Test Toyota Yaris: bezpečné auto do města

2. 3. 2021

Malé-velké auto do města? Nová Toyota Yaris se aktuálně prodává ve své 4. generaci. V Česku patří tento hatchback s hybridním pohonem k oblíbeným modelům. Co je na něm jedinečné? Jak jezdí konkurent corsy, fiesty, clia nebo dvěstěosmičky? Žena v autě.cz zná odpověď.

IMG_5826

Díváme se

Yaris prošel z pohledu designu ale i konstrukce značnou proměnou. Stojí na nové platformě (GA-B) a jeho vzhled je mnohem více sportovní. K tomu přispělo posunutí předních A-sloupků směrem dozadu a prodloužení kapoty.

LED světlomety jsou protaženy směrem k předním kolům a sdružují směrovky i světla pro denní svícení. Celkem 3,9 dlouhý Yaris má o 5 centimetrů prodloužený rozvor a je o 4 centimentry nižší. Záď zdůraznují světlomety, přecházející ve výraznou linii, která určuje celkový vzhled při pohledu zezadu.

Dvoubarevné pojetí karoserie s černou střechou v testované výbavě Selection mu přidávají na nepopiratelném stylu. Není pochyb o tom, že tohle auto je jako stvořené pro parádu ve městě!

IMG_4735

Nasedáme

Vnitřní prostor je poměrně prostorný a pohodlný. Palubní deska je hodně strukturovaná a definuje jí značné množství praktických odkládacích ploch. Díky snížení kapoty, vylepšené poloze za volantem a posunutým A-sloupkům je výhled vpřed perfektní.Menší volant krásně padne do ruky a snadno se ovládá.

Interiér nového Yarisu je navržen z pohledu řidiče přátelsky a hlavně přehledně. Ty nejdůležitější informace jsou srozumitelně v zorném poli, a to na ústřední dotykové obrazovce Toyota Touch, na displeji v kapličce přístrojů a na 10″palcovém head-up displeji. Práce se všemi tlačítky je jednoduchá a člověk se v nastavení velmi rychle zorientuje. Není třeba číst návod k použití. 🙂

IMG_4737

Nový Yaris řidičku potěší řadou detailů jako je např. bezdrátová nabíječka, vyhřívání volantu nebo speciální ambientní osvětlení.

Specifický je design klik dveří. Za celý týden jsem si nezvykla, kam mám intuitivně dávat ruku, abych mohla dveře otevřít.

Kabina v pohodě pojme čtyři dospělé, kteří se v autě nebudou mačkat.

Horší je to pouze s nastupováním vzadu – dveře se otevírají do nevelkého úhlu a vstupní otvor je poměrně malý. Dostat dovnitř dětskou sedačku tak není vyloženě lehké. Ještě, že to člověk nedělá pokaždé. .-)

Zavazadlový prostor Yarisu odpovídá testované kategorii městského hatchbacku a pojme 286 litrů.

IMG_4731

Jedeme

Pod kapotou nového Yarise je hybridní jednotka s celkovým výkonem 116 koní. Jedná se o 4. generaci hybridní ústrojí od Toyoty, které kombinuje benzinový motor 1.5 s elektromotorem a převodovkou e-CVT.

Hybrid není třeba dobíjet, dobíjí se sám rekuperací při brzdění. Optimálního nabíjení dosahuje v poloze B automatické převodovky e-CVT. Ta pracuje v Yarisu dobře. Ani ve vysokých rychlostech a dosažených otáčkách mě její přítomnost nevadila (jako tomu bylo třeba u Subaru Impreza).

Yaris je v této testované motorizaci nadmíru čiperný. Z místa na rychlost 100 km/h to hybridní Yaris umí za 9,7 vteřiny. Ve městě se s ním krásně manévruje a má také velmi malý poloměr otáčení. Ideální do malých pražských uliček. V zatáčkách díky nízkému podvozku je velmi stabilní.

IMG_4736

Díky přítomnému vyvažovacímu modulu je jízda s tímto tříválcem poměrně tichá a vibrace motoru není slyšet.

Ač je testovaný hybrid hospodárnější a má nižší emise CO2 než stávající Yaris, nepodařilo se docílit tak nízkých emisí, aby mohl mít espézetku EL. Parkovat na modrých zónách ve městě zdarma proto nejde.

O tom, že jsem Yaris během týdenního testování nešetřila, svědčí fakt, že se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 5,5 litru. S klidnou nohou na plynu je možné dosáhnout i hodnot kolem 4 litrů (3,8 l/100 km udává přímo výrobce).

Už základní verze výbavy překvapí našlapaným bezpečnostním paketem Toyota Safety Sense. Ten obsahuje systém sledování únavy řidič, nouzový asistent řízení, předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a cyklistů, zmírnění rizika kolize při zatáčení na křižovatkách, asistent průjezdu zatáčkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní tempomat nebo asistent pro jízdu v pruhu. Na auto do města se jedná o špičkovou výbavu.

IMG_5824

Hodnotíme

Jedinečnost Yarise spočívá v jeho kombinaci výrazného designu, příjemných jízdních vlastností a dokonalé vybavenosti bezpečnostními asistenty. Během chvíle za volantem se člověk zorientuje a Yaris se opravdu snadno řídí. Úzké uličky Yarisovi vyloženě svědčí. Ovšem i na dálnici s výkonem 116 koní to umí rozbalit.

Kdo nepotřebuje převážet zrovna celou rodinu, ale jen sebe, přítele, kamarádku nebo dítě, je Yaris ideální auto.

Testovaný hatchback Toyota Yaris stojí na špici z pohledu bezpečné jízdy. Na tak dobře vybavené auto, a to už od základu, mohou konkurenti koukat s jistou závistí. Jen je třeba si za to připlatit. Toyota Yaris (1.0 VVT‑i 72 k 5st. man.) startuje na částce 350 000 Kč. Cena testovaného modelu ve verzi 1.5 Hybrid (116 k aut. převodovka e‑CVT benzin) a výbavě Selection Style je 540 000 Kč.

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018