Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test: Terénní čtyřkolka i městský elegán BMW X2

12. 10. 2018

Nevím, zda to bylo netradičním, velmi sexy metalickým cihlovým lakem Sunset Orange, robustními 20palcovými koly z lehké slitiny ve tvaru dvojitých paprsků či elegantními liniemi sportovního modelu X2, jisté je, že se během tří testovacích dnů za „mnou“ otočil nespočet hlav, což mi jako ženě velmi lichotilo.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Je o mě známo, že výjimečné neživé věci pojmenovávám lidskými jmény, která vždy nesou nějaký význam. Hned při prvním pohledu bylo tedy jasné, že budu testovat Ferdinanda. Nejenže hrdé jméno je stejně jako značka BMW germánského původu, ale navíc znamená „připravující se k jízdě“. Model X2 je nejmenším z flotily esúvéček BMW, ovšem vyniká svým dynamickým designem, kterému na masce vévodí dvě výrazné typické „béemwácké“ mřížky, ne náhodou připomínající nozdry závodního koně. Dravost a mohutnost přídě je ještě umocněna centrálně umístěným nasávacím otvorem a postranními trojúhelníkovými výduchy, které ji opticky rozšiřují.

Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Při pohledu zboku uchvátí řidičky (a všechny kolemjdoucí) atraktivní silueta auta s prodlouženou střechou, nižšími okny a anténou ve tvaru žraločí ploutve. Elegantní design je zvýrazněn dvěma kulatými znaky BMW na zadních sloupcích, což u vyšší řady modelů X nenajdete. Nejenom že je tak vozidlo na silnici jasně rozpoznatelné, ale zároveň odkazuje na designový prvek u klasických kupé BMW. V noci oceníte podsvícení klik a prahů a odchodové osvětlení s nastavením až na 4 minuty.

Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Nasedáme

Černý moderní interiér vozidla s inovativními technologiemi působí velmi elegantně, což podtrhuje barevné ambientní podsvícení v přední části a na bocích. Má dospívající dcera a její spolužačky, které jsem vezla domů ze školy, ohodnotily černý strop jako cool a ze šesti podsvětlujících barev vybraly jako nejatraktivnější šeříkovou. K přednostem vozidla patří komfortní sedadla se speciální výsuvnou podnožkou na kolena a individuální pamětí pro 2 řidiče, kdybyste auto někdy půjčila manželovi, loketní opěrka dost široká na ruce řidiče i spolujezdce a levá boční opěrka nohou spolujezdce, aby vám je neodkládal do řízení.

Foto: Sabina Kvášová

Dotykový displej umožňuje intuitivní ovládání nabízených funkcí pomocí informačních dlaždic. Navigační systému bohužel není automaticky aktualizován, takže mě např. dovedl k zavřenému nájezdu na dálnici. Husákova generace ocení retro CD přehrávač, generace teenagerů pak několik USB vstupů. Prostor pro spolujezdce na zadních sedadlech je dostatečný i na delší vzdálenosti, přesto bych tento model doporučila spíše rodinám s méně dětmi. Zavazadlový prostor se na první pohled zdá malý. Je však rozdělen skládací přepážkou na dvě části a jelikož nemusíte díky dojezdovým pneumatikám Runflat vozit náhradní pneumatiku, lze tak využít jeho plnou kapacitu 470 litrů. Automatická 7stupňová převodovka dává okamžitě najevo své sportovní ambice s možností výběru režimu Sport; vyjde ale vstříc i ekologům s režimem EcoPro.

Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Počasí toto léto připomínalo spíš italskou Provence, což se ale změnilo přesně v den předání vozidla, kdy začaly padat trakaře. Aspoň jsem tak vyzkoušela automatické stěrače a pohon všech kol xDrive, díky kterému vám přední kola při rychlém rozjezdu neprokluzují. Během testování jsem zažila několik poprvé. Poprvé jsem řídila vozidlo s automatickou převodovku a okamžitě podlehla plynulému řazení, podřazování a automatické brzdě při zastavení, kdy auto při rozjezdu necouvlo ani o centimetr. Aktivní řidičky ji však mohou přepnout do manuálního režimu a ovládat jízdu pomocí pádel u volantu nebo řadicí páky.

Foto: Sabina Kvášová

Poprvé mi také s parkováním pomáhal asistent, který pomocí zabudovaných kamer sám vyhledal parkovací mezeru a pak už jen stačilo šlapat na plyn nebo brzdu a sledovat, jak se při podélném parkování mezi dvě auta volant sám točí. Model X2 nabízí mnoho prvků pro větší bezpečnost a pohodlí. Vyjetí z vyznačeného jízdního pruhu signalizuje vozidlo vibrováním volantu, varuje také před nárazem do vozidla před vámi, přisvětluje zatáčky a díky zabudovanému systému rozpoznávání značek na silnici informuje na displeji o povolené rychlosti a aktuálních zákazech, například předjíždění. Poprvé jsem také používala BMW head-up displej, který promítá vybrané aktuální informace např. o rychlosti či navigaci na čelní sklo přímo do zorného pole řidiče, a vy tak můžete udržet oči bezpečně na silnici. Verze M Sport X se stříbrnými ochrannými plastovými lemy karoserie splňuje všechny požadavky na dnes tolik žádané sportovní SUV, vhodné na silnici i do náročnějšího terénu. Vyzkoušela jsem i asistenta sjíždění kopců, a to bez jediného škrábnutí.

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

BMW X2 je elegantní offroadová čtyřkolka s nepřehlédnutelným designem, výkonným naftovým dvoulitrovým motorem se 190 koňmi a vysokým jízdním komfortem pro řidiče i spolujezdce i na delší vzdálenosti. Špičkové technologie zaručují vysokou bezpečnost a pohodlí. Během testování se sice kombinovaná spotřeba vyšplhala trochu výše, než udává výrobce, a to na 7,5 l/100 km, ale silný výkon auta tomu odpovídá.

 

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018