Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Test Subaru Forester 2.0i-L: Parťák do (ne)pohody

7. 1. 2019

Subaru Forester se poprvé objevil před 21 lety a od té doby je synonymem vozu, se kterým se lze vydat bez problémů do terénu a tam nezklame. Tedy nefalšované SUV. Forester od té doby zraje jako víno. V loňském roce se SUV model japonského výrobce dočkal zásadního vylepšení v podobě nasazení dlouho očekávaného paketu bezpečnostních asistentů EyeSight.

20181015_083343
Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Díváme se

Poslední řada Foresteru je na trhu už pět let. Za tuto dobu se ho Subaru snaží vybrousit k dokonalosti. Nejvíce designových změn proběhlo před dvěma lety, kdy Forester dostal přepracovaný nárazník, příď tak působí nižším a robustnějším dojmem. Radost pohledět je na světelný podpis LED denního svícení nebo na samotné BiLED světlomety s šikovnou funkcí naklápění a natáčení do zatáček. Nový design nalezneme také u světel na zádi, nebo u disků kol.

20181015_083100
Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Nasedáme

Po sednutí za volant příjemně překvapí nejen prostorná a vzdušná kabina, ale také zásluhou jejího bohatého prosklení, skvělý výhled do všech stran jako z rodinného MPV. K prostorovým výhodám lze počítat také nadprůměrný kufr, který pojme 505 litrů nákladu. Na tuto kategorii vozu skvělá hodnota. Palubní desce dominuje vylepšený infotainment STARLINK se 7palcovým dotykovým displejem. Ergonomie ovládání navigace, multimédií nebo aplikací je příjemná, uvítali bychom jen větší ikony jednotlivých funkcí. Rozmístění některých ovládacích prvků je poněkud netradiční a chvíli trvá, než zjistíte, kde se jednotlivé funkce nachází. Neškodilo by jejich sjednocení. Naopak pochvalu zasluhují výborné perforované sedačky s dobrým bočním vedením a vyhříváním. Neméně příjemný je rovněž perfektně padnoucí volant s řadou funkčních tlačítek pro multimedia a systém EyeSight.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

EyeSight

Jedním z velkých lákadel nového Foresteru je systém EyeSight, který označuje Subaru jako „řidičovi druhé oči“. Subaru na rozdíl od jiných vozů nepoužívá radary, ale systém kamer, které neustále sledují dění kolem vozu. Dle slov výrobce tak může systém reagovat mnohem dříve na neočekávané události při jízdě. Kromě bezpečnostních funkcí může systém například číst dopravní značky, „zpozorovat“ brzdová světla vozu před vámi, zaznamenat náhlé vybočení z jízdního pruhu nebo může iniciovat brzdění, pokud vůz před vámi začne prudce brzdit. Šikovným pomocníkem je také kamerka umístěná v pravém zrcátku, která sleduje dění kolem pravého kola.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Jedeme

Subaru Forester je pověstný tím, že odolá všem nástrahám počasí jak na silnici, tak mimo ni. To vše zásluhou stálého pohonu všech kol AWD, který se výrobce snaží vylepšovat. Inteligentní pohon všech kol totiž neustále sleduje přilnavost všech kol a přerozděluje tak točivý moment mezi obě nápravy, aby trakce byla optimální bez zásahů řidiče. To lze ocenit především na mokré, kluzké nebo namrzlé vozovce. V okamžiku, kde se řidič pohybuje mimo zpevnění cesty nastupuje na řadu X-Mode, který dokáže Forester dostat do prudkého svahu nebo ho bezpečně svést ze strmého kopce. Příznivým terénním schopnostem také nahrává světlá výška 220 mm nebo vyšší nájezdové úhly.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Pod kapotu testovaného vozu se nastěhoval poctivý atmosférický dvoulitr bez turba s výkonem 110 kW. Motor je spojen s bezstupňovou převodovkou CVT, u Subaru označovanou jako Linetronic. Vhledem k hmotnosti vozu, blížící se 1,6 tuny, výkonu není mnoho. Zrychlení z 0-100 km/h za 11,8 sekundy je sice plynulé, ale pomalé. Komu by tyto hodnoty byly málo má šanci sáhnout po verzi XT s výkonem 177 kW. Ovšem v kombinaci s výborným podvozkem a relativně nízkým těžištěm to není pro Forester zásadní handicap. Vůz využije veškerý dostupný výkon, nepočítejte však s dostatečnou výkonovou rezervou. Forester je řidičsky přívětivé auto, které nezklame ani po stránce pocitu jistoty a bezpečí v zatáčkách. Kombinovaná spotřeba se dá udržel na rozumných 8,5 litrech naturalu 95/ 100 km.

Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Hodnotíme

Subaru Forester je prostě sympaťák jako ze staré dobré školy. Je bezesporu jedním z nejpraktičtějších SUV na trhu. Zvládne dobře provoz na silnici, ještě lépe mimo ni. Tam se cítí jako ryba ve vodě. V nejnovějším provedení přidává kupu moderních technologií a bezpečnostních asistentů, které nikoho nenechají ve štychu. Zásluhou toho se na něj můžete vždy spolehnout. Subaru Forester nabízí přesně to, co od pravého SUV čekáte.

Cena základní verze startuje na částce 700 000 tisíc Kč, testovaná varianta 2.0i-L přijde na 990 000 Kč. Jedná se ale vůz v nejvyšší výbavě, kterému prakticky nic nechybí. Verze XT je ještě o 100 000 Kč dražší, nabídne ale větší jízdní zážitek ve srovnání s testovanou motorizací.

 

 

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018