Zdroj: archiv webu

V čem je žena řidička lepší než muž

12. 6. 2018

Ženy za volantem jsou pohroma pro okolí?! Mýtus. Ženy řidičky zaviní dvakrát méně nehod než muži – řidiči, to je známá pravda. Otázkou samozřejmě je, o kolik méně máme my ženy tzv. „najeto“. Jinými slovy, kolik kilometrů během roku jako řidičky najedeme. Velmi nás zaujal aktuální průzkum společnosti ČSOB Pojišťovny a ČSOB Leasing, kterého se zúčastnilo 3 805 řidičů z celé České republiky. Ten překvapivě upozornil nato, že jen 18 % všech trestných bodů v rámci bodového systému patří ženám. V 82 % jsou jejich držitelé muži. Ba co víc, dvanáctibodoví řidiči dokonce tvoří z 93 % muži, jen ze 7 % ženy!

Třetí nejčastější přestupek je mobil za volantem

Na silnici dnes není ojedinělé vidět řidiče i řidičky s mobilem v ruce – jak telefonují nebo si vyřizují korespondenci. Jako kdyby nevěděli, že se dopouštějí přestupku. Stačí totiž jen držet mobil v ruce a hrozí bloková pokuta až 2 000 Kč. Mobil si proto při řízení auta odpusťte!

V České republice policie šetří ročně přibližně 100 tisíc dopravních nehod, přičemž toto číslo v poslední letech stále roste. Nejčastější příčinou nehod zaviněných řidiči motorových vozidel je nepozornost při řízení, zároveň je to i druhá nejtragičtější příčina – jen vloni bylo díky nevěnování se řízení usmrceno 65 osob, tj. 13 % ze všech obětí nehod. „Díky“ mobilním telefonům se často z automobilu stává jakási pojízdná kancelář – kromě telefonování a posílání SMS se nezřídka setkáváme také s vyřizováním e-mailové korespondence, čtením médií a obrovský problém spatřujeme v sociálních sítích,říká Tomáš Neřold, vedoucí Samostatného oddělení BESIP.

Vysněné auto dle Čechů a Češek

Jaká je ideální barva vozu? Až 15 % dotázaných by si přálo auto černé barvy, 13 % by bylo spokojeno s červenou karosérií a o procento méně sní o modrém voze. Při dotazu na značku vysněného vozu odpovědělo až 11 % Čechů, že by si přáli vůz Škoda. Na druhém místě skončil Volkswagen (5 %), následován Fordem (4 %), Audi (3 %), BMW (3 %) a Mercedesem (3 %). „Tato data jsou zajímavá. U aut se oblast snů a jejich uskutečnění výrazně přibližuje. Klasické automobilové ikony snů jako Ferrari, Porsche nebo Lamborghini se v odpovědích více méně neobjevily. Naopak pokud lidé měli uvést i model vozu, nejčastěji se objevoval Kodiaq a Karoq. Češi nedají na český mladoboleslavský podnik dopustit,“ říká Petr Neuvirth, ředitel týmu Strategie & Design z ČSOB Leasing.

Foto: archiv webu

Cena hraje hlavní roli při výběru nového vozu (55 % dotázaných). Další faktory, které významně ovlivňují výběr automobilu, jsou nízká spotřeba (38 %), bezporuchovost (37 %), zavazadlový prostor (28 %) a dostatek místa (25 %). Celých 98 % Čechů souhlasilo s výrokem, že automobil je především praktickým prostředkem, jak se dostat z bodu A do bodu B. Pro 87 % dotázaných je vůz nebytným rodinným pomocníkem, pro více než polovinu Čechů (54 %) je automobil kamarád. Naopak „na parádu“ využívá svoje auto pouze 25 % respondentů.

A co jsme na sebe my řidičky ještě prozradily…

Například to, že rády jíme v autě a staráme se o catering ostatních v autě (ženy 51 %, muži 42 %). Téměř polovině řidiček nevadí převážet v autě rodinné mazlíčky (ženy 44 %, muži  jen 30 %). Češi mají také rádi, když jim vůz voní. Osvěžovače vzduchu využívají především řidiči menších aut (až 67 %), přičemž nepřekvapivě si na vůni více potrpíme my ženy.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018