Test velkého dobrodruha VW Amarok

28. 5. 2019

Svezte se s námi s velkým chlapákem a pracantem s duší dobrodruha – Volkswagenem Amarok. Jak se na německou automobilku VW sluší, ztvárňuje Amarok vozidlo s jasným příběhem, nadprůměrným komfortem, německou precizností a relativně strohým, konzervativním avšak nadčasovým designem. Do segmentu velkých offroadů přináší dostatek pohodlí, aby jste se cítili příjemně jako doma v obýváku. Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži!

test Volkswagen Amarok

test Volkswagen Amarok

Díváme se

Již při prvním pohledu na parkovišti dával o sobě Volkswagen Amarok vědět. Záď vozu s vysokou korbou trčela do ulice, výška vozu včetně rampy s přídavnými dálkovými LED světlomety připomínala spíše zaparkovanou dodávku. Pro nastupování do auta díky světlé výšce by se hodilo mít s sebou štafle. VW Amarok je plnohodnotný pick-up s off-road ambicemi.

Mohutná příď s chromovanými lištami, bi-xenonovými světly s LED denním svícením a znakem V6 demonstrují sílu i luxus současně, velké kola a široké lemy blatníků naznačují velkou průchodnost terénem.

Dvojitá kabina již na první pohled nabídne dostatek prostoru pro posádku a uzamykatelná korba s výklopnými zadními dveřmi a hliníkovou roletou nahrazuje velmi nadprůměrný zavazadlový prostor. Takže se mi nabízí otázka, jde skutečně o čistokrevný pracovní pick-up nebo je Amarok odpověď od VW proti luxusním SUV jiných značek? Verze Dark Label v tmavé perleťové barvě a off-road doplňky jako prahové trubky s nášlapnou plochu pro pohodlné nastupování, trubkový rám na rampě a přídavné LED světla na kabině působí velmi efektně. Skvělý vzhled vyladěný do posledního detailu doplňují na pohled obrovská 18“ palcová litinová kola v antracitové barvě.

Amarok reprezentuje nejen automobil k práci, ale je i známkou společenského statusu. Tento pick-up vás zahrne slušnou dávkou luxusu, komfortu a bezpečí.

IMG_20190511_150105

test Volkswagen Amarok

Nasedáme

Po otevření velkých dveří mě přivítal interiér přesně v duchu VW – strohý a konzervativní design, skvělá ergonomie, žádné zbytečnosti. V Amaroku vše přesně lícuje, nic nevrže, dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a k použití materiálů nemám výhrady až na použití tvrdých plastů. Usednete do pohodlných sedaček, před sebou máte palubní desku širokou jako v autobusu, jen neočekávejte interiér plný kůže, jak je tomu u luxusních SUV. Je třeba si uvědomit, že se jedná o pick-up určený k práci, přesto celkovým dojmem si nezadá s prémiovými značkami. Verze Dark Label má kožený paket, kvalitní čalounění připomínající kůži a alcantaru, tmavý strop působí velmi dobře. Přední sedadla nabízí dostatek prostoru, jen cestující vzadu se při plném obsazení budou cítit trochu stísněně. Ale teď zpět k řidiči – palubní desce dominuje klasická kaplička s budíky, které vídáte v jiných koncernových vozech VW, kůží obšitý volant skvěle padne do ruky, ergonomie je perfektní.

Ale co ten klíč? Dnes už považuji za standard bezklíčové startování, ale u Amaroku žádné tlačítko nehledejte. Skládací klíč jako v prvních Octaviích a startování jak před 10ti lety.

Nehledejte mimo středového multifunkčního dotykového displeje žádné high-tech výstřelky. Po nastartování se na vás rozsvítí přehledný a intuitivní středový téměř 6,5palcový multifunkční displej, ve kterém není složité se rychle zorientovat. Důležité informace z palubního počítače naleznete na displeji v kapličce přímo v zorném poli řidiče. Přestože interiér neobsahuje žádná zbytečná tlačítka a ovladače, Amarok je vybavený celou řadou elektroniky, která se přehledně zobrazuje na středovém displeji. A jak se na off-road sluší a patří, můžete si zde nastavit i off-road informace jako náklon vozidla ve všech osách a další. To je něco pro opravdové 4×4 ofroadové fajnšmekerky! Celkový dojem z interiéru vozu je perfektní, máte během jízdy k ruce vše, co potřebujete.

