Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Test sexy kombíku Peugeot 508 SW

14. 8. 2019

Aktuální generace modelu Peugeot 508 na nás působí jako svěží letní vánek v segmentu rodinných kombíků. I přes svůj progresivní design neslevuje tento sexy model nic ze svých „kombíkovských“ kvalit.

Peugeot 508 SW (8)
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Díváme se

Designéři se při navrhování vzhledu Peugeot 508 SW inspirovali atraktivními liniemi karoserie „shooting brake“ a „vydupali“ si hned několik designových prvků, které tento model povýšily na vyšší úroveň.

Sportovní esprit s nízkým těžištěm, protáhlý profil karoserie (délka 4,8 metru), příď s ostře řezanými LED svítilnami na krajích přední masky a stylovými světlomety v podobě „Peugeot drápků“ na zádi a bezrámové dveře vytvářejí nezaměnitelný charakter tohoto modelu – ideálního pro rodinný život.

Přitom neztrácí nic na praktičnosti a prostornosti. Tento kombík v červená metalíze se svým unikátním designem a působivým šarmem se opravdu povedl. Posuďte sami…

Peugeot 508 SW (5)
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Nasedáme

Peugeot 508 SW, vybavený kabinou Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace, vypadá uvnitř nádherně a futuristicky. Nutno podotknout, že i ovládání je moderní. Audiosystém, navigace, bezpečnostní pomocníci, teplota – vše se ovládá přes dotykovou obrazovku s pěknou grafikou. Proto mi zprvu nějakou dobu trvalo, než jsem například zapnula klimatizaci a nastavila požadovanou teplotu. Chce to zvyk a chvilku trpělivosti než se s hi-tech kokpitem palubní desky člověk sžije.

Jednoznačně kladně hodnotím multifunkční volant, který je, jak už to u Peugeotu bývá, malý a padne krásně do ruky. O dokonalý zvukový zážitek se v modelu Peugeot 508 SW stará prémiový Hi-Fi audiosystém Focal s 10 reproduktory.

Zavazadlový prostor s kolejničkami a sítí pro uchycení zavazadel je krásně přístupný a nerezový práh usnadňuje nakládání zavazadel. Navíc se v případě plných rukou otevírá kufr automaticky. Hands free otevírání kufru jsem si skutečně užívala. Celkově nabízí kufr 530 litrů objemu. Díky jednoduchému sklopení druhé řady sedadel pomocí funkce Magic Flat se objem zavazadlového prostoru dokáže zvětšit až na 1780 litrů.

Peugeot 508 SW (4)
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Jedeme

Dojem z prvních pár kilometrů v Peugeot 508 SW? Skvěle se řídí. Jízda po městě je díky dobrým tlumičům a příjemně přeposilovanému, malému volantu velmi příjemná. Testovaná osmistupňová automatická převodovka pracuje na jedničku s hvězdičkou! V zatáčkách je tento rodinný koráb velmi stabilní. Ekonomicky orientované řidičky potěší jeho hospodárnost. Kombinovaná spotřeba se po testování ustálila na hodnotě 7 litrů/100 kilometrů.

Peugeot 508 SW krásně akceleruje, dynamika mu na silnicích a dálnicích rozhodně nechybí. Konkrétně jsem otestovala dieselový motor 2.0 BlueHDI s výkonem 130 kW/177 koní. Peugeot 508 SW přitom dokáže hýčkat svým měkkým podvozkem, který my ženy oceníme. Děti v něm budou během jízdy spát jako v bavlnce.

Peugeot 508 SW je bezpečný prostorný kombík, vybavený systémem nočního vidění s infračervenou kamerou, umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Při jízdě v koloně potěší adaptivní tempomat s funkcí Stop/Go. Auto se díky němu automaticky rozjede, pokud bylo zastavení kratší než 3 vteřiny. Pokud bylo delší, stačí sešlápnout akcelerátor nebo stisknout ovladač pod volantem, a funkce se znovu zapne. Nemohla jsem dopustit také na parkovací asistent Full Park Assist s funkcí Flankguard, kdy během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa tento systém automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.

Peugeot 508 SW (1)
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot

Hodnotíme

Peugeot 508 SW je nejvýraznější kombík současnosti. Designový fešák, který toho uveze opravdu mnoho. Ideální na dlouhé trasy, ale díky bezpečnostním pomocníkům při parkování také i do města. Naftová motorizace 2.0 BlueHDI nabízí agilní svezení s důrazem na pohodlí a komfort. Peugeot 508 SW startuje ve své prodloužené verzi (BlueHDI 130 k, 6stupňový manuál, výbava Active) na 770 000 Kč. Testovaný Peugeot 508 SW (2.0 BlueHDI 180 k, 8stupňový automat, výbava GT Line) stojí 1 030 000 Kč.

Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Zdroj: fotobanka automobilky Peugeot
Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018