Test Subaru Forester: snové auto mnoha maminek

30. 11. 2020

Legendární SUV japonské automobilky Subaru se stálým pohonem 4×4 a přírodymilovným názvem Forester je ďábelsky chytré auto. Pátá generace se nyní představuje s novým hybridním ústrojím e-Boxer. Forester je dokonce tak chytrý, že to překvapilo i naší kolegyni a znalou motoristickou novinářku Terezu Tobiášovou.

Díváme se

Z venku zaujme svým tak trochu „neotesaným“ dojmem. „Hybridní, čtyřválcový, benzinový dvoulitr působí jako obr,“ hodnotí Forester po letmém seznámení subtilní Tereza.

Na jeho robustnost se ale dá velmi rychle zvyknout. Nedá se mu upřít svébytný styl a to, že vypadá reprezentativně. Na první pohled přídi dominuje chromová maska chladiče s logem Subaru uprostřed a LED světlomety, které opticky prodlužují přední masku.

Profil vozu zvýrazňují ochranné prvky nárazníků, blatníků a prahů, 18“ kola, zatmavená okna a oranžové detaily příplatkové výbavy u prahů. Nechybí elektricky posuvné panoramatické střešní okno, střešní ližiny s úchytnými otvory a střešní spoiler.

IMG_5528

Nasedáme

Ruku na srdce, Forester na nás v redakci udělal dojem a sklidil body hned po nasednutí za volant. (Pravda v nejvyšším možném stupni výbavy ES EXECUTIVE to jde snadno.) Z auta je perfektně vidět do všech stran. Kožené sedačky jsou dokonale pohodlné.

Palubní deska je vyšperkovaná množstvím přehledně umístěných tlačítek a také dvěma obrazovkami. Nad 8“palcovou dotykovou obrazovkou s navigací se nachází přídavný displej s informacemi o aktuálním stavu přenosu energie během jízdy, spotřebě nebo trakci.

Jak říká Tereza: „Ač infotainment připomíná svou grafikou rok 2010, reaguje systém hbitě a logicky.“

Důležitým detailem testovaného Foresteru je prostornost. Díky tomu je Forester autem pro náročné rodiny par excellance! „Forester je pracant. Naloží a odveze vše, na co si jen vzpomenete“, doplňuje nadšeně Tereza. Moho místa kolem platí nejen pro pasažéry ale také v zavazadlovém prostoru. Kufr nabízí velkorysý objem 509 litrů, po sklopeních zadních sedadel 1179 litrů.

IMG_5525

Jedeme

Nejpádnějším důvodem, proč se člověk cítí v Subaru Forester komfortně, spokojeně a sebevědomě je (vedle povedeného podvozku a opravdu optimálního výhledu z auta) sofistikovanost bezpečnostních asistentů. Asistenční systém EyeSight je ve Foresterovi vybroušen do opravdové dokonalosti a řidiče neustále hlídá. (Svobodomyslné řidičky může tato až představa děsit…)

Auto umí podle skenu obličeje rozpoznat až pět různých řidičů a automaticky nastavit podle každého klimatizaci, sedačky nebo zrcátka. Navíc kamera hlídá, zda nespíte nebo nekoukáte do mobilu a dokáže upozornit na to akusticky i graficky.

IMG_5530

Nechybí další bezpečnostní pomocníci jako jsou: parkovací asistent s kamerou zabudovanou nad pravým předním kolem, předkolizní brzdění, sledování rozjezdu vozidla vpředu, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo asistent hlídající mrtvý úhel. Řada z asistentů jde aktivovat pohodlně ovladači na multifunčním volantu.

V ochraně dětských pasažérů je Forester ve svém segmentu na vedoucí pozici. Snaha o maximální bezpečnost dětí je ve Foresterovi dovedena do takové dokonalosti, že není třeba vypínat airbag, když instalujete autosedačku na přední sedadlo.

„V předním sedadle je umístěný čip, který pozná, že je na sedadle autosedačka a Forester automaticky vypne airbag. To je další kladný bod,“ doplňuje Tereza, kterou toto řešení skutečně nadchlo. Forester tak svými chytrými asistenty přelstil i zkušenou řidičku Terezu. .-)

IMG_5531

Pod kapotou testovaného Subaru Forester se nachází už zmíněný nový hybridní motor e-Boxer. Ten kombinuje dvoulitrový benzinový motor s výkonem 110 kW (odpovídající síle 150 koní s točivým momentem 194 N.m) a elektromotor s výkonem dalších 16,7 koní/12,3 kW (66 N.m.). Systém doplňuje lithium-iontový akumulátor pod kufrem s kapacitou 4,8 Ah, který s napětím 118V pomáhá elektromotoru.

Proč právě taková kombinace? No, na to se zeptejte v Bruselu. Evropská snaha o snížení emisí CO2 zkrátka vede tímto směrem. V případě e-Boxer u Forestera je hodnota emisí CO2 154 g/km. My vám mezitím řekneme, jak tato hybridní čtyřkolka jezdí…

Startování je krásně tichoučké a plynulé rozjezdy na elektřinu se nám ve městě s Terezou moc líbily. Jakmile šlápněte více na pedál, zapojí se i benzinový motor. Ten při přeřazování bezstupňové převodovky Lineartronic CVT dosahuje vysokých otáček a je hlučnější.

Subaru Forester je rodinným SUV na pohodu. Z 0 na 100 km/h to Forester umí za 11,8 vteřin. Je to rozvážný parťák na cesty, ideální pro nás ženy pro každodenní ježdění…

IMG_5534

Subaru Forester se snadno ovládá, řídí a nerovnosti žehlí s grácií. Podvozek příkladně tlumí nerovnosti. Děti budou ve Foresteru klimbat jako v bavlnce. Forester skvěle sedí v zatáčkách, podvozek si zaslouží velkou pochvalu, stejně tak jako symetrický pohon všech kol. Jak outdoorový název auta napovídá, můžete se s Foresterem směle vydat do přírody nebo třeba na hory.

IMG_5533

V takovém případě přijde vhod jeden ze dvou offroadových režimů X Mode: pro štěrk a sníh nebo na bláto a hluboký sníh. Díky němu zabírají kola podle aktuálního povrchu efektivně a přispívají ke komfortním jízdním vlastnostem.

Má Forester vůbec nějaké slabiny? „K minusům nového Forestera patří malá nádrž. Čtyřicet šest litrů je na tak velké a silné auto prostě málo,“ doplňuje Tereza. Také spotřeba je u testované čtyřkolky průměrná. Po týdenním testování se hodnota spotřeby benzinu ustálila na 9 litrech (výrobce udává 6,7l/100 km).

IMG_5536

Hodnotíme

Subaru Forester hýčká, hlídá a pluje komfortně krajinou… V testované výbavě ES EXECUTIVE má toto auto vše, co si žena může přát. Skvělý výhled a špičkové asistenty zaručující bezpečnou jízdu. Veliký kufr a mnoho prostoru pro všechny členy posádky. Povedený podvozek, který je jako dělaný pro pohodovou jízdu. A při tom všem vypadá velmi dobře. Pokud se rozhlížíte po autě v této kategorii, svezte se u ve Foresterovi a uvidíte, zda si vás získá tak jako nás s Terezou…

Subaru XV (2.0i-L/110 kW 150 koní výbava Active ES) startuje na ceně 900 000 Kč. Cena testovaného modelu (2.0i-L/110 kW 150 koní v nejvyšší výbavě Executive ES) stojí 1 130 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018