Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Toyota Yaris nyní jako líbivé SUV Cross

13. 5. 2020

SUV auta jsou natolik oblíbená, že se i velmi populární hatchback Yaris mění v malé SUV. Seznamte se s novým Yarisem Cross, který je nyní výraznější, o 24 centimetrů delší a nabízí větší flexibilitu. To vše v sexy SUV kabátku od automobilky Toyota.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Robustnější Yaris Cross

Při jeho navrhování se designéři nechali inspirovat motivem diamantu. Karoserie je ořezána tak, aby dostala tvar diamantu. To poskytlo více prostoru ke zdůraznění blatníků.

Yaris Cross vypadá více robustně také díky vyšší světlé výšce, velkým čtvercovitým podběhům a samozřejmě velkým kolům.

Zatímco kombinace koncových světel a zadního okna odkazuje na příslušnost k rodině vozů Yaris, širší a hranatější záď naznačuje větší flexibilitu v každodenním provozu.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Větší interiér

Yaris Cross sdílí s Toyotou Yaris designovou a konstrukční koncepci „velkého-malého“ vozu. Zaujme proto prostorným interiérem při zachování kompaktních vnějších rozměrů. Yaris Cross nabízí  vyšší polohu za volantem, praktičnost a prostornost interiéru.

Yaris Cross používá stejný rozvor 2, 56 metru jako nový hatchback Yaris, avšak je celkem o 24 cm delší (přední převis +6 cm, zadní převis +18 cm) ve prospěch většího prostoru v interiéru. Světlá výška je o 3 cm větší a vozidlo je celkově vyšší i širší – o 9, resp. 2 cm.

K dispozici je elektrické otevírání pátých dveří pro situace, kdy k vozu přicházíte s plnýma rukama.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Inteligentní pohon všech kol

Yaris Cross nebude ale jen na parádu, v nabídce tohoto zástupce B-segmentu bude také pohodn všech kol. Pohon AWD-i přináší vyšší stabilitu a lepší záběrové schopnosti při každodenním použití, za zhoršených jízdních podmínek a na površích s nízkou přilnavostí.

Uvedený systém při rozjezdu a zrychlování vozidla přesměrovává hnací moment na zadní nápravu. Při běžné jízdě se Yaris Cross chová jako vůz s pohonem předních kol. Zaznamená-li ztrátu přilnavosti za deště, sněhu či písku, automaticky se zapojuje pohon všech kol.

Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Nový hybridní pohon

Nový Yaris Cross staví na rozsáhlých zkušenostech Toyoty s výrobou hybridních pohonů, malých vozidel a vozů kategorie SUV. A proto také nový Yaris Cross bude hospodárný hybrid.

Yaris a Yaris Cross jsou první modely využívající nejnovější hybridní systém 1,5 litru od Toyoty. Odvozen je přímo od větších pohonných jednotek 2,0 a 2,5 litru z nedávno uvedených nových modelů Corolla, C-HR, RAV4 a Camry. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, velký točivý moment motoru a nižší emise CO2.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018