Test Škoda Scala 1.0

9. 7. 2019

„Áleeee, to je ta nová Scala, že jo,“ ptá se mě pohledný muž s nákupním košíkem u jednoho obchodního řetězce. Než stačím odpovědět, už je u dveří řidiče a chce se podívat do interiéru. Nová Scala budí v české kotlině aktuálně velký zájem. Kdo by to byl řekl, že může být škodovka s cenovkou pod 400 tisíc „icebreakerem“ v konverzaci s neznámými muži. Otestovala jsem model Škoda Scala 1.0 TSI s výkonem 115 koní a základní výbavou Ambition.

IMG_7323

SKODA Scala 1.0 test

Díváme se

Z venku vypadá opravdu povedeně! Během testování jsem několikrát čelila zájmu zvídavých mužů, ale i žen, kteří si chtěli Scalu detailně prohlédnout.

Nová Scala aspiruje jako rodinný kompakt na to zaplnit pomyslnou mezeru mezi Rapidem Spaceback a Octavií. Mimochodem stojí na stejné koncernové platformě MQB A0 jako VW Polo nebo Seat Ibiza.

Nejvýraznější designovou část tvoří mohutnější příď s kolmou maskou a výraznými úzkými bi-LED světly (spojenými s dálkovými světly), boční linie s „Tornado“ linií a pohledná záď s efektními LED světlomety s dynamickými blinkry a písmeny ŠKODA na zadních dveřích.

IMG_7325

SKODA Scala 1.0 test

Nasedáme

Stačí jen vzít za kliku, nasednout a vyrazit! Klíče mohou zůstat celou dobu v kabelce. Díky bezklíčovému otevírání i startování se Scalou odpadá nekonečný příběh: „Ženy a hledání v kabelce coby „černé díře“. Černo-ocelový dekor interiéru působí na první pohled moderně a stylově.

Digitální přístrojový 10,25“štít s několika možnostmi zobrazení je jednoduše, a přesto vizuálně zajímavě navržen. Všechny údaje jdou snadno najít a funkce spustit. V tomto ohledu byla Škoda vždy vepředu a je i nyní. Řidič se s ovládáním hned sžije.

Palubní desce z měkčeného plastu dominuje předsazená, velká dotyková obrazovka s infotainmentem, podporující konektivitu se smartphony přes Apple CarPlay a Android Auto. Celý interiér je prostorný a místa vzadu je, navzdory svažující se linie karoserii, i pro dospělce překvapivě dost. Kufr, elektricky otevíratelný, nabízí objem 476 litrů a po sklopení zadních opěradel až 1 410 litrů.

IMG_7320

SKODA Scala 1.0 test

Jedeme

Testovaný benzinový motor 1.0 TSI dostal do vínku výkon 85 kW (115 koní), jezdí velmi slušně a dynamicky. Není proto překvapením, že by právě tato motorizace měla být velmi populární. Litrový benzinový motor s výkonem 115 koní v kombinaci s lehkou konstrukcí, příplatkovými nastavitelnými tlumiči a povedeným podvozkem má za následek skvělý jízdní projev. Motor je špičkově odhlučněn a tlumiče krásně mírní nerovnosti vozovky.

Nová Scala je jako dělaná pro život ve městě. Její rozměry jsou tak akorát (4,3 m délky a 1,8 šířka). Manuální šestistupňová převodovka je dobře naladěna, řazení s ní jde jako po másle. Na dálnici pak Scala umí jet směle 150 km/h a vůbec to není znát. Tohle auto je víc než dobré. Nabízí také různé jízdní režimy.

Mě nejvíc bavilo komfortní nastavení, kdy podvozek s tlumiči krásně „pluje“ po silnici. Klidnou a pohodovou jízdu bude preferovat většina žen – řidiček a maminek. .-) Tatínkové se „najdou“ naopak v režimu Sport, kdy nastavení podvozku ztuhne a jízda je dynamičtější.

Velmi podstatnou součástí nové Scaly jsou bezpečnostní asistenti. Nechybí například e-call v případě nehody, sledování mrtvého úhlu zrcátek, pomoc v rozjíždění v kopci, asistent pro udržování v jízdním proudu nebo Front assist včetně nouzového brzdění.

Kombinovaná spotřeba se při svižné jízdě po dálnici pohybovala kolem 7 litrů, ve městě jsem ale se Scalou jezdila i pod 5 litrů. Po týdenním testování tedy mohu říct, že je litrová Scala i poměrně úsporné auto, a to se určitě počítá.

IMG_7291

SKODA Scala 1.0 test

Hodnotíme

Překvapivě pohodlná Scala dokáže splnit nároky mnoha řidiček na design, snadné ovládání, prostornost, úspornost, ale hlavně (ve verzi 1.0 TSI) na jízdní komfort ve spojení s dostatečnou agilitou. Velmi slušné auto do rodiny, ale i pro aktivní singles!

Málem bych zapomněla na okraj dodat ještě jeden podstatný detail. Scala vám bude určitě slušet. V rámci Simply Clever řešení s novou Scalou totiž nezmoknete. Již v základní výbavě je jeden deštník schován ve dveřích řidiče. Váš outfit tak díky Scale bude dokonalý a neznámí muži budou jistě koukat. .-)

Škoda Scala (1,0 TSI, 5°M) startuje na ceně 369 900 Kč. Testovaný model (1,0 TSI, 6°M) v základní výbavě Ambition, s motorem 1.0 TSI o výkonu 85 kW (115 koní) a manuální převodovkou stojí 394 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018