Test zkrášleného offroadu Toyota Highlander

2. 8. 2021

Do redakce nám na test dorazila zbrusu nová, hybridní Toyota Highlander s pohonem všech kol. Způsobila pořádný rozruch. Je to jedním slovem obr. I mezi konkurenty stěží najdete vůz, který by tento model přesahoval. Nová Toyota Highlander urazila pěkný kus cesty. Čtvrtá generace je totiž elegantní jako nikdy před tím. Proč by ho měly ženy řídit? Na to odpovíme v našem testu.

20210704_151337

Díváme se

Parametry off-roadu řadí Highlander do stejné rodiny jako je například Land Cruiser. Je to takový větší bratr oblíbené „Ravky“. Toyota umí postavit příjemné vozy nejen na pohled, ale také z hlediska technologií, kvality a spolehlivosti. Vysoká a dlouhá kapota působí pocitem bezpečí. Vysoká karoserie natažená na pět metrů a obří zadní část nemůže nikoho nechat na pochybách, že tohle auto je prostě kus.

Testovaný model se navíc může pochlubit černou metalízou, která na sluníčku přihazuje odstín bronzové a perfektně ladí s 20“ tmavými koly se zajímavým designem. Pro nás, řidičky, je Toyota Highlander ztělesněním bezpečí a komfortu.

20210704_151308

Nasedáme

Už nástup do vozu je odlišný od většiny jiných aut, nasedáme hodně nahoru a na sedadlo nám pomůže i dodávaný boční nášlap u dveří. „Wow, tak tohle by šlo,“ to jsou naše první reakce po usednutí za volant! Prostoru je ve všech směrech nadbytek. I přes vysokou karoserii a dlouhou kapotu je perfektně vidět na všechny strany. Orientaci pomáhají i obří zpětná zrcátka.

20210704_151130

Pokud jde o zpracování interiéru, Toyota opět posouvá úroveň kvality. U našeho Highlanderu nenacházíme jedinou chybičku. Vše přesně lícuje, materiály jsou vhodně zvolené. Vzdušnost interiéru ještě podtrhuje rozměrné střešní okno, zasahující až nad zadní sedadla.

Mrkneme přes rameno a hned vidíme, že v autě můžeme převážet malou školku. I vzadu se pohodlně usadí tři osoby libovolné výšky. Pokud máte větší rodinu, můžete využít další dvě sedadla. Highlander tak uveze sedm cestujících.

Jedním z důvodů, proč je Toyota přívětivá především pro řidičky je fakt, že se zuby nehty drží klasického uspořádání interiéru bez přehnané digitalizace. Analogový je ukazatel ekonomiky jízdy, rychloměr je doplněný digitálními obrazovkami a informace se zobrazují i v head-up displeji na čelním skle. Rozměrný 12,3“ displej ve středové konzoli ukazuje nepřeberné množství informací… Když je ale třeba ovládat klimatizaci, režim vozu, bezpečnostní asistenty, stačí pohodlně zmáčknout příslušné tlačítko na konzoli a nemusíte tápat na obrazovce a odvádět pozornost od řízení.

20210704_151202V čem dalším patří Highlander mezi premianty? Jednoznačně to jsou prostornost a odkládací prostory. Zavazadlový prostor Highlanderu má objem 685 litrů, při využití prostoru pod podlahou a sklopení opěradel druhé a třetí řady se místo pro náklad zvětší až na maximálních 1909 litrů.

Prakticky všude najdete nějakou přihrádku, poličku, nabíjecí konektor nebo odkládací plochu. V současných parných dnech navíc oceňujeme bohatou výbavu testovaného vozu včetně ventilace sedadel, otevíratelného panoramatického okna a dělené klimatizace se samostatným ovládáním a výdechy i pro zadní část vozu.

20210704_151059

Jedeme

Hurá na cesty! Náš Highlander pohání kombinace benzínového motoru o objemu 2,5 litru, který dosahuje výkonu 140 kW a elektromotoru s výkonem 134 kW. Zadní nápravu doplňuje 40kW elektromotor. Systémově je celkový výkon testovaného hybridu 182 kW, odpovídající síle 248 koní.

Přestože je Highlander velké auto, dosahuje zrychlení z 0 na 100 za 8,3 vteřiny. Celý systém řazení obstarává automatická převodovka e-CVT, která je ve vyšších otáčkách hlučnější. Při jízdě prakticky nevíte o tom, který motor právě pracuje. Systém na obrazovce ukazuje, zda se baterie dobíjí nebo jede na benzín nebo využívá celý systémový výkon.

20210704_151249

Součástí bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense je předkolizní systém včetně funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci, adaptivní tempomat, funkce rozpoznávání dopravních značek, asistent pro udržení v jízdním pruhu, upozornění na opuštění jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel.

I přes nepřebernou škálu těchto bezpečnostních a jízdních asistentů Highlander při jízdě zbytečně nezatěžuje příliš velkým množstvím upozornění nebo varování. To je sympatické a uživatelsky komfortní. Takže když se třeba musíte vyhýbat na krajnici protijedoucímu vozu, zběsile vám „neškube“ s volantem.

Spojení výkonného motoru a pohodlného interiéru je ideální. Ať již využíváte hladké dálnice nebo rozbité okresky, vůz se chová naprosto předvídatelně a vyžehlí pod vámi libovolnou nerovnost. Nerozhodí ho ani vysoké rychlosti, které často bývají kamenem úrazů většiny off-roadů a části SUV. Přestože je Highlander skutečně „high“, nezaznamenali jsme žádné výrazné náklony v zatáčkách. Podvozek přesně vede a celkově je celý vůz poměrně tuhý, ale ne na úkor komfortu.

Při testu jsme si mimo město vyzkoušeli i režim Trail. Sjeli jsme na nezpevněné cesty a louky, a právě tady se ukázaly výhody čtyřkolky. Chcete univerzální vůz na cesty a na výlety do přírody s rodinou? Toyota Highlander patří mezi to nejlepší, co si žena- řidička může přát.

20210704_151002

Hodnotíme

20210704_151051

Ačkoliv se nová Toyota Highlander vyrábí v Americe, má jasné japonské kořeny a zcela se přizpůsobuje evropskému vkusu. Objemný motor ve spojení s hybridním pohonem, prostornost, bohatá výbava, stabilní podvozek, přívětivý a ergonomický interiér: to jsou silné stránky tohoto nadprůměrně komfortního modelu. Je to prostě inteligentně navržené auto, které budete chtít řídit, i když vlastně nebudete nikam potřebovat jet. 🙂

Asi vás bude zajímat, jak to vypadá se spotřebou. Highlander jsme úplně nešetřili, podíval se i do mírného terénu a celkově jsme završili test s kombinovanou spotřebou 8,3 litru benzínu na 100 km. Při uvážení, že se jedná o pětimetrový vůz s váhou kolem dvou tun, je to solidní výsledek. Chcete velké SUV, cítit se bezpečně a užívat si každodenní ježdění? Toyota Highlander patří mezi špičku. Design, kvalita a jízdní vlastnosti odpovídají jeho ceně. Toyota Highlander startuje na ceně 1 399 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018