Zdroj: fotobanka automobilky Subaru

Test Subaru Impreza: s hybridem na hory

8. 2. 2021

Ideální auto na hory? Redakce magazínu Žena v autě otestovala opravdu univerzální hatchback a bezpečnou čtyřkolku v jednom. Umí být legendární Subaru Impreza dobrý rodinný společník? Tereza Tobiášová sbalila rodinu a vyrazila s touto čtyřkolkou na hory. Plusy i minusy testovaného auta z ženského úhlu pohledu najdete právě v našem testu.

Díváme se

Když se řekne Impreza, představíme si u nás v redakci vždy modrý sporťák se zlatými koly a průduchem na kapotě. To, co se k nám dostalo do redakce, je pravda méně extravagantní, nestrojená verze Imprezy.

Pátá generace Subaru Impreza působí vizuálně nenápadně. Připomíná trochu vyšší crossover Subaru XV a jeho podobnost není náhodná. Oba modely sdílí stejný základ, na kterém jsou postaveny.

Přesto má Impreza na první pohled sportovního ducha. Velká 17″palcová jsou na vnitřku tmavě lakovaná. Její křivky jsou dynamické a přední maska ryze atletická. Výrazné jsou LED světla s automatickou regulací dosvitu, která při jízdě ve tmě zajišťují dobré osvětlení zatáček.

IMG_8640
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Jaký je náš první dojem z interiéru, který nezapře i díky hliníkovým pedálům sportovního ducha? Jednoznačný pocit pohodlí! Multifunkční volant skvěle padne do ruky. Ergonomie sedadel a ovládání tlačítek si zaslouží pochvalu.

Velký 8palcový dotykový displej infotainmentu (média, navigace, zadní kamera) s přehlednou grafikou a ovládáním funguje na jedničku. Na přístrojové desce je také menší displej zobrazující například teploty provozních kapalin, navigační pokyny, kompas nebo dokonce náklonoměr.

IMG_8632
Foto: Sabina Kvášová

Tereza se nedokázala ubránit dojmu, že na ni provedení interiéru působí jako dobře udělaný oldschool. „Interiér je jako z 80. let. Tedy když si odmyslím ten karbon. Je to například díky provedení tlačítek pro vyhřívání sedadel v podobě kolíbky.“

Velkou pochvalu si testovaná Impreza od Terezy vysloužila za bezpečnost a přítomné pomocníky. Nechybí parkovací asistent s kamerou zabudovanou nad pravým předním kolem, předkolizní brzdění, sledování rozjezdu vozidla vpředu, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo asistent hlídající mrtvý úhel.

IMG_8633
Foto: Sabina Kvášová

Snaha o maximální bezpečnost dětí je i v Impreze dovedena do dokonalosti. „Přímo v sedadle spolujezdce je zabudováno čidlo, které pozná, zda je instalována sedačka a díky tomu automaticky deaktivuje airbag. To je ve vozech Subaru řešení, které by řada automobilek mohla závidět,“ doplňuje Tereza, kterou toto řešení skutečně nadchlo.

Subaru Impreza nabízí mnoho úložných míst a prostoru pro členy posádky. Místa vepředu a vzadu je kupodivu dostatek. Jen zavazadlový prostor o objemu 340 litrů má při cestě na víkend nebo dovolenou s celou rodinou své limity. Na běžné cestování ale v pohodě vystačí,navíc má příjemnu nákladovou hranu.

IMG_8641
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testovaného Subaru Impreza se nachází už zmíněný nový hybridní motor e-Boxer. Ten kombinuje dvoulitrový benzinový motor s elektromotorem, který se nachází v bezstupňové CVT převodovce Lineartronic. Baterii s napětím 118 V a kapacitou 4,8 Ah má umístěnou nad zadní nápravou. Dohromady má pak testovaná Impreza výkon 110 kW (odpovídající síle 150 koní s točivým momentem 194 N.m).

Velkou devízou testované Imprezy je mrštnost, stabilní a nezáludné chování a velká ochota se vrhat do zatáček. Jízdní vlastnosti jsou opravdu výtečné, především v návaznosti na překvapivě velmi komfortní nastavení podvozku. Impreza velmi dobře absorbuje nerovnosti. Bezchybný záběr kol díky symetrickému pohonu dělá z Imprezy dokonalé auto na hory.

IMG_8637
Foto: Sabina Kvášová

Jak Tereza říká: “Tohle auto jede geniálně.“ Impreza drží na zasněžené silnici jako přikovaná. Jen je třeba si zvyknout, že bezstupňová (CVT) převodovka Subaru Lineartronic převodovky řadí ve vysokých otáčkách a je hlučnější. Tuto vlastnost mnohonásobně vynahrazují famózní jízdní vlastnosti.

IMG_8638
Foto: Sabina Kvášová

Impreza ideální pro nás ženy pro každodenní ježdění. Z 0 na 100 km/h to Impreza umí za 10 vteřin. Když přijde chuť na sportovnější jízdu, je možné zvolit System Subaru Intelligent Drive a jeho sportovní režim jízdy a řadit stupně individuálně pádly pod volantem.

Hybridní motor E-boxer tu je jenom kvůli emisím. Za nás by tu být vůbec nemusel. 🙁 Evropská snaha o snížení emisí CO2 zkrátka vede tímto směrem. V případě e-Boxer u Imprezy je hodnota emisí CO2 174 g/km. Dle výrobce elektromotor pracuje do rychlosti 40 km/h. V praxi to jsou tedy jen pomalé rozjezdy nebo parkování, kdy je využívána elektřina. Energii v praxi sbírá brzděním nebo při sundání nohy z plynu.

Spotřeba je u testované čtyřkolky průměrná. Po týdenním testování se hodnota spotřeby benzinu ustálila na 9 litrech (výrobce udává 7,7 l/100 km).

IMG_8647
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

„Impreza mě baví tím, jak sedí na silnici a množstvím šikovných bezpečnostních asistentů. Je to fakt parádně vybavené auto,“ hodnotí Subaru Impreza po dvoutýdením testování Tereza.

Subaru Impreza je velmi slušně vybavená, bezpečná a perfektně ovladatelná čtyřkolka. Zvládne sněhovou vánici i blátivou cestu na hory. Prostě maximum toho, co běžná řidička při svých cestách může zažít. Podvozek a chování v zatáčkách jí budeu moci ostatní kamarádky závidět. Jen je třeba počítat se specifickým projevem CVT převodovky a vyšší spotřebou, která je charakteristická pro sportovnější vozy.

Cenově Impreza (114 koní) startuje na částce 620 000 Kč. Cena testovaného modelu (150 koní) v nejvyšší výbavě Executive+ je 900 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018