NÁŠ TEST: HYUNDAI IONIQ PLUG-IN

10. 8. 2020

Fandí ženy autům s alternativními pohony? Ve městě mají zelenou. Díky nízkým nebo dokonce nulovým emisím se nimi přece dá parkovat všude po městě zdarma. Ovšem to je jen třešnička na dortu. K silným stránkám patří akcelerace a extrémně tichý chod. Jak je na tom Hyundai Ioniq ve verzi plug in hybrid po omlazovací kúře? Tereza Tobiášová podrobila Ioniqa nemilosrdnému testu.

Díváme se

Hyundai Ioniq se nám v redakci líbí a facelift mu jednoznačně prospěl. Ioniq má novou dominantní příď s 3D vzorem, kterou ohraničují výrazné Bi-LED světlomety a LED světla pro denní svícení. Maska chladiče s moderním, plastickým motivem propůjčuje přídi opravdu atraktivní vzhled.

IMG_2949

Kdo by si myslel, že chromům již odzvonilo, ten se mýlí. Na chromech se v Ionigu nešetřilo. Okenní lišty, kliky, okraje dveří: tam všude jsou lesklé chromy patrné.

Při pohledu zboku zaujmou dvoje dvířka pro doplnění „paliva“. Kabelem se Ioniq dobíjí na levém předním boku a benzin se pak standardně „čepuje“ z pravého zadního boku.

Protáhlá záď dává tušit, že na tom bude Ioniq s aerodynamikou dobře. Logo, vyskládaná písmena IONIQ a označení PLUG IN na pátých dveřích nenechávají nikoho na pochybách, o jaký model jde.

IMG_2959

Nasedáme

Také interiér jednoznačně prokoukl. Použité materiály jsou příjemné na dotek a úroveň zpracování vysoká. V rámci vyšší výbavy Style si Tereza pochvalovala provedení do ruky padnoucího, multifunkčního volantu a kožených, vyhřívaných ale i odvětrávaných, pohodlných sedadel.

Z palubní desky vyčuhuje nový 10,25palcový dotykový displej s infotainmentem včetně navigace. Pokyny jdou zadávat i hlasem po stisknutí tlačítka na volantu. Ovšem během testování měla Tereza s hlasovým zadáváním adresy do navigace potíže. Nezbývalo pak než vyťukat požadovanou adresu přímo v navigaci.

Jinak si ale konektivita zaslouží jedničku. Spárování přes aplikace Android Auto nebo Apple CarPlay a bezdrátové nabíjení chytrého telefonu slouží potřebám každé řidičky.

Uvnitř je Ioniq překvapivě prostorný. Nabízí spoustu místa pro posádku a také mnoho odkládacích skrýší. Pětidvéřový Ioniq ukrývá pod velkými pátými dveřmi zavazadlový prostor o obsahu 341 litrů.

IMG_2942

Jedeme

Hyundai Ioniq nenechá majitelku ve štychu. Testovaný Hyundai Ioniq je ve verzi plug in hybrid „pouze“ napůl autem do zástrčky. Kombinace benzinového motoru a elektromotoru s bateriemi nabízí dojezd i na dlouhé štace, pokud je třeba. Na elektřinu ujede Ioniq v reálných podmínkách 50 km (výrobce udává 63 km) a 700 km na benzin.

Testovaný Hyundai Ioniq PHEV měl pod kapotou benzinový motor 1.6 GDI/77 kW (105 K) a pod kufrem a druhou řadou sedadel pak elektromotor o výkonu 45 kW (61 K). Celkový výkon tak je 104 kW, odpovídající síle 141 koní.

„Když jede Ioniq na elektřinu, tak je to taková příjemná vrnící kočička. V momentě, kdy se přepne na benzin, což je častěji, tak je chod auta slyšet,“ popisuje Tereza své testování.

Ioniq má dostatek výkonu pro komfortní jízdu. Po sešlápnutí pedálu se dostaví zejména ve sportovním režimu rychlá akcelerace. Jinak je jízda s Ioniqem spíše na pohodu. Ostatně z 0 na 100 km/h to Ioniq nezvládne rychleji než za 10 vteřin.

Stačí dát nohu z plynu a Ioniq začíná brzdit, a rekuperovat, respektive vyrábět vlastní elektřinu a dobíjet tak baterie. Rekuperace má tři stupně, ale nefunguje až do úplného zastavení. Palubní počítač informuje o aktuálním stavu baterie. Powermetr ukazuje, zda brzděním právě rekuperuje, a tedy dobíjí baterie.

IMG_2947

Zároveň je jízda s šestistupňovým automatem maximálně tichá a komfortní a Ioniq velmi dobře sedí v zatáčkách. K dispozici jsou dva jízdní módy: Eco a Sport. V sportovním režimu přístrojový štít zčervená a reakce plynu jsou znatelnější. Spotřeba benzinového motoru, když se jede už jen na benzin, je slušná– kolem 5 litrů. V kombinovaném režimu jde jezdit i kolem 1 litru na 100 km. Hodnota emisí v kombinovaném cyklu činí 26 g na kilometr.

U elektroaut je Terezinou oblíbenou disciplínou nabíjení. Kolik km dojezdu na elektřinu Tereza nabije za dobu svého nakupování? V případě standardní nabíječky Mennekes trvá nabíjení z 0 do 100 % baterie 2 hodiny a 35 minut. Během 35 minut nakupování v obchodě tak Terez prodloužila svůj dojezd na elektřinu o 25 %, což odpovídá dojezdu cca 15 kilometrů na elektřinu.

K  příjemným překvapením Ioniqu patří bezpečnostní výbava. Skvěle pracující adaptivní tempomat SSC umí popojíždět v hustém provozu včetně úplného zastavení nebo se automaticky rozjet při opětovném rozjezdu vozidla vpředu. Funkce LDVA navíc upozorní řidičku na rozjezd vpředu stojícího vozu. Nechybí parkovací brzda s funkcí Auto Hold, asistent pro vedení v pruzích, asistent hlídání mrtvého úhlu nebo parkovací kamera se zadními senzory.

IMG_2963

Hodnotíme

Ač z části elektrický, není Ioniq autem „na baterky“. Spolehlivě doveze posádku díky kombinaci s benzinovým motorem do vzdálenější destinace. To když zrovna nebude možné auto na cestě dobít. Předně je Hyundai Ioniq plug in hybrid ideální auto pro takové řidičky a řidiče, kteří denně najezdí kolem 50 kilometrů, mají možnost dobíjet auto doma nebo v práci a parkují ve velkých městech jako je Praha, kde je parkování pro ně zdarma.

I přestože má ovládání infotainmentu, respektive hlasové ovládání své mouchy, získal si nás Ioniq v redakci Ioniq svým kvalitním provedením a luxusní výbavou. Hyundai Ioniq plug in hybrid šetří přírodu, je maximálně tichý a přitom mu nechybí schopnost akcelerace. Pokud je třeba vyrazit na delší jízdu bez možnosti nabíjení proudem, dojede Ionig plug in hybrid 700 kilometrů jedna báseň.

Cena je však stále vysoká. Ioniq PHEV 1,6 GDI 104/141 6st. DCT startuje ve výbavě Smart na ceně 799 990 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Style je 889 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018