Nenajdete zde žádné zbytečnosti, které by vás během jízdy rozptylovaly. Navíc díky velikosti vozu, off-road ambicím a vysoké světlé výšce vám pohled z vozu připomíná pohled z Ještědu dolu na Liberec. Vše kolem vozidla máte jak na dlani, auta kolem vás připomínají díky výšce posezu spíše „angličáky“ a množství materiálu a prostoru ve vás vyvolávají pocit bezpečí a pohodlí.

IMG_20190511_145819

test Volkswagen Amarok

Jedeme

Po nastartování už podle zvukového projevu vnímáte sílu třílitrové šestiválce V6 s výkonem 150 kW a 500 Nm. V kombinaci s osmistupňovým automatem vám nabídne nadbytek síly a komfortu. Teprve za jízdy poznáte skutečný potenciál VW Amarok a jeho off-road ambice. Motor skvěle zabírá od nízkých otáček, automatická převodovka řadí stupeň za stupněm, i když někdy s drobnými prodlevami. Ale u off-roadu stejně neočekáváte rychlost sekvenčního řazení, přestože pádla s řazením pod volantem máte k dispozici. Již od spodních otáček cítíte sílu 500 Nm a přebytek výkonu téměř 2,5 t těžkého Amaroku. Překvapilo mě nastavení podvozku, který i přes listové pružiny na zadní nápravě zajišťuje velmi klidnou a houpavou jízdu i s nenaloženým autem. Motor je dobře odhlučněný, přes konstrukci karoserie neproniká do kabiny ani mnoho aerodynamického hluku, nejvíce o sobě dávají slyšet přídavné dálkové světla na kabině.

Auto se chová klidně na mimoměstských silnicích i ve městě, překvapivě i při dálničních rychlostech se Amarok přes velkou světlou výšku chová jistě. Je nutné mít pouze na paměti rozměry auta, se kterými se opravdu nevejdete úplně všude. Přesto ovladatelnost auta je dobrá, navíc vám pomáhají parkovací čidla vpředu a couvací kamera vzadu.

Máte všechny rohy auta dobře pod kontrolou. Ale skutečný potenciál poznáte až v terénu! Polní cesty vám s Amarokem připadají komfortnější než některé úseky našeho tankodromu D1. Nebojím se říct, že běžný uživatel těžko bude  hledat cestu, kterou by Amarok nezvládl. Pokud by jste se přesto objevili v nesnázích, můžete zapojit elektronickou uzávěrku diferenciálu nebo off-road režim při prudkém klesání, kde vás veškerá elektronika s jistotou dovede zpět na pevnou zem.

IMG_20190511_145905

test Volkswagen Amarok

Hodnotíme

Amarok pro nás není jen obyčejné auto, ale je součástí životního stylu. Nemusíte se s ním stydět vyrazit do divadla, zaparkovat vedle luxusních sporťáků, naleštěných limuzín a velkých „SUVéček“, přesto jeho největší doménou je outdoor, hory a volný čas. Nabídne dostatek komfortu pro cestování s rodinou, rovněž odvede hromady práce v podnikání nebo na chalupě díky své síle a užitným vlastnostem. V segmentu pick-upů Amaroku přísluší přední příčky a hrdě se může postavit legendám jako Toyota Hilux. Jen je třeba mít na mysli, že hmotnost téměř 2,5 t, velikost a síla vozu, pohon 4×4 si také vybírá svou daň a na průměrnou spotřebu 6 l/100 km můžete zapomenout. Ale proto si VW Amarok nikdo pořizovat nebude. Pokud máte rádi hory, výlety do přírody nebo prostě jezdíte na vaší roubenku hluboko v lesích, nemělo by vám takové auto chybět. Cena testovaného Volkswagenu Amarok (V6 DarkLabel 3,0 TDI 4Motion 8AUT) se se všemi příplatky vyšplhala na 1 583 446 Kč.

Jste fanouškem pick-upu Amarok? Sledujte až do konce června reportáže Spirit of Amarok v televizním pořadu Autosalon na Primě. Jde o napínavý souboj pevných nervů, taktických schopností a offroadových dovedností dvoučlenných posádek v pick-upu Amarok. Dvě vítězné posádky budou ve druhé polovině srpna reprezentovat Českou republiku ve světovém finále soutěže Spirit of Amarok v Jižní Africe.

 

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018