Na podzim přijede nové Audi Q5

24. 7. 2020

O téměř 2 centimentry delší, bezpečnější a také krásnější. Takové bude modernizované SUV Audi Q5. Nové Audi Q5 bude startovat (40 TDI) na 1 319 000 Kč a nabídne mnohem výkonější informační, zábavní a asistenční systémy a vůbec poprvé zadní světlomety s digitálními organickými diodami OLED.

A203079_medium

Designéři Audi v rámci modernizace exteriéru tento vzhled ještě více zvýraznili řadou osobitých detailů. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe je nyní mělčí a vypadá širší než dosud. Horní část světlometů LED má nový charakteristický design světel pro denní svícení. Vzadu je nový ozdobný prvek mezi zadními svítilnami a nový difuzor s horizontálním žebrem.

Design interiéru je zaměřen na horizontální linie, čímž vzniká pocit rozlehlého prostoru a lehkosti. Elegantní oblouk ozdobného obložení odděluje horní a spodní části přístrojové desky. Největší pozornost přitom přitahuje nový dotykový displej MMI s akustickou zpětnou vazbou. Místo dosud používaného otočného ovládacího tlačítka na konzole středového tunelu nyní zaujímá odkládací přihrádka.

První na světě: digitální technologie OLED v zadních svítilnách modelu Audi Q5

Nová generace osvětlovací techniky OLED je poprvé na světě k dispozici v modernizovaném modelu Q5. OLED jsou extrémně hospodárné organické elektroluminiscenční diody, které vytvářejí povrch, z něhož vychází homogenní světlo. Na přání dodávané zadní svítilny OLED jsou rozděleny do tří částí po šesti segmentech, což umožňuje designérům a vývojářům značky Audi vytvářet různé světelné designy a charakteristický vzhled na základě společného hardwaru.

Zákazníci si při objednávce svého vozu Q5 mohou vybírat ze tří charakteristických designů zadních svítilen se specifickými funkcemi „coming home“ a „leaving home“. Nezaměnitelný vzhled svítilen se změní také při přepnutí systému Audi drive select do režimu „dynamic“.

Zadní svítilny OLED jsou vybaveny rovněž detekcí blízkosti. Pokud se účastník silničního provozu přiblíží zezadu ke stojícímu vozu Q5 na méně než dva metry, všechny segmenty OLED se rozsvítí. Pokud se Q5 rozjede, vrátí se k původnímu světelnému designu.

A203044_medium

Ovládání, informace, zábava a Audi connect: špičková konektivita

Za novým uspořádáním ovládacích prvků v modernizovaném modelu Audi Q5 stojí nová zařízení na základě třetí generace modulární platformy informačních a zábavních systémů MIB 3, která nabízí desetinásobek výpočetního výkonu předchozí platformy MIB 2.

Základem je konvenční přístrojová deska s centrálně umístěným informačním systémem řidiče. Na vrcholu nabídky stojí Audi virtual cockpit plus – 12,3“ digitální displej s vysokým rozlišením a třemi různými grafickými uspořádáními. Řidič tento displej ovládá na multifunkčním volantu. Na přání je k dispozici také průhledový displej.

Sériovou výbavou modelu Q5 je centrální 10,1“ dotykový displej MMI. Jeho ovládání je extrémně snadné díky struktuře menu s plochými hierarchiemi. Systém umožňuje textové vyhledávání s nápovědou.

Internetové služby Audi connect připojí Audi Q5 k internetu a dopravní infrastruktuře. Navigační systém nabízí satelitní fotografie ve vysokém rozlišení z portálu Google Earth, informace o plynulosti dopravy v jednotlivých jízdních pruzích a předpovědi vývoje dopravní situace.

Pohon: skvělé výkony, nízké emise

Na evropské trhy bude modernizované prémiové SUV uvedeno ve verzi Audi Q5 40 TDI.. Její výkonný dvoulitrový vznětový čtyřválec poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 400 N.m.  K nízké spotřebě paliva přispívá částečně hybridní systém (MHEV), který umožňuje  setrvačnou jízdu s vypnutým motorem a také využívání funkce start-stop již při poklesu rychlosti jízdy pod 22 km/h. Celkovým přínosem je snížení spotřeby paliva o cca 0,3 litru na 100 kilometrů.

Audi Q5 40 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,4-5,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 143-139*) zrychlí z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 222 km/h.

A203095_medium

Podvozek: ještě více komfortu a agility

Zákazníci si mohou pro Q5 vybrat čtyři různá nastavení podvozku. Alternativou standardního podvozku je sportovní podvozek. Standardní podvozek s vinutými pružinami je k dispozici také s elektronicky řízenými tlumiči a širokým rozsahem charakteristik od komfortní až po dynamickou.

Adaptivní vzduchové odpružení dokáže měnit nejen tlumicí sílu, ale také světlou výšku karoserie v pěti krocích, čímž posouvá jízdní vlastnosti modelu Q5 na ještě vyšší úroveň.

Součástí sériové výbavy je systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který ovlivňuje charakteristiku mnoha technických komponentů. Řidič má na výběr až sedm provozních režimů, včetně módů off-road a all-road (se vzduchovým odpružením).

Asistenční systémy: náskok v oblastech bezpečnosti a komfortu

Modernizovaný model Q5 dostal do vínku také rozsáhlý soubor asistenčních systémů. Systém Audi pre sense city se dodává standardně a pomáhá předcházet kolizím s účastníky silničního provozu před vozidlem, nebo minimalizovat jejich následky.

K celkové úrovni bezpečnosti přispívá také asistent pro odbočování, asistent pro odvrácení kolize a upozorňování na nebezpečí při vystupování. Adaptivní tempomat zbavuje řidiče na dlouhou dobu nutnosti zrychlovat, brzdit a udržovat vůz v jízdním pruhu, zatímco prediktivní asistent pro hospodárnou jízdu podporuje předvídavý styl jízdy a snižuje spotřebu paliva.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018