Test sympaťáka CITROËN C3

28. 12. 2020

Auto, které překvapí? Představujeme vám model C3! Citroën C3 je takové malé-velké auto. Zvenku vypadá sympaticky. Ve městě nebude žádný problém s ním zaparkovat. Po usednutí za volant překvapí každou řidičku svou vzdušností. Snadné řízení a dobré jízdní vlastnosti jsou už jen třešničkou na pomyslném dortu.

IMG_5610

Díváme se

CITROËN C3 prošel začátkem roku 2020 lehčím faceliftem. Změněná je přední část vozu, která má teď dramatičtější výraz a nové diodové světlomety. Ty jsou u všech stupňů výbav. Záď vozu zůstala stejná jako u předchozí verze.

Počet airbumpů na bocích vozu se snížil ze 7 „boulí“ na 3. Plní tak funkci spíše designovou než ochrannou. Citroën C3 je auto – stylovka: barva airbumpu je shodná s rámečkem mlhovek, střechou, vnějšími zrcátky a dalšími prvky v interiéru. Úžasné je, že u Citroënu C3 je možné vybírat z 97 barevných kombinací.

Opticky C3 působí dojmem, že jde o větší model, což je pro majitele jistě příjemný pocit.

IMG_5621

Nasedáme

Změny v exteriéru jsme museli trochu hledat a porovnávat s předchozí verzí C3. Hlavní změna v interiéru je zřejmá na první pohled. Jsou to nové komfortní sedačky, které můžete znát z větší C4. Sedadla jsou pohodlná, měkká, ale chybí výraznější boční vedení, ale to od městského vozu vlastně ani nemůžeme čekat. Zadní sedadla jsou také měkká, pohodlná a vzhledem ke kategorii vozu zde mají cestující odpovídají prostor.

Jinak se v rámci tohoto faceliftu v interiéru, který je tvořen tvrdými plasty, nic nezměnilo. Palubní desce dominuje dotyková obrazovka s infotaimentem. Většina ovladačů je ukryta přímo v systému, což vyžaduje lehčí seznámení s logikou funkcí. Chce to ale jen trochu cviku.

Zavazadlový prostor nabízí objem 300 litrů. Kočárek kvůli vysoké nakládací hraně dáte do kufru stěží. Jinak toho ale C3 pojme překvapivě mnoho. Po skopení zadních sedadel jde docílit až 922 litrů objemu.

IMG_5611

Jedeme

Do redakce se k nám dostala verze s benzinovým motorem 1.2 PureTech s výkonem 110 koní. Automatická převodovka pracovala ve většině situací plynule. Měla jsem pocit, že držela docela vysoké otáčky a auto bylo velmi svižné. C3 má jen 1,2 tuny a díky tomu s výkonem 110 koní svou agilitou exceluje. Při zapnutí sportovního módu vůz jde do otáček ještě více.

Když jsem vezla své děti, tak dokonce říkaly: „proč si také nekoupíme takto silné auto.“ 😊

Jinak jízda je pohodlná, dokonce i mimo město. Na dálnici mě C3 překvapila svou jistou a plavnou jízdou. Podvozek od nás však dostává pochvalu. Je typicky měkký a pohodlný, nástrahy města zvládá s lehkostí a příjemně se pohupuje. I přes zjevné měkké nastavení nijak výrazně netrpí stabilita. Hluk je dobře odfiltrován. Citroën C3 také exceluje v manévrovatelnosti. V městských uličkách je hbitý a parkuje s lehkostí sobě vlastní.

Spotřeba se během týdenního testování pohybovala průměrně na 6,9 l/100 km.

IMG_5606

Hodnotíme

Design C3 má styl. Možnost desítek barevných kombinací je pro nás ženy neoddiskutovatelná výhoda. Myslíme si, že za cenu, která začíná na 300 000 Kč (1.2 PureTech 83 MAN5/61 kW Live) dostanete vůz, který vypadá i funguje jako kdyby byl z vyššího segmentu. Cena našeho testovaného exempláře je 513 400 Kč (1.2 PureTech 110 MAN6/81 kW Shine). C3 je pohodlná, krásně se s ní manévruje a hladce se řídí! Kdo si chce tento vůz s tímto cílem koupit, nebude určitě zklamán, naopak!

Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018