Zdroj: archiv webu

Náš test: silniční rošťák Peugeot 208

23. 8. 2016

Francouzská auta jsou známá pro svůj osobitý a elegantní design. V případě nového Peugeotu 208 tomu není jinak. Design je dynamický a zároveň elegantní. Jaké jsou jeho jízdní vlastnosti a co naší redakci po první tisícovce kilometrů na modelu 208 zaujalo?

Díváme se

Hned na první pohled je vidět, že Peugeot sází na atraktivní look. Peugeot 208 jsme testovali na dálnici, ve městě i na venkově a rozhodně nás s tímto vozem nešlo přehlédnout. Moderní design přední části vozu zdůrazňují dvoubarevné přední světlomety v kombinaci s chromovanými částmi, díky kterým má Peugeot 208 rošťácký kukuč. Zadní světlomety připomínají stopu po lvích drápech. Vůz má oproti staršímu modelu kratší převis karoserie, více tvarované boky a přibyl chromovaný lem kolem oken. Výška zůstala stejná.

20160724_152959
Foto: archiv webu

Nasedáme

Při usednutí za volant mě interiér příjemně obklopil. Funkce jsou na dosah ruky a lehce a přirozeně se ovládají. Volant je menší, zato plně multifunkční. Budíky jsou umístěny vysoko nad volantem, což může představovat zejména pro ženy menšího vzrůstu problém. Já jsem však po vhodném nastavení volantu i sedačky perfektně viděla jak na budíky, tak i ven z vozu. Velký barevný dotykový displej SMEG včetně navigace mě nadchnul. Jeho ovládání je jednoduché a má kolem sebe jenom pár tlačítek. Na funkci, kterou jsem potřebovala spustit, jsem se dostala skrze základní menu. Dalším ohromným bonusem je konektivita telefonu, kdy se díky bluetooth technologii dá spárovat telefon s autem během chvíle. Vůz je velmi prostorný. Kolem sebe jsem měla řadu odkládacích přihrádek. zavazadlový prostor pojme 285 l a vjede se do něj například kufr o maximální délce 182 cm s výškou 83 cm.

20160724_152852
Foto: archiv webu

Jedeme a hodnotíme

Jízda s Peugeot 208 byl zážitek. Testovala jsem pětidvéřovou variantu modelu s motorem 1,2 Pure Tech s 110 koňmi pod kapotou a automatickou převodovkou ve výbavě Allure.  Auto skvěle drželo stopu do zatáček a navíc díky sportovnímu režimu pohotově reagovalo na sešlápnutí plynového pedálu. Takže mě nenechal ve štychu v žádné situaci. Při svižnější jízdě se kombinovaná spotřeba pohybovala okolo 6,5 litru. Součástí příplatkové výbavy byl navíc parkovací asistent včetně kamery pro snadné couvání, což mi značně usnadnilo život. Poslední perličkou byl praktický asistent Active City Brake, který mě ujistil v tom, že by v případě chvilkové nepozornosti dokázal zmírnit následky srážky v městském provozu. Peugeot 208 startuje na ceně 335 000 Kč v testovací výbavě Allure.

Pro nás ženy je Peugeot 208 skvělé auto jak po technické, tak designové stránce. Díky sportovnímu nádechu jím však nepohrdnou ani muži.

Mohlo by vás ještě o 208 zajímat:

Startujeme testování Peugeot 208
Test vítězky Jany

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018