Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Nové outdoorové kombi Ford Focus Active Wagon

24. 12. 2018

Rodina nového Focusu se rozrůstá o terénně laděné kombi Active. Modelu má na nezpevněných površích pomoci zvýšený podvozek, plastová ochrana spodních partií karoserie, a zejména nové trakční režimy Slippery a Trail.

Fordu na novém Focusu mimořádně záleží. Na rozdíl od jiných modelů jej na trh uvedl s expresní rychlostí. A nejen základní hatchback, ale i jeho sportovní linii ST Line, outdoorovou verzi Active, luxusní Vignale a také praktické kombi. Jenže portfolio bude ještě širší. Do rodiny Focusu čtvrté generace přibude i „terénní kombi“ Active Wagon.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Focus Active Wagon tak doplní již známý Focus Active, Fiestu Active a Ford Ka + Active. Recept je totožný. Nové kombi dostalo větší světlou výšku podvozku. Vpředu přibylo 30 a vzadu 34 mm. Je to tak trochu i zásluha vyššího profilu pneumatik na 17- nebo 18palcových kolech. Úpravy se však dotkly i samotné konstrukce. Odlišná je geometrie, naladění pružin a tlumičů či pomocný rám. Dobrou zprávou je, že zákazníci kombi Active dostanou na rozdíl od základních verzi Focusu již ve standardu nezávislé zavěšení zadních kol.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

V interiéru najdeme kožený volant, světle dekorace palubní desky a výplní dveří či anatomické sedadla prošívané modrou nití. Přitom zůstává Active stále praktickým rodinným modelem s kufrem, do kterého naložíte od 608 do 1 653 litrů nákladu. Pomůže vám i elektricky ovládané zadní víko s nožním senzorem. Infotainment Sync 3 přebírá Focus Active z běžných verzí a podobné je to s asistenčními systémy.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Pod kapotou vynechává Active nejslabší pohonné jednotky. Nabídka se tak začíná 3-válcem 1,0 EcoBoost (92 kW) a pokračuje výkonnějším 3-válcem 1,5 EcoBoost (110 kW). Oba motory lze spojit s 8-stupňovou automatickou převodovkou. Diesely reprezentují 4-válce 1,5 ecoblue (88 kW) a 2,0 ecoblue (110 kW), opět s možností automatu s otočným ovladačem na středovém tunelu. Standardem je vždy 6-stupňový manuál. S pohonem obou náprav Focus Active kombi nepočítá. Mimo asfaltu mu však pomohou dva nové trakční režimy.  Na trh by se měla novinka dostat ještě do konce tohoto roku.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018