Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Test SUV kupé: Volkswagen Taigo

9. 5. 2022

Volkswagen má nyní v nabídce své první SUV kupé, kompaktní crossover Taigo. Jedni ho považují za velmi povedené, druzí mu naopak na chuť nepřišli. Ženy většinou patří do prvního tábora. Svědčí o tom i fakt, že se letos Taigo stalo finalistou ankety o nejlepší ženské auto roku Auto mého srdce. Přinášíme hodnocení Taiga z pohledu jedné z členek poroty této ankety – novinářky Pavly Totuškové.

P_20220327_113651
Taigo pohledem Pavly Totuškové

Povedený brácha

O design tohoto milého „kupéčka“ se ve Volkswagenu postarali dva Brazilci – bratři, dvojčata Marco a José Carlos Pavoneovi. Pro český trh se tento crossover vyrábí ve Španělsku.

Pokud máte dojem, že vám připomíná Polo a T-Cross, máte pravdu. Je to takový jejich povedený a pěkný brácha, se kterým sdílí stejnou platformu. Vnější rozměry karoserie jsou 4266 x 1757 x 1494 mm při rozvoru náprav 2566 mm. Taigo je tak delší a nižší než T-Cross a současně vyšší a prostornější než Polo.

P_20220327_111742
Taigo pohledem Pavly Totuškové

Zvenku OK

Taigo zaujme stylovým vzhledem exteriéru. Poznávacím znamením testovaného crossoveru je klesající linie střechy. Taigo je sportovně laděné auto, současně elegantní, s dokonalými proporcemi a ostrými liniemi. Povedený look podtrhují velká 17palcová kola s černým lemováním z matného plastu. To je praktické, hlavně když žijete ve městě. 🙂

P_20220328_090204
Volkswagen Taigo pohledem porotkyně Pavly

Při pohledu zepředu upoutá černá mřížka masky chladiče, kterou prostupuje světelná lišta. Přední nárazník se pak liší v jednotlivých verzích.

Inteligentní světla IQ.LIGHT LED Matrix dodávají přídi ostřejší rysy a zvyšují úroveň bezpečnosti. Rozhodují totiž o tom, jakým směrem a jakou intenzitou mají svítit. Přitom neoslní protijedoucí vozy, i když máte v noci zapnutá dálková světla. Zadní světla – klasické ledky opět propojuje designová linka.

Co se týká barvy karoserie, podle mě Taigu nejvíc sluší zelená metalická. Nicméně vybírat můžete z celkem osmi barev. Z toho jsou dva odstíny nemetalické, pět metalických a jeden lak s perleťovým efektem „Deep Black“.

P_20220327_112820
Taigo pohledem Pavly Totuškové

Pro koho je?

Tohle kupé chce oslovit nejen aktivní páry, ale také rodiny nebo maminky s dětmi. Myslím, že pokud hledáte crossover, co má atraktivní design, pak si tohle šikovné autíčko oblíbíte. Zklamaní totiž nebudete ani z interiéru.

P_20220327_113011
Volkswagen Taigo

Uvnitř kabiny je dostatek místa jak pro řidiče a spolujezdce na předních sedadlech, tak i pro děti na těch zadních.

Drobným minusem je, že dozadu tohoto SUV-kupé se ne až tak pohodlně nastupuje.

Plusem je naopak vyšší poloha příjemně tvarovaných předních sedadel. Jako řidička máte dokonalý přehled o tom, co se kolem vás během jízdy děje.

Zmínit je třeba ještě velikost zavazadlového prostoru, protože bez velkého „kufru“ už se dnes nikdo neobejde. V základním uspořádání pětimístného interiéru je objem 438 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 1222 litrů.

P_20220327_111625
Volkswagen Taigo

Uvnitř vše na svém místě

Sportovní nádech má Taigo také v interiéru, což je patrné na vzhledu celé kabiny. Pokud jste tedy řidička se závodními sklony, budete potěšena. A máte-li navíc ráda minimalismus a moderní technologie, budete nadšená o to víc.

Interiéru dominuje sériově dodávaný Digital Cockpit spolu s novou generací informačních a zábavních systémů (MIB). Obě jednotky jsou horizontálně uspořádané a tvoří digitální celek umístěný vysoko v jedné rovině. Digital Cockpit zaujme barevným displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou více než 20 cm. To znamená, že budete mít na očích všechny důležité informace. K dispozici je i hlasové ovládání.

P_20220328_091445
Test Volkswagen Taigo

Ocenila jsem i oddělené ovládání klimatizace, protože na teplotě v autě se se spolujezdcem moc často neshodnu. Na eleganci a atraktivitě pak přidává interiéru volitelně posuvné panoramatické okno na přání. Vyhřívání předních sedadel využijete hlavně v chladných měsících. V Taigu nechybějí různé odkládací plochy, držáky na nápoje, kapsy ve dveřích a 2 USB zástrčky.

Designovou „vychytávkou“ v interiéru je kombinace digitálního ovládání a klasických tlačítek. Občas se mi stalo, že jsem se trochu ztratila. Tam, kde bych předpokládala tlačítka, byla digitální ploška k ovládání, a opačně. Po pár dnech jsem si ale zvykla.

Jízda na výbornou

Taigo se dodává výhradně s pohonem předních kol ve třech různých výkonových stupních (motory 1.0 TSI s výkonem 70 kW/95 k nebo 81 kW/110 k, resp. 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 k) a se třemi výbavovými liniemi „Life“, „Style“ a „R-Line“ a pokaždé nabízí rozmanité možnosti pro individualizaci.

P_20220327_112144
Volkswagen Taigo pohledem Pavly

Pavla během svého testování jezdila s vůbec nejsilnější motorizací, a to s verzí 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 koní.

Silnou stránkou testovaného Taiga je povedený mix komfortního a zároveň sportovního svezení. Při řízení je Taigo velmi příjemné a snadno ovladatelné auto.

Také ve městě se Taigo pěkně řídí a dobře se s ním parkuje. Na dálnici či obecně mimo město mu nechybí ve 150koňové verzi potřebná agilita. Celou rodinu dokáže hýčkat příjemným naladěním podvozku. Když na to přijde a řízení se okoření o sportovní režim jízdy, umí jet na okreskách ostře a obecně opravdu pěkně sedí v zatáčkách. Jediné, co musím vytknout je hlučnost ve vyšší rychlosti.

O pohodlí, bezpeční a komfort se během každé cesty starají asistenční inteligentní systémy Travel Assist. Všechny verze modelu Taigo jsou sériově vybaveny asistenčním systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem včetně funkce nouzového brzdění City brake a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“.

P_20220327_113701
Taigo pohledem Pavly Totuškové

Taigo podle Pavly

Volkswagen Taigo zaujme trendy exteriérem a nadchne moderním interiérem. Pokud hledáte nadčasové auto, mohl by být tento příjemný a temperamentní crossover-kupé s nízkou spotřebou, pro vás ten pravý. Mé sympatie si rozhodně získal.

Základní cena nového modelu Taigo (s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW/95 k a s pětistupňovou manuální převodovkou) je 484 900 Kč. Cena testovaného modelu 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 koní se ve výbavě Style vyšplhala na 772 700 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018