PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Test Subaru Levorg, ostrý kombík

1. 2. 2019

Růžová barva polepů na karoserii by mohla mylně vést k závěru, že tohle auto je zženštilý kombík. Ani náhodou! Stačí se podívat podrobněji. Sportovní spoilery, výdechy na kapotě a 170 koní pod ní dávají tušit, že se jedná o pořádného dravce. Testujeme Subaru Levorg 1.6 GT-S ve vrcholné výbavě Sport s doplňky STI Edition.

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Díváme se

Troufám si říci, že testovaná, vrcholná výbava Sport a ještě s paketem STI Edition nenechá nikoho, kdo má značku Subaru rád, jen tak bez zájmu. Rodinný kombík s duchem sporťáka budí na první pohled vzrušení. A to má od loňska několik novinek, facelift totiž není záležitostí jen nás žen, ale také aut. .-) Omlazené jsou „oči“ Levorga, lépe řečeno přední BiLED světlomety s integrovaným LED denním svícením a směrovkami a také look 18″ palcových  kol. Speciální, sportovní esprit pomáhá dotvářet příplatkový spoiler předního nárazníku s STI červenou lištou, boční prahové spoilery, střešní spoiler,  spoiler nárazníku a samozřejmě polepy. Ostrý design budí respekt!

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Nasedáme

Omlazení se dočkal také interiér. Jednoznačně zde dominují kvalitní materiály a čalounění, střídmá a srozumitelná palubní deska s velkým barevným displejem. Co v interiéru rozhodně hned upoutá, jsou prvky příplatkového paketu STI Edition. Tak například červené STI startovací tlačítko (+11 873 Kč) nebo STI hlavice převodovky navozují uvnitř skutečně sportovní atmosféru, a to se zachováním parametrů pohodového, rodinného kombíku.

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Modernizovaná grafika 7“ palcové obrazovky s navigací, audiosystémem a s informacemi o nastavení vozidla a s možností zrcadlení funkcí z chytrého telefonu je velmi snadná pro pochopení a já jsem se s ní hned sžila. Ocenila jsem rovněž bohatou výbavu, ve které nechybělo ani příjemné vyhřívání všech sedadel nebo volantu. Vedle ergonomicky navrženého a pohodlného interiéru si mě Levorg získal svou prostorností ideální pro celou rodinu. Objem zavazadlového prostoru činí 522 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1446 litrů.

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Jedeme

Zapomněla jsem zmínit, že je tento prostorný, univerzální, rodinný kombík čtyřkolka? Ano, je to tak. Stálý pohon všech kol u Levorga zaručuje, že je radno se s ním vydat na cestu i za zhoršených povětrnostních podmínek. Na projetí polňačky to ale není. Snížená světlá výška pasuje Levorga do role sportovního silničního parťáka. Na jízdu mimo silnice rozhodně zapomeňte.

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Díky snížené světlé výšce, nízkému těžišti a hlavně díky přepracovanému podvozku sedí Levorg při průjezdu v zatáčkách jako vosa na bonbonu a na českých silnicích překvapivě dobře kryje nerovnosti. Upravený benzinový motor Boxer 1.6 GT-S s výkonem 170 koní krásně „bublá“ a s prací bezstupňové převodovky Lineartronic jsem byla při řízení také spokojena. Případně je možné Levorga nastavit do sportovního režimu pro dynamičtější vlastnosti a záběr. Jen pohled na reálnou spotřebu není úplně potěšující. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,2 litru, já jsem běžně jezdila za 10 litrů. To mi přijde mnoho, Levorg umí být nenasyta!

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Už v předchozích testech jsem zmiňovala, že Subaru myslí také hodně na bezpečnost. Díky systému EyeSight s kamerami, které snímají prostor před autem, dokáže také Levorg zabránit hrozící srážce, nouzově zabrzdit (v rychlosti do 50 km/h), aktivně sledovat jízdní pruhy a nabídnout podporu při řízení, detekovat vozy v mrtvém úhlu. Technologie EyeSight 3. generace tak pomáhá proti únavě a snižuje rizika tím, že vydává různé akustické i vizuální signály. Všechny tyto bezpečnostní asistenti jsou standardně součástí testované vrcholné výbavy Sport. Součástí je dokonce i velmi sofistikovaný parkovací pomocník, a sice chytré vnitřní zpětné zrcátko s Front View monitorem pro parkování. Stačí přepnout obyčejné zpětné zrcátko a rázem je z něj zadní kamera. Super věc od Subaru (nejen) pro nás ženy!

Test Subaru Levorg 1.6

Test Subaru Levorg 1.6

Hodnotíme

Narovinu, tohle auto není pro „obyčejné“ řidičky. Je pro ženy, které auta milují. Jízdní vlastnosti na silnici jsou díky sportovnímu naladění a podvozku s nízkým těžištěm zaručujícímu stálost v zatáčkách, skutečně skvělé. Tohle auto nalije adrenalinu do žil, když to bude zrovna možné. Jinak bude velmi komfortním, klidným a příjemným parťákem na cesty s rodinou. Jen je třeba sáhnout hlouběji do peněženky, a to platí následně i pro provoz, neboť je jeho spotřeba vyšší. Subaru Levorg (1,6 GT-S 170 koní, výbava Trend) na ceně 725 000 Kč. Cena testovaného kousku (1,6 GT-S ve vrcholné výbavě Sport 170 koní) stojí s příplatkový metalickým lakem 932 000 Kč, plus je třeba zaplatit za STI Edition dalších 150 197 Kč!

Sdílet článek:

Více na webu Subaru

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018