x

16. 3. 2010

Saab je tradičně vnímán jako specifická značka s tak trochu jiným designem a technikou než ostatní vozy. Při každém novém faceliftu nebo uvedením nového modelu, všichni skalní saabisté říkají, že už to není co to bejvalo, a že poslední klasickej Saab byl ten jejich z roku XY. My jsme měly možnost, jako první v ČR (aspoň nám to říkali) testovat model 9-3x.

Díváme se (o exteriéru)

Provedením je Saab jako Audi  Allroad nebo Škoda Scout, tzn. oplastované díly karoserie černým plastem, který zabraňuje drobnému poškození. Na první pohled nás zaujme protažená přední část vozu, které dominuje atraktivní maska s velkými světlomety, které byly vybaveny xenonovými výbojkami a jak si móda žádá, také atraktivními diodami. Zadní části vozu sluší vkusný difusor a atraktivní zadní světla, která jsou integrovaná do zadních sloupků. Sdružená zadní světla jsou při zhasnutém stavu celá bílá, což působí jakoby prošly nějakým tuningem. Náš vůz byl bílý a polepen reklamním označením modelu, což se nám docela líbilo.

Testovaný vůz do této chvíle moc lidí v ČR nevidělo a to, že vůz byl na maďarských espézetkách jeho celkovou atraktivitu a exotičnost ještě podtrhlo.

saab zezadu

Sedíme (o interiéru)

Palubní deska je stejná jako u klasické 93, vše je tam kde má být a vše je přehledné, kromě spínací skříňky, která je umístěna dole na středovém panelu. Víme, že u Saabu je to standardní řešení, ale musím se přiznat, že při každém startování i zhasínání motoru jsem štrachala někde pod volantem. Náš testovaný vůz měl světlá kožená sedadla s elektrickým polohováním a na místě řidiče i s pamětí. Řízení vozu multifunkčním volantem je příjemné a není přeposilované, což by se k naturelu tohoto vozu moc nehodilo. Řazení je přesné s krátkou dráhou, což podtrhuje sportovnější charakter. Na zadních sedadlech je dostatečný prostor pro nohy.

interiér

Jedeme (jízda a motor)

Náš vůz byl vybaven motorem s označením 2,0t BioPower XWD s výkonem 155 kW/210 k.

Jezdí na BioEthanol (palivo známé pod označením E85 je směsí 85% bioethanolu a jen 15% benzin), který jsme již popsaly v testu na model Saab 9-3 Sport Sedan. Pro ty, které test nečetly: ethanol zde vzniká alkoholovým kvašením biomasy (kukuřice, cukrová třtina, brambory…). Pár čerpacích stanic s tímto palivem už v Čechách je, ale úplně rozšířené to není. Cena za litr se pohybuje kolem 23 korun, ale prý má motor vyšší spotřebu, ale díky vyššímu oktanovému číslu také vyšší výkon. Bohužel jsme při testovaní nenarazily na místo, kde by se BioEthanol prodával. Samozřejmě auto jezdí i na obyčejný benzín a tyto paliva se mohou míchat v jakémkoliv poměru. Tento motor je prý velmi výhodný ve Skandinávii, kde je BioEthanol hodně rozšířen a vlády vlastníky a uživatele těchto vozů daňově zvýhodňují, protože produkuje mnohem méně škodlivin než klasický benzinový motor.

Jízdní vlastnosti vozu jsou famózní a i po několika hodinové jízdě jsme z auta vystoupily úplně svěží a nadšené. Jen spotřeba vozu se nám při klidné jízdě nepodařilo dostat po 10 l/100 km a to se nám zdá opravdu dost.

saab

Hodnotíme (celkový dojem vč.ceny)

Saab 9-3x je neokoukané, atraktivní, příjemné auto pro cestovaní po městě, po dálnicích i do lehčího terénu. Mám pocit, že náš testovaný vůz vzbuzoval zájem ostatních řidičů i náhodných kolemjdoucích. Cena testovaného modelu je lehce nad jedním miliónem korun vč. DPH a to se nám zdá trochu moc a vůz v mých očích tímto trochu ztrácí. Kdyby auto bylo o cca 250.000,- Kč levnější, pak by mi to přišlo tak akorát.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018