Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Test sympatického SUV Škoda Karoq

16. 1. 2019

Otestovat další verzi modelu Škoda Karoq, kterým v Česku jezdí tisíce řidiček, je lákavá výzva. Tentokráte se k nám dostal totiž nejsilnější benzinový čtyřválec s výkonem 150 koní. Přejete si univerzální dvoukolku s přednostmi populárního SUV vozu? My vám prozradíme, čím Karoq pravděpodobně získá vaše sympatie.

Test skoda Karoq 1,5
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Jeho vzhled s ostře řezanými liniemi jde naprosto s dobou, přesto si nepotrpí na žádné designové výstřelky. Jeho look patří ke konzervativním, jen tak ale nezestárne a neokouká se. Délka téměř 4,4 metru a šířka 1,8 metru je ideální pro městský provoz a pohodové parkování. Oplastování, zvýšené nárazníky a umístění světel na úrovni masky dává tušit, že se s tímto autem můžete vrhnout, jak do víru velkoměsta, tak do přírody bez ztráty kytičky. A příplatková červená metalická barva Velvet mu ohromně sluší!

test skoda karoq
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Jak už to u SUV vozů bývá, i do Karoqu se skvěle nastupuje i vystupuje. Díky vyšší poloze sedadel přináší Karoq lepší přehled za volantem. Dveře jdou krásně doširoka otevírat. To potěší zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.

Interiér s panoramatickou posuvnou střechou nabízí kvalitní provedení a snadné ovládání. Příplatková kožená sedadla poskytují dobrou oporu v zatáčkách a zajišťují pohodlí na dlouhých cestách. Vyhřívaný kožený volant pěkně padne do ruky a v nadcházejících zimních měsících je při řízení doslova k nezaplacení. Palubní desce dominuje moderní skleněná dotyková obrazovka s navigací, audiosystémem Canton s intuitivním ovládáním.

K přednostem Karoqu patří praktičnost a prostornost. Už dlouho jsem v SUV nenašla tolik prostoru pro nohy i v druhé řadě sedadel. Sedačky v druhé řadě sedadel jdou pomocí příplatkového systému VarioFlex velmi snadno pohybovat a také zcela vyjmout. Získat tak jde dokonce až 1810 litrů objemu. Kufr s praktickou sítí místo běžného krytu se dá otevřít bezdotykově a nabízí 521 litrů objemu.

test skoda karoq
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testovaného Karoqu se skrýval zmíněný, nejsilnější benzinový čtyřválec o obsahu 1,5 TSI a výkonu 110 kW. Už od prvních kilometrů jsem si pochvalovala komfortní naladění, kultivovanost a ticho na palubě. Řidičsky je Karoq pro nás ženy jako dělaný, snadno se totiž řídí a má příjemně přeposilovaný volant. Ve městě se s ním obratně manévruje a mimo město mu nechybí schopnost akcelerace.

Díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC s komfortním režimem je Karoq skutečně maximálně komfortním a bezpečným parťákem na cesty. Manuální šestistupňová převodovka je skvěle odladěna. Rozhodně doporučuji si připlatit za bezpečnostní asistenty a vychytávkami jako je adaptivní tempomat ACC, asistent s prediktivní ochranou chodců, asistent pro jízdu v pruzích nebo asistenta rozjezdu do kopce, detektor mrtvého úhlu Blind Spot Detect nebo asistenta pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert. Mít v autě tyto pomocníky se rozhodně vyplatí.

Pádným argumentem pro volbu právě této motorizace, v době kdy se nad výkonnými diesely v Evropě stahují mračna, je rozhodně nízká spotřeba. Ta se pohybovala u testované dvoukolky během týdenního testování kolem 6,5 litrů.

test skoda karoq
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Nedivím se tomu, kolik řidiček sáhlo právě po modelu Škoda Karoq. Možná si vás hned na prvou nepodmaní designem. Kvalita provedení, snadné řízení, jízdní komfort, tichý chod a příkladná praktičnost jsou neoddiskutovatelnými argumenty, proč je Škoda Karoq oblíbená. Testovaná nejsilnější motorizace je do budoucna velmi rozumnou a správnou volbou. Škoda Karoq startuje s motorizací 1.5 TSI na ceně 589 900 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Style se se všemi příplatky vyšplhala na 855 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018