Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Test SUV Škoda Kodiaq Scout

25. 6. 2019

Jste městská žena, která ale každý víkend prchá s rodinou do přírody? Pokud jste i vy propadla kouzlu SUV aut, která městu sluší, ale zároveň vás mimo město nenechají na holičkách, pak vás bude zajímat náš test modelu Škoda Kodiaq Scout. Prostorné a praktické SUV s pohonem všech čtyř kol s duší dobrodruha.

Test Škoda Kodiaq Scout
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Je to skutečně nedávno, kdy jsem otestovala model Kodiaq RS, který byl se Scoutem na trh uváděn současně. Oproti excentrickému „eresu“ je Scout rodinným, vyklidněným pohodářem. A to je sympatické. Chromované lišty oken a střešní nosič, plaketky Scout, výrazná 19″ kola a oplastování nárazníků, ale i vyšší nájezdový úhel 19 stupňů dávají tušit offroadová specifika a kvality tohoto vozu. Ač je Škoda Kodiaq Scout duší dobrodruh, působí na pohled elegantně, uhlazeně a má styl, který vás ve městě bude na úrovni reprezentovat.

IMG_7142
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Také interiér testovaného Scoutu se mi líbí více než sportovní Kodiaq RS. Kombinace ergonomických sedaček v provedení Alcantara a kůže společně s dřevěnými dekory na palubní desce působí vyváženě a velmi kvalitně. Další silnou stránkou je prostornost pro všechny členy rodiny a snadné ovládání všech funkcí na intuitivní dotykové obrazovce i na multifunkčním volantu. Vše je na svém místě a každá řidička se velmi rychle zorientuje. K dobrému pocitu za volantem přispívá také fakt, že je z Kodiaqu velmi dobře vidět do všech stran. Simply Clever řešení jsou pro automobilku Škoda doménou. Přiznám se, že v testovaném Škoda Kodiaq Scout mi nějakou dobu trvalo, než jsem vůbec všechny objevila.

Praktičnost se v testovaném modelu Škoda Kodiaq Scout snoubí s prostorností a elegancí. Objem zavazadlového prostoru je 720 litrů, v 7místném uspořádání je to 270 litrů.

Je libo speciální výbavičku pro spaní a na piknik (+6 100 Kč)? Už xkrát jsem si na cestách říkala, jak bezva by to bylo si udělat krátký piknik. Zastavit se a prostě si lehnout v přírodě a relaxovat. S testovaným modelem Kodiaq Scout je ještě snadnější. Dvě přikrývky jsou totiž složené v pouzdrech upevněných za druhou řadou sedadel. Prakticky orientované řidičky zase potěší kapsy ve dveřích na 1,5litrové lahve, držák nápojů v loketní opěrce pro snadné otevření jednou rukou, oboustranné koberce v kufru, elektricky sklopné tažné zařízení nebo například výklopné kryty hran dveří, aby se neponičil při otvírání dveří lak auta. A to už nemluvím o škrabce na led schované ve dvířkách nádrže nebo praktické roletce víka kufru, která je u modelů Škoda už pěknou řádku let.

IMG_7144
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Řídit dvoutunové auto s automatickou převodovkou v podobě Škoda Kodiaq Scout se překvapivě blíží řízení pohodové lodi s možností kochat se krásami krajiny kolem.

Kodiaq Scout se krásně, snadno a jemně řídí a ladně jede – zejména, když nastavíte režim Comfort s ikonou jízdy jako na obláčku. Ženy Kodiaq osloví právě přes pohodu a harmonii na palubě, která se promítá do komfortní a hladké jízdy.

Konkrétně jsem otestovala naftovou, dvoulitrovou motorizaci 2,0 TDI s výkonem 140 kW, odpovídající síle 190 koní při 3500–4000 ot./min. Velkou zásluhu na tom, jak Kodiaq Scout na silnici příjemně jede, má příplatkový adaptivní podvozek DCC, který reguluje tvrdost tlumičů podle toho, kudy jedete.

Objeví-li se mimo město nějaký adrenalin v podobě polňačky nebo pořádného kopečka na lesní cestě, umí si Kodiaq Scout poradit, stačí stisknout tlačítko off-road. Kodiaq umí do rychlosti 30 kilometrů za hodinu přepnout asistenční systémy do nastavení uzpůsobeného pro jízdu v terénu.

V rámci sofistikované bezpečnostní výbavy je tu v záloze pro řidičky paleta asistentů v podobě nouzové brzdění, hlídání slepého úhlu, adaptivního tempomatu s aktivní jízdou v pruzích nebo parkovacího asistenta s 360° kamerovým systémem a asistentem pro vyparkování. Kdyby všechny ženy měly na palubě tyto pomocníky, neměli by si muži na téma žen za volantem co povídat. .-)

Během testování se kombinovaná spotřeba této čtyřkolky pohybovala kolem 7 litrů. To znamená, že Kodiaq Scout není jen pohodovým autem pro celou rodinu s příkladným výhledem, ale auto s poměrně úsporným chodem (výrobce udává kombinovanou spotřeba paliva dokonce 5,7 l/100 km.

IMG_7140
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Tohle auto je podle mého sen mnoha českých rodin. Škoda Kodiaq vypadá ve verzi Scout velmi působivě, jezdí skvěle a jeho praktické vlastnosti a prostornost pro komfortní cestování s celou rodinou na chalupu, výlety a dovolenou jsou pádnými argumenty pro koupi. Zdají se vám jeho rozměry (délka 4,7 metru a šířka 2 metry) příliš veliké pro jízdu ve městě? Kodiaq Scout vyzbrojený chytrými bezpečnostními asistenty vás ochrání před obavami z parkování i řízení v hustém městském provozu. Vyzkoušela jsem to na vlastní kůži! Model Škoda Kodiaq Scout 2,0 TDI 4×4 DSG startuje na ceně 1 027 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018