Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Test velkého SUV Renault Koleos

6. 4. 2020

Díky nejvyšší výbavě Initiale Paris by se mohlo zdát, že Koleos ujel z módního butiku. Příjemnými a kvalitními materiály a pohlednými designovými prvky Koleos dokáže zaujmout nejednu řidičku. Je tato rodinná loď v líbivém SUV balení s pohonem všech kol také parťákem do nepohody. Nebo platí, že krása někdy něco stojí?

IMG_0071
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Že černá zeštíhluje? V případě tmavé barvy s fialovou metalízou karoserie to u omlazeného Koleosu rozhodně neplatí. Tohle SUV o délce 4,7 metrů a šířce 1,8 metru vypadá s výškou 1,6 metru na první pohled mohutně. Ostatně není tajemstvím, že Koleos stojí na podobném základu jako koncernový Nissan X-Trail. Upřímně říkáme, že nám onen respekt, který na silnici budí, vlastně vůbec nevadí. Naopak.

Dominantní příď s velkým logem automobilky Renault a protaženými LED Pure Vision světlomety, které mimochodem díky adaptivní funkci perfektně svítí, se povedla. Stejně tak záď neztrácí nic ze svého francouzského šarmu. A navíc, která z nás nemá ráda doplňky? .-) Chromové detaily a plaketky s označením vrcholné verze výbavy Koleosu sluší par excellance.

IMG
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Vrcholná výbava u Renautu s názvem Initiale Paris má prostě šmrnc. Koleos není výjimkou! Je to podobné tomu, jako když doslova zaplujete do úžasně designové a k tomu ještě maximálně pohodlné, kožené sedačky v obýváku. Světlé kožené čalounění vypadá mistrovsky. Pravda, prakticky orientované řidičky mohou podotknout, že se sedadla mohou ušpinit od džínů. Mohou, ale ty světlé materiály a polstrovaná kůže sedadel, které jsou nejenom vyhřívané, odvětrávané, ale také vybavené masážní funkcí, je jedním slovem přepychové.

Půvab Koleosu přidávají také špičkové technologie. Omlazenému interiéru dominuje velká dotyková obrazovka s ovládáním infotainmentu R-Link 2 a do ruky padnoucí, multifunkční volant s adaptivním tempomatem. Koleos klade velký důraz na bezpečí celé posádky, a tak tu pro ještě větší pocit bezpečí je například asistent sledování jízdy v pruhu nebo nouzové brzdění s detekcí chodců. K velkému pohodlí a minimalizaci stresu za volantem nechybí 360° parkovací kamerový systém a autonomní asistent pro podélné, kolmé ale i úhlové zaparkování.

Pokud je prostornost jedním z vašich požadavků na rodinné auto, nebudete v Koleosu zklamáni. Místa pro všech 5 členů rodiny je v autě opravdu mnoho. Koleos počítá také s velkými zavazadly a jeho objem zavazadlového prostoru tak patří k největším ve své třídě – činí 579 litrů.

IMG_0078
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Velké SUV s pohonem všech kol dává tušit, že bude autem na dlouhé štreky. Testovaný naftový motor 2.0 blue dCi s výkonem 140 kW (190 k) je pro cestování po dálnici ideální, neboť je jízda velmi komfortní. Automatická šestistupňová převodovka CVT velmi plynule a hladce řadí, tak jak je zrovna potřeba. Spotřeba se pohybuje kolem 7 litrů na 100 kilometrů.

Vyrazila jsem s autem také do města, protože takové auto budí pozornost. Nemýlila jsem se. Jen na kočičích hlavách byla jízda trošku tvrdá a dítě by mi v autě rozhodně neuslo. Má výtka směřuje také k hlučnosti motoru a hbitosti v zatáčkách. Uvést téměř dvoutunového „drobečka“ nejde mávnutím praporku. Výrobce udává hodnotu z 0-100 km/h za 10,1 vteřin. Na schopnost „řezat zatáčky“ je nutno zapomenout.  Vyzkoušela jsem také jízdu terénem a musím říct, že jsem s terénními schopnostmi Koleosu byla spokojena. Polňačka nebo horská cesta sněhem mu nedělá problém. Koleos je v těchto situacích velmi spolehlivým a bezpečným parťákem.

IMG_0063
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Věta: „Za krásu je třeba platit“ se netýká jen módy a kosmetiky. .-) Cena Renaultu Koleos (1,7 dCi) startuje na 769 900 Kč. Testovaný model Koleos (2,0 dCi 4×4) ve vrcholné výbavě Initiale Paris stojí 1 029 900 Kč.

Za tuto cenu dostanete pohodové, pohodlné, bezpečné svezení se spoustou prostoru pro celou rodinu. Těm, kteří mají rádi francouzský šarm, se bude rozhodně jeho vzhled i koncepce interiéru líbit. Za nás je Koleos vhodným rodinným, klidným parťákem mimo město, od kterého ale nečekejte žádnou divočinu. Doveze vás ale daleko a témeř kamkoliv si řeknete.

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018