Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Sportovně laděné SUV: nový Ford Kuga

17. 4. 2020

Třetí generace nejprodávanějšího modelu značky Ford model Kuga jede v designových šlépějích menšího modelu Puma. Přidává sexy look exteriéru a lepší nabídku vnitřního prostoru včetně nových technologií. Vybírat můžete z několika variant – od stylové Kugy Titanium přes sportovně koncipovanou Kugu ST-Line až po luxusní Kugu Vignale. Díky nízkým emisím uváděného plug-in hybridu s ním v Praze zaparkujete a na dálnicích jezdíte zdarma. Cena startuje na 599 900 Kč.

Z pohledu zepředu vypadá naprosto fantasticky. Kapota je delší, zadní okno více skloněné a linie střechy níže. V celkovém součtu nová Kuga působí energičtějším a obratnějším dojmem. Za to ale neplatí stísněným prostorem, spíše naopak. Nová Kuga je totiž o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor se dokonce prodloužil o 20 milimetrů. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zvětšení vnitřního prostoru. Na výběr je 12 laků karoserie včetně nových metalických barev – stříbrná Diffused a oranžová Sedona. Výlučně pro modely Vignale je určen nový odstín modrá Panther.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Nová Kuga přináší ještě více intuitivních komfortních a asistenčních prvků včetně zabudovaného modemu FordPass Connect se speciálními funkcemi pro elektrifikované pohony. Nabídka výbavy dále obsahuje například nově řešený 12,3palcový digitální přístrojový štít, bezdrátové dobíjení, SYNC 3 s 8palcovou dotykovou obrazovkou nebo audiosystém B&O.

Kolik se do nové Kugy vejde

Vnější sedadla ve druhé řadě mohou být poprvé vyhřívaná a celou druhou řadu je možné podélně posouvat. Díky této posuvné lavici lze získat větší prostor pro nohy vzadu (1 035 mm), nebo naopak zvětšit zavazadelník až na 645 litrů. Sklápění zadních opěradel usnadňuje funkce jejich dálkového odjištění. Oboustranná podlaha zavazadlového prostoru má z jedné strany kvalitní velurový povrch, zatímco druhá strana je v odolném a robustním pryžovém provedení. To přijde vhod například při přepravě zabláceného sportovního vybavení. Bezdotykové ovládání pátých dveří umožňuje jejich otevření pouhým mávnutím nohy pod nárazníkem. Tato funkce přijde vhod zejména tehdy, když člověk dorazí k vozu s náručí plnou nákupu nebo sportovního vybavení.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Bezpečnostní asistenti na palubě

Pokrokové technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360, zvyšují bezpečnost a usnadňují jízdu i parkování. Jejich smyslem je zlepšit zážitek z jízdy, zvýšit komfort, usnadnit ovládání a zajistit posádce ještě lepší ochranu.

Novinkou u značky Ford je systém automatického navrácení do jízdního pruhu, kombinovaný se systémem hlídání mrtvých úhlů. Nová funkce informací o nebezpečí v okolí dá řidiči v předstihu vědět o potenciálně rizikové situaci i tehdy, když je skrytá za zatáčkou nebo jinou překážkou. Upozornění jsou přijímána nezávisle na navigaci a pocházejí od místních úřadů, záchranných složek i jiných vozidel připojených do cloudu.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Předkolizní asistent Pre-Collision Assist s detekcí chodců a cyklistů byl rozšířen o detekci protijedoucích vozidel při odbočování vlevo. Pokud řidič odbočí do cesty protijedoucímu vozidlu a systém vyhodnotí riziko srážky jako bezprostřední, začne automaticky brzdit. Účelem těchto funkcí je snížit následky při čelním nárazu, v některých případech však mohou nehodě i zcela zabránit.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a s adaptivním vedením v jízdním pruhu pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách.

Kuga je první SUV značky Ford v Evropě, který nabízí průhledový displej (Head-Up Display, HUD). Díky němu nemusí řidič spustit zrak ze silnice, protože hlavní jízdní údaje se promítají do jeho zorného pole.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Zdokonalený aktivní parkovací asistent 2 usnadňuje parkování ještě výrazněji než v minulosti: na pouhý pokyn stiskem tlačítka vůz plně automaticky zacouvá do řady stojících vozidel nebo příčně zaparkuje.

Vůz se poté zcela automaticky rozjede vpřed nebo vzad, akceleruje i brzdí a také točí volantem. Systém dokáže zacouvat do prostoru delšího o pouhých 92 centimetrů než samotný vůz v až 12% stoupáních a rychlostí do 4 km/h. Opačnou funkci má asistent pro vyjetí z parkovacího místa.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Kuga se nabízí s mnoha variantami pohonu

Nová generace modelu Ford Kuga má lepší aerodynamiku a váží méně. I díky vyšší torzní tuhosti se konstrukce karoserie vyznačuje vyšší bezpečností a poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě.

Nová Kuga je první model značky, vyráběný jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Zákazníci se však mohou rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, popřípadě pro zážehové jednotky 1.5 EcoBoost. Pro některé motorizace je na přání k dispozici inteligentní nová osmistupňová převodovka.

Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Náš TIP:  Luxusní Kuga Vignale sází na matné hliníkové provedení exteriérových detailů v kombinaci se specifickým designem obou nárazníků a charakteristickou chromovanou maskou Vignale. Sériově se bude dodávat s 18“ koly z lehké slitiny, v nabídce však budou i 19“ a 20“ disky. Sedadla jsou čalouněná kůží Windsor se specifickým šestiúhelníkovým vzorem Vignale. Přepychovou atmosféru dotváří vyhřívaný kožený volant nebo prémiové velurové koberce.

Kuga Plug-in Hybrid ideální auto pro cestování po Praze

Nabízí hospodárnost a kultivovanost elektrického pohonu v kombinaci s dojezdem a svobodou tradičního spalovacího motoru. Zážehový čtyřválec 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií. Soustava dosahuje nejvyššího výkonu 165 kW (225 k). Kuga Plug-in Hybrid má elektrický dojezd až 72 km NEDC (56 km WLTP), spotřebu paliva od 1,2 l/100 km NEDC (od 1,4 l/100 km WLTP) a emise CO2 od 26 g/km NEDC (od 32 g/km WLTP).

Baterii lze dobíjet nabíjecím portem umístěným na předním blatníku. Automaticky se však dobíjí také při jízdě díky rekuperačnímu brzdění, které zachycuje kinetickou energii. K úplnému nabití baterie z externího 230V zdroje je třeba  šest hodin.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018