Úsporný koncept od Mitsubishi

14. 3. 2014

Pokud se trochu zajímáte o hybridní elektrické pohony, určitě by vám neměl uniknout tento koncepční model. Concept XR-PHEV patří do segmentu crossoveru nižší střední třídy a využívá plug-in hybridní elektrický pohon (PHEV) Mitsubishi Motors pohánějící přední kola a spojujícího funkčnost vozů typu SUV se sportovním designem kupé.

Concept XR-PHEV používá lehký a velmi úsporný systém PHEV pohánějící přední kola odvozený od již prověřeného systému, který funguje v Outlanderu PHEV.

Systém PHEV od Mitsubishi Motors v tomto novém uspořádání zahrnuje přeplňovaný zážehový tříválec
o objemu 1,1 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním sacích ventilů MIVEC; dále vpředu jeden (namísto dvou jako v Outlanderu PHEV) lehký, kompaktní a vysoce účinný elektromotor s pomocným měničem; a konečně vysokokapacitní baterii pod podlahou vozu. Měnič slouží ke zvýšení výkonu i účinnosti elektromotoru a generátoru.

Plug-in hybridní systém pohánějící přední kola bez elektromotoru vzadu umožnil snížení hmotnosti
a snížení třecích ztrát, což se odráží v menší spotřebě paliva i elektřiny; právě to dokáží velmi ocenit zájemci o cenově dostupnější a menší vozy nižší střední třídy, kam by patřil i Concept XR-PHEV o délce 4370 mm.

Pohonná jednotka koncepčního vozu XR PHEV kromě výchozího režimu čistě elektrické jízdy automaticky volí ze dvou dalších režimů – sériového hybridního režimu a paralelního hybridního režimu – vždy podle aktuálních jízdních podmínek a stavu dobití baterie, podobně jako v případě Outlanderu PHEV.

Ve stejném duchu je dle požadavků řidiče umožněna čistě elektrická jízda v libovolném bodě zvolené trasy. Pokud se snižuje stav dobití baterie, je možné s využitím režimu nabíjení baterie nebo režimu úspory baterie udržet/zvýšit dobití baterie.

Concept XR-PHEV je dále vybaven palubními zásuvkami 100 V AC (střídavého napětí), jejichž prostřednictvím lze napájet spotřebiče o celkovém příkonu až 1500 W. Kapacita této soustavy odpovídá přibližně jednodenní spotřebě průměrné domácnosti – při napájení ze samotné baterie, resp. až 10 dnům v případě dobíjení baterie spalovacím motorem.

Sdílet článek:

Více na webu Mitsubishi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018