Test pohledného Volkswagenu T-Cross

9. 8. 2019

Současný trend v oblíbenosti crossoverů a kompaktních SUV je neúprosný a do budoucna bude určitě dále sílit. Mám na mysli především kategorii vozidel, které jsou jen o něco větší než běžné městské hatchbacky. Sem patří také horká novinka v podobě modelu Volkswagen T-Cross. Samotná automobilka prezentuje svou novinku jako model, který má „nabídnout více“. Jde jen o marketingový tah nebo má tento slogan skutečně něco do sebe?

cof

Volkswagen T-Cross

Díváme se

Ačkoliv má Volkswagen T-Cross poměrně malé ​​rozměry a na délku jen o 5,4 cm překonává kompaktní model Polo, ze kterého konstrukčně vychází, je o 1,4 cm vyšší. To má za následek, že na první pohled působí skutečně mohutně. Pomáhá tomu i přední část, která se nápadně podobá vlajkové lodi – modelu Touareg. Na něj pak odkazuje zejména zpracováním masky chladiče či světlomety. Ty svou grafikou a LED podpisem navazují na horizontální křivky masky. Celé auto tak působí podstatně širším dojmem.

rhdr

Volkswagen T-Cross

V zadní části upoutají LED koncové svítilny spojené se stylovou horizontální odrazkou. Nechybí ani tradiční označení písmeny na pátých dveřích nebo pohledná 18palcová kola. V tomto směru T-Cross skutečně nabízí více, neboť díky vydařenému designu působí podstatně větší a mohutnější, než byste čekali.

cof

Volkswagen T-Cross

Nasedáme

Interiér jde ve stopách ostatních modelů značky. Potěšil mě jednoduchou koncepcí, a tak jsem se velmi rychle naučila intuitivně ovládat všechny potřebné funkce.

Zásluhou vyšší světlé výšky a vyššího posedu je nastupování na přední sedadla velmi pohodlné. Kromě toho disponuje přední řada sedadel dostatkem místa a poskytuje skvělý výhled do všech směrů. Sedadla jsou pohodlná i na delší cestování.

Své místo zde má příplatkový digitální přístrojový štít s pěknou grafikou a možnostmi individualizace či zobrazení různých informací. Jeho jednoduché ovládání je řešeno pomocí tlačítek na multifunkčním volantu, který dobře padne do ruky.

rhdr

Volkswagen T-Cross

Pochvala míří také k dotykovému centrálnímu displeji infotainmentu. Ovládání klimatizace a dalších prvků je naštěstí stále řešeno přes hardwarová tlačítka. Bravo!

Jediná výhrada směřuje k použití přemíry tvrdých plastů. Na druhou stranu si lze interiér přizpůsobit a oživit různými barevnými dekory či potahy sedadel v rámci individualizace. Posuvná lavice druhé řady sedadel, na které mohou pohodlně cestovat 2 pasažéři, dovolí zvětšit zavazadlový prostor ze základního objemu 385 litrů na 455 litrů, respektive po sklopení sedadel až na 1 281 litrů. Tato hodnota řadí VW T-Cross na vrchol segmentu. Opět tedy nabízí více (prostoru), než se zdá.

rhdr

Volkswagen T-Cross

Jedeme

O pohon výhradně předních kol se mohou starat nejen benzinové tříválce, ale i naftový čtyřválcový motor s výkonem od 70 kW do 85 kW. V případě testovaného vozu šlo o výkonnější litrový tříválec 85 kW (115 koní). Spokojenost se dostavila také s manuální 6stupňovou převodovkou.

Výkon 115 koní je na T-Cross více než dostatečný a postačí i na dynamičtější průjezd po okreskách či na dálnici.

rhdr

Volkswagen T-Cross

Ani charakteristický zvuk tříválce není tak špatný, jak bych čekala. Auto je od motoru poměrně dobře odhlučněné. Vibrace a jeho projev je slyšet při opravdu vysokých otáčkách, kterých není důvod dosahovat. Litrový tříválec s vyšším výkonem mě potěšil skvělou kombinovanou spotřebou kolem šesti litrů benzinu na 100 kilometrů, o několik desetin litru méně, než udává samotný výrobce. Zajímavý je pak samotný podvozek, který ve Volkswagenu naladili až nečekaně ztuha a nabízí tak dobrou stabilitu zejména na kvalitních asfaltových cestách. Svoji daň si to však vybírá při jízdě na nekvalitních silnicích, kde VW T-Cross trochu odskakuje.

cof

Volkswagen T-Cross

Hodnotíme

Výrok značky se zněním „Nabízí více“ je skutečně pravdivý. Přestože se to nezdá, auto působí mohutně s překvapivě velkorysým vnitřním prostorem.

Nabízí nadstandardní zavazadlový prostor a bohatou výbavu. Jde o povedený crossover, který umí vybočit z řady. Je ideální do městské džungle nebo pro mladou rodinu. Horší je to však při pohledu do ceníku. Cena testované verze začíná na částce 499 900 Kč. Další výbava žene cenu daleko za půl milionu korun.

Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018