Test SUV pro dámy: Ford Edge

6. 12. 2019

Sedět a řídit model Ford Edge je stejně naplňující pocit, jako když si koupíte byt a víte, že to (vedle skutečného pocitu domova) byla prostě dobrá investice. Čím déle s Edge budete jezdit, tím větší pocit spokojenosti budete mít. Otestovali jsme modernizovanou verzi SUV modelu Ford Edge ve vrcholné výbavě Vignale.

IMG_4170

test Ford EDGE

Díváme se

Ford Edge umí tak trochu mást svým tělem. Při letmém pohledu může ve zvolené černé barvě karoserie působit nenápadně.

Jeho dominantní tvary, chromové prvky a mohutná příď se skvěle svítícími, adaptivními LED světlomety, které neoslňují dálkovými světly, a výraznou maskou se zajímavým detailem vlnek umí udělat dojem a získat si srdce mnoha řidiček.

Mimochodem horní mřížka chladiče lakovaná s matně chromovanou linií okolo je výlučným prvkem vrcholné výbavy Vignale. Stejně tak jsou součástí této výbavy 20“ kola. Pomyslné body sbírá Edge i přes svou robustnost také tím, že se s ním kupodivu dobře parkuje a pohybuje ve městě.

IMG_4207

test Ford EDGE

Nasedáme

Dojem mohutnosti, který ale i v případě interiéru nijak řidičku ani pasažéry nelimituje, je navozen i uvnitř modelu Ford Edge. Naopak. Po usednutí za volant se záhy dostavuje pocit komfortu a bezpečí. Interiér je maximálně prostorný a odkládacích prostorů je opravdu moře. Obrovský zavazadlový prostor nabízí 602 litrů objemu.

Bílé kožené sedačky s exkluzivním šestiúhelníkovým tvarem prošívání vypadají naprosto dokonale. Kožená palubní deska s velkým digitálním displejem včetně středové konzoly a loketní opěrky je velmi kvalitně provedena a umístěné ovladače si zaslouží pochvalu za logiku svého umístění.

Jediné, na co jsem si během týdenního testování nemohla zvyknout, je šířka předních sloupků. Během odbočování je na to třeba dávat pozor.

IMG_4179

test Ford EDGE

Jedeme

Omlazený model Ford Edge s pohonem všech kol je dostupný pouze s jednou variantu motoru. Konkrétně jde dvoulitrový a dvěma turbodmychadly přeplňovaný dieselový čtyřválec 2.0 EcoBlue Bi-Turbo s výkonem 238 koní, který je sladěn s osmistupňovou automatickou převodovkou s ovládáním přes kruhový volič na středovém tunelu.

Během týdenního testování jsem se s Fordem Edge skutečně sžila. A stejně tak jako s designem platilo, že čím déle jsem s Edge jezdila, tím víc se mi jeho jízdní charakter líbil. Je to pohodový, tichý kliďas na dlouhé cesty s rodinou i reprezentativní SUV do víru velkoměsta. Ford Edge je vybaven řadou inovativních technologií.

Ford Co-Pilot 360 obsahuje adaptivní tempomat s inteligentním asistentem rychlosti, funkci Stop&Go a aktivní udržování v jízdním pruhu. Tyto systémy spolu spolupracují tak, aby usnadnily a zpříjemnily cestu. Systém přední kamery ve spojení s radarem umožňuje využívat technologii Pre-Collision Assist, která dokáže identifikovat vozidla i chodce. Systém monitoruje  vzdálenost od jiných vozidel a chodců i za snížené viditelnosti a upozorní na riziko kolize. Pokud řidič na upozornění vůbec nereaguje, začne systém sám brzdit, aby zabránil nebo zmírnil následky možné kolize.

Inteligentní pohon všech kol dokáže měnit rozdělení hnací síly podle toho, zda zrovna jedete po mokrém, suchém nebo namrzlém povrchu nebo jestli zrovna potřebujete hodně zrychlit. Podle momentální potřeby dokáže rozdělovat hnací sílu na přední, nebo v různých poměrech na přední + zadní kola. Dvoutunový kolos ale pochopitelně není na závodění. Pokud je potřeba, nechybí mu schopnost akcelerace a díky dobře nastavenému podvozku příkladně kryje nerovnosti. V reálných podmínkách si tato čtyřkolka řekne o 9 litrů na 100 kilometrů.

IMG_4166

test Ford EDGE

Hodnotíme

Ford Edge je skutečně luxusním SUV. Stačí zasednout na volant a dostaví se pocit bezpečí a komfortu. Edge reprezentuje, dokáže hýčkat svým kvalitně provedeným interiérem a umí komfortně povozit nejen po městě ale i na dlouhých trasách a zvládne i náročnější terén. Díky své prostornosti je plnohodnotným SUV pro celou rodinu.

Model Ford Edge se nabízí pouze v jedné motorizaci a ve dvou výbavách, a to až do konce roku se značným cenovým zvýhodněním. Aktuálně startuje (ve sportovní výbavě ST-line) na 1 199 900 Kč. Cena testovaného činí Vignale 1 249 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018