PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Test Toyota Yaris GRMN – pravý hot-hatch

1. 5. 2019

Pokud patříte mezi fanynky malých ostrých hatchbacků, zbystřete! Toyota Yaris GRMN je totiž zbrusu novým přírůstkem do kategorie vozů, které kralují modely jako Ford Fiesta ST, VW Polo GTI nebo Renault Clio R.S. Yaris GRMN sype proti těmto ikonám z rukávu esa v podobě přeplňovaného motoru od Lotusu, sportovních tlumičů Sachs nebo samosvorného diferenciálu. Bude to na elitu stačit?

smacap_Bright

Díváme se

Design verze GRMN sice není nijak výrazný, ale chválíme Toyotu za to, že dělá věci po svém a nijak neopisuje od konkurence. Japonský výrobce se u ostrého Yarisu nevydal cestou použití sportovního bodykitu, ale veskrze obyčejnou karoserii výchozího hatchbacku okořenil několika výraznými detaily.

smacap_Bright

Agresivně laděná příď s voštinovou mřížkou chladiče se inspirovala u závodního Yarisu WRC. Bílou karoserii zdobí černě lakovaná střecha, černé detaily místo chromovaných a samolepky v černé a červené barvě. Zadní část vozu je ještě zajímavější. Přepracovaný zadní nárazník je osazen difuzorem a masivní středovou koncovkou výfuku a černým spoilerem nad pátými dveřmi. Celek doplňují slušivá 17palcová černá kola. S těmito válečnými barvami, které mají navodit bojovnou náladu se Yaris GRMN vydává na steč vstříc svým rivalům.

Nasedáme

Interiér mnoho indicií o sportovnosti modelu nenabízí, nicméně jeho nejvýraznějšími prvky jsou velmi povedené přední sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, volant z modelu GT86 s červeným pruhem, nebo hliníková hlavice řadící páky a pedály. Kromě této výbavy a malých plaketek GRMN zůstal interiér Yarisu nezměněn. Přístrojové desce tedy vévodí dotyková obrazovka infotainmentu.

smacap_Bright

Její grafické zpracování působí spíše zastarale a jeho odezva není nejrychlejší, i tak je však nastavení navigace vcelku intuitivní a funkční. Yaris GRMN po stránce ergonomie nezapře původ ve svém základu, a tak posed za volantem je orientován spíše vysoko. To v kombinaci s malým rozsahem posunu volantu blíže k tělu, není úplně komfortní kombinace. Kufr nabídne základních 286 litrů objemu.

rhdr

Jedeme

Tím se dostáváme k tomu nejpodstatnějšímu. Motor a jízda! O pohon Yarisu se stará skvostný 1,8litrový čtyřválec Lotus dopovaný kompresorem a výkonem 156 kW (212 koní). Už nastartování doprovází rozzlobené, ostře laděné zabzučení z výfuku.  Nemusíte se zabývat sportovním režimem podvozku nebo motoru. Žádné zde nejsou. Kompresor ve středních otáčkách zakvílí a jak ručička letí k červenému poli, zintenzivňuje se i zlověstné chrčení do výfuku, které skončí na omezovači. Zrychlení z 0-100 km /h za 6,5 sekundy je na malý hatchback dostatečně zběsilé. Odezva na plyn je fantastická. Rozzlobený motor s vervou vyštěkne vždy, když ho podráždíte.

smacap_Bright

Abyste ten parádní motor nerozbili o první strom na výjezdu ze zatáčky, GRMN v sobě ukrývá i skvělý podvozek snížený o 24 mm a disponující sportovními tlumiči Sachs. Yaris GRMN v rukou zkušené řidičky dokáže jezdit mimořádně přesně a zároveň hravě.  Jeho podvozek je nastaven opravdu perfektně, o čemž svědčí i fakt, že není příliš tvrdý při běžné jízdě ve městě. Pochvalu zasluhují také brzdy. Spotřeba? Při ostré jízdě počítejte s 10,5 litry benzinu na 100 kilometrů.

rhdr

Hodnotíme

Toyota Yaris GRMN je velice dobře poskládaný balík těch správných dílů a naladěn pro opravdu čisté potěšení z jízdy. Proti Yarisu GRMN mluví snad jen to, že se nejedná o praktické auto. Některé konkurenční ostré hatchbacky si rádi zachovávají i prostornou a praktickou tvář, což však není případ třídveřového hot-hatche. Je to seriózní sportovní náčiní, které ocení především zkušené řidičky.

Největší nevýhodou Yarisu GRMN je však to, že se jedná o limitovanou edici 400 kusů, které se po uvedení okamžitě vyprodaly. Pokud byste někde narazili na volný kus, připravte si závratných 850 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018