Test Range Rover Evoque 2. generace

27. 9. 2019

Nový Range Rover Evoque 2. generace dokáže okouzlit smysly, jede vstříc technologickým požadavkům doby a také k ještě lepším jízdním zážitkům. Chytří asistenti nabízejí například „oči“ vzadu v podobě inovativního systému ClearSight nebo lepší schopnosti v terénu díky Terrain Response 2. To je jen několik z řady špičkových technologických řešení, které jsem poznala během týdenního testu.

IMG_0807

test Range Rover Evoque 2019

Díváme se

Přiznám se bez okolků, že mi již první generace tohoto SUV učarovala. Tento model má šarm a věčný styl. Designéři z tohoto pohledu byli konzervativní a vsadili na osvědčený design a jistotu. Proč přece měnit to, co se ženám tolik líbí. Nový Evoque – to je mohutné SUV s optimálními rozměry, se kterým ve městě dobře zaparkujete.

Novinkou druhé generace jsou zvenku efektní, vysunovací kliky dveří a dokonale svítící, zúžená Matrix LED přední a zadní světla. Jinak ale linie karoserie stále odkazují na tvar sexy kupé 1. generace. Dynamicky se svažující střecha a stoupající spodní lištou bočních oken působí na výsost harmonicky. Na silnici vypadá nový Evoque neskutečně cool i ve své 2. reinkarnaci.

IMG_0776

test Range Rover Evoque 2019

Nasedáme

Interiér doznal změn, které modelu jednoznačně prospěly. Vše je dokonale ergonomické a pro řidičku na správném místě. Logika ovládání si jednoznačně zaslouží pochvalu.

Tak například uprostřed palubní desky je pod sebou dvojice dotykových obrazovek Touch Pro Duo. Horní, větší obrazovka zobrazuje navigaci, multimediální systém a nastavení auta. Menší, příplatková obrazovka je níže lépe „po ruce“. Snadno se s ní ovládá nastavení klimatizace, spárovaného telefonu nebo rádia. Teplotu v autě anebo vyhřívání sedadel jde jednoduše ovládat pomocí otočných tlačítek, která se krásně drží v ruce. Jediné, co mě na obrazovkách během týdenního testování štvalo, byly otisky prstů na povrchu displejů a pomalejší reakce infotainmentu.

IMG_0804

test Range Rover Evoque 2019

Nový je také palubní počítač s širokoúhlou obrazovkou. Ta přehledně poskytuje potřebné informací o jízdě, navigaci nebo multimédiích, aniž by řidička musela štěpit svou pozornost během jízdy. Další inovací je chytré vnitřní zpětné zrcátko, nabízející funkci displeje s kamerou ClearSight, která promítá vše, co se děje za autem zpět do zrcátka.

Zprvu to může působit divně, ale sledovat na kameře v zrcátku přesný obraz toho, co se děje při jízdě za autem je přínosné a bezpochyby to přispívá k bezpečné jízdě. Kolikrát se mi v životě stalo, že jsem přes náklad v autě neviděla vzad a musela se spolehnout jen na vnější zrcátka… Právě takovou situaci dokáže technologie ClearSight spolehlivě vyřešit.

IMG_0805

test Range Rover Evoque 2019

V novém Evoque se podařilo kombinací kvalitních materiálů palubní desky a sedadel včetně obložení vytvořit opravdu velmi příjemný, a hlavně pohledný interiér. Pohodlná kožená sedadla jsou nastavitelná až v šestnácti směrech. Interiér také disponuje funkcí ionizace vzduchu pro příjemnou atmosféru během jízdy. Vysoký posez a dokonalý výhled z vozu přispívá k dobrému a bezpečnému pocitu z jízdy. To vše jsou kvality nového modelu Evoque, které se dostaví během pár chvil uvnitř vozu. Zavazadlový prostor je šikovně řešený a nabízí prostor o objemu 591 litrů. Snadno pojme složený kočárek.

Nemám obavy z toho, že by toto pětidvéřové SUV nezvládlo být komfortním autem pro celou rodinu.

IMG_0778

test Range Rover Evoque 2019

Jedeme

Jízda s novým Range Roverem Evoque je dynamická a podvozek dokonale odladěný. Rychlému SUV nechybí chuť závodit. Schopnost agility na dálnici nebo v zatáčkách je v Evoque skutečně na špici. Evoque jako komfortní SUV je v zatáčkách velmi stabilní a bezpečné auto. Devítistupňová automatická převodovka řadí velmi hladce a auto se dá díky příjemně přeposilovanému volantu krásně řídit.

Během týdne jsem konkrétně testovala dvoulitrový naftový motor s výkonem 180 koní. Motory mají oproti 1. generaci nižší emise, neboť jsou nyní nově vždy vybaveny 48V mild-hybridní sestavou vybavenou elektrickým generátorem, který dokáže použít energii získanou při brzdění k dalšímu pohonu vozidla. Po sešlápnutí plynu se zrychlí odezva motoru, projev motoru je živější a emise nižší. Díky mild-hybridní technologii má sice tato silná čtyřkolka i nižší spotřebu paliva než předchozí generace, přesto se v praxi spotřeba pohybuje se kolem 8,6 litru/100 kilometrů.

IMG_0784

test Range Rover Evoque 2019

Nesmí se zapomenout, že Evoque není jen „na parádu do města“ ale jeho duše patří dobrodružství v terénu. Tohle auto umí opravdu mnoho. Ostatně už jsem o tom psala, když jsem model v červnu testovala v Hamburgu. Novinkou, ukrývající se pod kapotou, je inovovaný Terrain Response 2 pro jízdu v náročném terénu včetně chytrých kamer kontrolujících okolí vozu. Nechybí ani vylepšení bezpečnostní asistenti v podobě systému na udržení v jízdním pruhu, parkovacího asistenta pro zaparkování i vyparkování nebo sledování bezpečného vystoupení, které upozorňuje na blížící se nebezpečí, jako jsou projíždějící auta nebo cyklisté.

IMG_0812

test Range Rover Evoque 2019

Hodnotíme

Druhá reinkarnace SUV jako dělaného pro ženy – řidičky se povedla na jedničku. Agilní SUV, které neztratilo nic ze svých kvalit čtyřkolky do nepohody, a to v sexy, atraktivním kabátku ideálním do města. Jen má ještě více chytrých asistentů, příkladnou ergonomii ovládání a dokonalý podvozek do nejrůznějších situací. Etalon bezpečného SUV pro celou rodinu – tím je pro mě nový Range Rover Evoque 2. generace.

Evoque startuje jako předokolka na ceně 1 013 012 Kč. Cena testovaného modelu D 180 4×4 s automatickou převodovkou ve výbavě SE je bez příplatků 1 483 097 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Land Rover

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018