Test ŠKODA Superb Combi Scout

2. 10. 2020

Velký, rodinný, bezpečný kombík s pohonem 4×4 a automatickou převodovkou. Je právě takové auto snem aktivních manažerek, maminek a řidiček? Automobilka ŠKODA omladila svou vlajkovou loď SUPERB a ve verzi COMBI nabízí dobrodružnější výbavu SCOUT. Díky prediktivnímu tempomatu umí jezdit tento kombík téměř sám. Čím si nás opravdu získal?

IMG_5049

Díváme se

Zaujala mě jeho barva a chromové detaily. Odstín s názvem „orange tangarine“ dokáže na silnici vzbudit pozornost. Omlazený vzhled Superbu spočívá v nové přídi s full LED MATRIX světlomety a zádi s dynamickými blinkry a velkými písmeny na dveřích ŠKODA.

Ladné křivky a dlouhá karoserie Combi s outdoorovým paketem Scout v podobě oplastování a zvýšené světlé výšky nadchne všechny dobrodružně a cestovatelsky založené duše.

 

IMG_5068

Nasedáme

Zatímco omlazení exteriéru je snadno rozpoznatelné, uvnitř je vše beze změny. Palubní desce elegantní, šedý dekor imitující strukturu dřeva a 9,2“ široký displej palubního infotainmentu s 3D navigací. Palubní deska je jednoduše a ergonomicky navržena. Každá řidička se s ní sžije raz dva. Zpracování materiálů a použití měkčených plastů odpovídá nejprestižnějšímu modelu automobilky. Za nás rozhodně palec nahoru.

Doménou testovaného Superbu Combi je prostornost a praktičnost. Ačkoliv je interiér proveden v černé barvě čalounění Alcantara, vypadá a hlavně působí velmi vzdušně. Jako auto až pro pětičlennou rodinu je Superb Combi Scout optimální model.

Zavazadlový prostor nabízí obrovský objem odpovídající 660 litrům. Kufr je velmi prakticky řešen a nechybí háčky na tašky, plastové plato na zašpiněné boty nebo ukryté deky na piknik.

IMG_5066

Jedeme

Do redakce se k nám konkrétně dostala nejsilnější naftová verze 2.0 TDI s výkonem 140 kW. Čtyřkolka se sedmistupňovou převodovkou DSG řadí hladce a její projev se mi dokonale zamlouval. Dokonalý společník na dlouhé trasy, kterému nechybí dostatek dynamiky při potřebné akceleraci jako je například předjíždění. Na jízdu s jeho adaptivními tlumiči DCC nedám dopustit. Taková jízda v režimu Comfort je prostě balzámem na duši.

IMG_5071

Nový prediktivní adaptivní tempomat pracuje se senzory s dosahem až 70 metrů a daty z navigace a kamery. Funguje do rychlosti 210 km/h a s předstihem umí reagovat na omezení rychlosti nebo kvalitu silnice a upravovat rychlost. V praxi to vypadá tak, že například při vjetí do zatáčky, systém na to automaticky upozorní a pokud nedojde k zabrzdění, sám si přibrzdí. Po vyjetí zatáčky opět nabere sám rychlost.

Tempomat skutečně velmi dobře pracuje. V kombinaci s aktivním hlídáním jízdních pruhů umí Superb Combi Scout de facto řídit dám. Po chvíli ale vyžaduje vrátit zpátky ruce na volant.

IMG_5069

Kuriózní situace ale nastává, když máte navolenou destinaci v navigaci a rozhodnete se podle ní nejet. Auto totiž s vidinou blížícího se sjezdu nebo kruhového objezdu sám začne zpomalovat. Na to je třeba si dávat pozor.

Jízda po hrubším terénu nedělá Superbu Combi Scout s plastovými kryty prahů a blatníků žádné obtíže. Projíždění nezpevněných cest jde Superbu Combi Scout k duhu. Pro takové situace je dobré zapnout režim Off-road, aby si Scout s takovými ztíženými podmínkami poradil. Pokud je na cestě nějaký ten sjezd v přírodě, vyplatí se aktivovat systém pro sjíždění kopců, které řidičce umožňuje jen držet směr. O vše ostatní a bezpečný sjezd se Scout sám postará.

Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na hodnotě 7 litrů na 100 kilometrů.

IMG_5061

Hodnotíme

ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT má vlastnosti foglarovského skauta. Je praktický společník do nepohody. Je na něj spoleh. Navíc zhýčká svým bezpečím, prostorností a jízdním komfortem. Nový SUPERB COMBI SCOUT je jistý, tichý a polyká kilometry s takovou jistotou, jakou by mu některé jiné, i prémiové vozy, mohly na nekvalitních silnicích závidět. Máte- li k dipozici milion v kapse, není s čím otálet.

ŠKODA SUPERB Combi ve verzi Scout je nabízen pouze s dvěma variantami motorizací. Testovaná verze (2,0 TDI 140 kW AP 4×4) stojí 1 061 900 Kč. Druhou možností je pak verze s benzinovým motorem (2,0 TSI 200 kW AP 4×4) za cenu 1 135 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018